فیلم قطع فوری اثری ایرانی است که در زمستان 1402 توسط شرکت فیلمسازی بحر فیلم در پلتفرم تیوال منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم سینمایی قطع فوری با ما همراه باشید.

فیلم قطع فوری اثری ایرانی به کارگردانی مریم بحرالعلومی است. فیلمنامه این اثر نیز به قلم مریم بحرالعلومی با همکاری لیلا نیکزاد نوشته شده است. مریم بحرالعلومی تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی قطع فوری را نیز بر عهده داشته‌ است. ژانر فیلم قطع فوری درام، عاشقانه و اجتماعی است و در آن بازیگران با استعدادی چون سامان صفاری، علی انصاریان، سوگل طهماسبی، افسانه کمالی و شقایق فراهانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم قطع فوری حدود 90 دقیقه است.

این فیلم ایرانی پیش از اکران در سینمای کشورمان در بهار 1402، در جشنواره‌های خارجی به اکران در آمد و با نقدهای مثبت و منفی بسیاری از سوی منتقدان مواجه شد. همچنین این فیلم سینمایی در زمستان 1402 در پلتفرم تیوال به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی قطع فوری می‌پردازیم و این فیلم ایرانی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطلب:

تاریخ اکران‌ فیلم قطع فوری

فیلم قطع فوری ابتدا در سال 2022 (1401) در جشنواره‌های خارج از کشور مانند هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان زن ترکیه (IWFFT)، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی چنای و همچنین بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا در سال 2023 اکران شد و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. همچنین این فیلم ایرانی مورد توجه شبکه ترکی TRT قرار گرفت.

تیزر این فیلم در 5 اردیبهشت 1402 منتشر شد و روز بعد یعنی 6 اردیبهشت 1402 در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه به اکران در آمد و پس از آن در روز 17 دی 1402 در پلتفرم تیوال به صورت اکران آنلاین منتشر شد. پخش فیلم قطع فوری در ایران توسط شرکت بحر فیلم و پخش بین‌المللی آن با نام Urgent Cut Off با مدیریت آقای علیرضا شاهرخی توسط شرکت 7th Art Films انجام شده است.

داستان فیلم قطع فوری

داستان فیلم قطع فوری

در خلاصه فیلم سینمایی قطع فوری آمده است که داستان این فیلم سینمایی درام و اجتماعی درباره یکی از شب‌های دوران بیماری همه‌گیر کرونا است که زلزله‌ای پنج ریشتری تمام تهران را می‌لرزاند. این فیلم داستان عاشقانه میثم و شادی که در آستانه طلاق هستند را نشان می‌دهد و روایتگر جدایی، خانواده و بخش‌هایی از بحران‌های اجتماعی مانند کرونا و زمین لرزه است و …

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم قطع فوری

فیلم مغز استخوان سومین فیلم بلند مریم بحرالعلومی پس از فیلم‌های پاسیو و شهربانو بوده که به طور مستقل و با هزینه شخصی ساخته شده است. این فیلم سینمایی عاشقانه و درام اولین تجربه تهیه‌کنندگی فیلم بلند مریم بحرالعلومی بوده و آخرین بازی مرحوم علی اصلانی است. گفته می‌شود که فیلم سینمایی قطع فوری در طی بیست جلسه فیلمبرداری شده است. در ادامه با هنرپیشه ‌‌های فیلم سینمایی قطع فوری آشنا شده و بیوگرافی آن ها را باهم بررسی خواهیم کرد.

سامان صفاری

بازیگران فیلم قطع فوری

سامان صفاری بازیگر خوش سیمای ایرانی متولد 30 شهریور سال 1366 و اهل یزد است. او فعالیت هنری خود را از سال 1389 آغاز کرد و با بازی در فیلم درام شیار 143 محصول سال 1392 شناخته شد. او برای ایفای نقش در سریال عاشقانه و اجتماعی دلدادگان اثر منوچهر هادی محصول سال 1398 به شهرت رسید. سامان صفاری دارای مدرک لیسانس جهانگردی است. او دو برادر به نام ابوالفضل و اشکان است که هرکدام به ترتیب فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده و ساکن کشور آلمان هستند.

دیگر آثار سامان صفاری عبارتند از: سریال جنایی و پلیسی سقوط آزاد محصول سال 1389، فیلم کمدی و درام پارادایس محصول سال 1397، سریال درام و اجتماعی سایه‌بان محصول سال 1396، سریال اینترنتی دومینو محصول سال 1398، سریال درام، پلیسی و معمایی خانه امن محصول سال 1399، فیلم کمدی و اکشن سامورایی در برلین محصول سال 1398، فیلم بی‌سایه محصول سال 1395، فیلم دعوتنامه محصول سال 1395، فیلم درام و خانوادگی شهربانو محصول سال 1398، فیلم کوتاه قیلوله محصول سال 1389 و فیلم کوتاه ننه هما محصول سال 1394.

همچنین بخوانید :

علی انصاریان

هنرپیشه های فیلم سینمایی قطع فوری

زنده یاد علی انصاریان فوتبالیست، مجری و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی متولد 14 تیر 1356 در تهران بود. او فعالیت کاری خود را از سال 1375 آغاز کرد و با بازی در تیم پرسپولیس به شهرت رسید. او در سال 1390 با فوتبال خداحافظی کرده و فعالیت هنری خود را در حوزه سرگرمی و تلویزیون آغاز کرد. او در 15 بهمن سال 1399 در دوران کرونا، پس از دو هفته بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به همین بیماری درگذشت.

برخی از آثار سینمایی و تلویزیونی علی انصاریان عبارتند از: سریال تلویزیونی محکومین محصول سال 1396، فیلم تصویرم در آینه نیست محصول سال 1396، سریال زندگی از نو محصول سال 1397، فیلم کلوپ همسران محصول سال 1397، فیلم رمانتیسم عماد و طوبا محصول سال 1398، سریال تلویزیونی 87 متر محصول سال 1399، سریال سرزده محصول سال 1399، فیلم بعد از اتفاق محصول سال 1399، فیلم بانک زده‌ها محصول سال 1399 و فیلم بی پی ام بند محصول سال 1399.

همچنین بخوانید :

سوگل طهماسبی

تاریخ اکران فیلم قطع فوری

سوگل طهماسبی بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینمای ایرانی متولد 25 بهمن 1364 در اصفهان است. او فعالیت هنری خود را از سال 1381 آغاز کرده است. او فارغ‌التحصیل مقطع کاردانی در رشته گرافیک است. سوگل طهماسبی با بازی در سریال فاصله‌ها محصول سال 1389 به شهرت رسید. او همچنین به خاطر بازی در فیلم هنگامه محصول سال 1394 موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگری شد.

دیگر آثار سوگل طهماسبی عبارتند از: سریال نیلی‌تر از مهتاب محصول سال 1393، سریال گشت ویژه محصول سال 1395، سریال شکوه یک زندگی محصول سال 1396، فصل اول و دوم سریال بچه مهندس محصول سال 1397، سریال دنگ و فنگ روزگار محصول سال 1397، سریال سلام آقای مدیر محصول سال 1397، سریال نجلا محصول سال 1399، سریال خانه امن محصول سال 1399، سریال بیگانه‌ای با من است محصول سال 1399، فیلم چهل کچل محصول سال 1395 و فیلم بچه گرگ‌های دره سیب محصول سال 1398.

افسانه کمالی

ژانر فیلم قطع فوری

افسانه کمالی انارکی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی متولد 19 خرداد 1366 و اهل تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال 1394 با بازی در فیلم یک روز بخصوص آغاز کرده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد از رشته فیزیولوژی است. افسانه کمالی در سال 1396 با بازی در سریال سایه‌بان وارد تلویزیون شده و در میان مردم ایران شناخته شد.

دیگر آثار افسانه کمالی عبارتند از: فیلم تلویزیونی سرباز محصول سال 1399، فیلم تلویزیونی سر دلبران محصول سال 1397، نمایش تئاتر ماجرای عجیب سگی در شب محصول سال 1398، فیلم هفت و نیم محصول سال 1397، سریال نوبت لیلی محصول سال 1401، سریال سرجوخه محصول سال 1400 و سریال شاهرگ محصول سال 1399.

شقایق فراهانی

نمرات فیلم سینمایی قطع فوری

شقایق فراهانی بازیگر نام آشنای ایرانی متولد 2 مرداد 1351 است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی کوچ نشین است. او اولین کار سینمایی خود را با ایفای نقش در فیلم لیلا محصول سال 1376 آغاز کرد. شقایق فراهانی در طول حرفه بازیگری خود بسیار فعال و پرکار بوده و منتقدین بازی او را در فیلم سینمایی چتری برای دو نفر محصول سال 1380، فیلم پروانه‌ای در باد محصول سال 1382 و سریال تاریخی و سیاسی کلاه پهلوی محصول سال 1391 تا 1392 تحسین می‌کنند.

دیگر آثار شقایق فراهانی عبارتند از: سریال معمایی انقلاب زیبا محصول سال 1393، فیلم عاشقانه و خانوادگی نیمه شب اتفاق افتاد محصول سال 1394، سریال کمدی و پلیسی فوق سری محصول سال 1394، فیلم قرارمون پارک شهر محصول سال 1395، فیلم پشت دیوار سکوت محصول سال 1395، فیلم آزاد به قید شرط محصول سال 1395، فیلم سال دوم دانشکده من محصول سال 1396، فیلم کمدی کلوپ همسران محصول سال 1397، فیلم سلفی با رستم محصول سال 1398، فیلم گل به خودی محصول سال 1399 و سریال درام و تاریخی گیلدخت محصول سال 1401.

سایر بازیگران فیلم سینمایی قطع فوری عبارتند از:

  • غزال نظر
  • علی کیان ارثی
  • محمدرسول صفری
  • یاسمن ترابی
  • سادیا جلالی‌پور
  • علی یعقوبی
  • احمدرضا معراجی
  • خشایار بحرالعلومی
  • آرمان درویش
  • سیاوش چراغی‌پور
  • روشنک عجمیان
  • الهه منصوریان
  • سید احمد حسینی
  • ساسان کریمی

بررسی و نقد فیلم قطع فوری

نقد فیلم قطع فوری

فیلم قطع فوری پس از اکران با استقبال خوب مخاطبان در داخل و خارج از کشور مواجه شد و در ششمین هفته انتشار خود، بالای جدول فروش گروه هنر و تجربه قرار گرفت و رکورددار پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه شده است. نمرات فیلم سینمایی قطع فوری بدین شرح است: در سایت سینماتیکت 59 درصد از نظرات بینندگان مثبت ارزیابی شده است. همچنین کاربران در این سایت نمره 3 از 5 و در پلتفرم تیوال نمره 1.3 از 5 را به این اثر دادند. در نقد این فیلم درام و اجتماعی آمده است که مریم بحرالعلومی، کارگردان فیلم، بلد است داستان و قصه بگوید ولی فیلم سینمایی قطع فوری خصوصیات معمول قصه گفتن را ندارد.

این فیلم ایرانی کارگردانی، موسیقی و بازیگران خوبی دارد اما موضوع آن که درباره کرونا است یک زمان و دوره‌ای دارد. فیلم سینمایی قطع فوری همچنین توجه ویژه‌ای به نقش و حضور زنان داشته و درباره زن بودن در کنار مردان در جامعه و زندگی کنونی سخن می‌گوید البته ماجرا به سمت زنانگی و فمینیست سنگینی نکرده و تعادل در داستان حفظ شده است. این موضوع یکی از دلایلی است که این فیلم مورد توجه مخاطبان و منتقدان بین‌المللی قرار گرفت.

کلام آخر

بررسی فیلم قطع فوری

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم قطع فوری پرداختیم. این فیلم ایرانی در ژانر درام، عاشقانه و اجتماعی ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون سامان صفاری، علی انصاریان، سوگل طهماسبی، افسانه کمالی و شقایق فراهانی بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر فیلم سینمایی قطع فوری را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود این فیلم ایرانی را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران آن چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

منتخب کاربران

source

توسط