انیمیشن مکاماتو (Mechamato) یک انیمیشن سریالی در ژانر اکشن، ابرقهرمانی، کمدی و علمی-تخیلی است. این انیمیشن، محصول کشور مالزی، با روایت جذاب خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

کشور مالزی در تولید آثار انیمیشنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. انیمیشن مکاماتو (Mechamato) یک انیمیشن سریالی، محصول Animonsta Studios از کشور مالزی است. این انیمیشن بخشی از فرنچایز BoBoiBoy است و داستان آن روایتگر اتفاقات پیش از BoBoiBoy و BoBoiBoy Galaxy است. ژانر انیمیشن Mechamato اکشن، کمدی، ابرقهرمانی، علمی-تخیلی و نوجوانانه است. پخش این انیمیشن از سال 2021 آغاز شد و تاکنون 2 فصل آن منتشر شده است. فیلم Mechamato Movie نیز، که پیش‌درآمدی بر انیمیشن مکاماتو است، در 8 دسامبر 2022 (17 آذر 1401) منتشر شد. اواخر سال 2023 ساخت 4 فصل دیگر از سریال و یک فیلم جدید تائید شد.

موضوع این مقاله از پلازا معرفی انیمیشن Mechamato است. با هم تاریخ پخش سریال را می‌فهمیم، داستان آن را می‌خوانیم، با گویندگان انیمیشن مکاماتو آشنا می‌شویم و درنهایت نیز نگاهی اجمالی به نقد سریال خواهیم داشت. شما می‌توانید برای آشنایی با بهترین انیمیشن‌های دنیا به این مقاله مراجعه کنید.

فهرست مطالب

تاریخ اکران انیمیشن مکاماتو

بررسی انیمیشن مکاماتو معرفی انیمیشن Mechamato

انیمیشن مکاماتو کاری از نظام رزاق (Nizam Razak) است. انیمیشن mechamato: The Animated Series اولین بار در شبکه Cartoon Network Asia، از تاریخ 4 دسامبر 2021 (13 آذر 1400) تا 26 فوریه 2022 (7 اسفند 1400) به روی آنتن رفت. فصل اول انیمیشن سریالی مکاماتو شامل 13 قسمت، هر قسمت حدود 20 تا 30 دقیقه، است.  نخستین فصل از شبکه TV9 و نتفلیکس (برای ساکنان آسیا-اقیانوسیه) نیز منتشر شد.

فصل دوم سریال نیز شامل 13 قسمت است. پخش فصل دوم از 5 دسامبر 2022 (14 آذر 1402) آغاز شد و تا 15 ژانویه 2023 (25 دی 1401) به طول انجامید. هنوز تاریخ پخش فصل سوم سریال اعلام نشده است.

داستان انیمیشن مکاماتو

در این بخش قصد داریم مروری بر خلاصه کارتون مکاماتو داشته باشیم. داستان در شهر کوتا هیلیر، که یک شهر تخیلی با الهام از بندر هیلیر در شهر مالاکا است، روایت می‌شود. شهر توسط برخی فرهنگ‌های منحصر به فرد مالزی مانند سیلات و غذاهای محلی رنگ شده ولی در کنار آن عناصری آینده‌گرا همچون روبات‌ها و سفینه‌های فضایی را نیز دارد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسری به نام آماتو، یک زندان فضایی پیدا می‌کند که حامل ربات‌های بدی است که روی زمین سقوط کرده‌اند. یکی از این ربات‌ها مکابات نام دارد و توانایی منحصر به فرد او مکانیزه کردن اشیا روزمره به دستگاه‌های پیشرفته است. آماتو و مکابات با هم دوست می‌شوند و سپس ماموریت مهیج آنها آغاز می‌شود. این دو ربات‌های بد را پیدا کرده و آنها را دستگیر می‌کنند.

همچنین بخوانید :

  بازیگران انیمیشن مکاماتو

ایده ساخت انیمیشن سریالی Mechamanto در سال 2018 توسط استودیو آنیموستا مطرح شد. در سال 2019 نام سریال اعلام شد و در سال 2020 نیز اولین تیزر آن منتشر گشت. در این بخش با صداپیشگان نه چندان نام‌آشنای این انیمیشن سریالی و شخصیت‌های سریال آشنا می‌شویم.

آماتو/ مکاماتو

نقد انیمیشن Mechamato نمرات انیمیشن مکاماتو

  • صداپیشه نسخه مالزیایی: آرماند ازرا (Armand Ezra)
  • صداپیشه نسخه انگلیسی: الکساندر ماچادو (Alexander Machado)

آماتو، شخصیت اصلی انیمیشن مکاماتو، پسری مهربان، خلاق و خیال‌پرداز است که موفق به پیشی گرفتن از مکابات شده و به عنوان استاد او در سریال حضور دارد.

آرماند ازرا، صداپیشه آماتو در نسخه مالزیایی سریال، یک بازیگر و گوینده جوان مالزیایی است. او اولین بار در سال 2020 با نقش علی در فیلم Jam Tangan Paksu جلوی دوربین رفت و اخیرا نیز در فیلم تلویزیونی Bintang Yang Terindah (2023) حضور داشته است. وی صداپیشه شخصیت آماتو در فیلم کوتاه KembaliAidilfitri (2022)، سریال مکاماتو و فیلم Machamato Movie (2022) بوده است.

مکابات

بازیگران انیمیشن مکاماتو انیمیشن Mechamato

  • صداپیشه نسخه مالزیایی: عدزلان نظیر (Adzlan Nazir)
  • صداپیشه نسخه انگلیسی: الکس تکسیرا (Alex Teixeira)

مکابات (MechaBot)قدرتمندترین ربات مخرب جهان است. او این قدرت را دارد که هر چیزی را با قدرت خود ترکیب کند. با این حال، از آنجایی که آماتو استاد اوست، باید از دستورات وی پیروی کند.

محمد نور عدزلان بن محمد نظیر (Muhammad Nor Adzlan bin Mohamad Nazir)، که با نام محمد نوز عدزلان یا عدزلان نظیر شناخته می‌شود، یک صداپیشه مالزیایی است. او بیش از هرچیز برای گویندگی نقش مکابات شناخته می‌شود، اما از دیگر کارهای وی می‌توانیم دوبلوری چند شخصیت در نسخه مالزیایی فیلم Bombshell، شخصیت گرو در انیمیشن Despicable Me و شخصیت یول در فیلم Don’t Look Up را نام ببریم.

پیان

انیمیشن Mechamato خلاصه کارتون مکاماتو

  • صداپیشه نسخه مالزیایی: ایلهام اسکندر (Ielham Iskandar)
  • صداپیشه نسخه انگلیسی: کاترین کلر کلاولو (Katherine Clare Clavelo)

پیان دوست خوب آماتو، یک فرد خلاق باهوش و بسیار پولدار است. او تنها کسی است که نقاشی‌های بد آماتو را درک میکند.

محمد ایلهام اسکندر بن محد نظیم (Muhammad Ielham Iskandar bin Mohd Nizam) که با نام ایلهام اسکندر شناخته می‌شود، یک گوینده جوان مالزیایی است که با صداپیشگی شخصیت پیان در انیمیشن مکاماتو به شهرت رسیده است.

مارا

ژانر انیمیشن Mechamato تاریخ اکران انیمیشن مکاماتو

  • صداپیشه نسخه مالزیایی: ماریسا بلقیس (Marissa Balqis)
  • صداپیشه نسخه انگلیسی: کاترین کلر کلاولو

مارا دوست آماتو، فردی با روحیه هنری، مستقل، شجاع و تسلیم‌ناپذیر است. او از ویلچر استفاده می‌کند و همیشه به آماتو و دوستانش در حل مشکلات کمک می‌کند.

ماریسا بلقیس دوبلور جوان مالزیایی است که کار خود را با صداپیشگی شخصیت مارا در سریال انیمیشن مکاماتو و فیلم مکاماتو آغاز کرد.

همچنین بخوانید :

دیپ

داستان انیمیشن مکاماتو انیمیشن Mechamato

  • صداپیشه نسخه مالزیایی: سیابیل سیامین (Syabil Syamin)
  • صداپیشه نسخه انگلیسی: دنیل کورتس (Daniel Cortes)

دیپ دوست آماتو است و شخصیت “هرچه پیش آید خوش آید” دارد. او عاشق بازی کردن است و خلاقیت بالایی دارد.

محد سیابیل سیامین عبد عزیز (Mohd Syabil Syamin Abd Aziz) که با نام سیابیل سیامین شناخته می‌شود، یک صداپیشه مالزیایی است که با صداپیشگی شخصیت دیپ در انیمیشن مکاماتو به شهرت رسید.

در انیمیشن مکاماتو صداپیشگان بسیاری حضور دارند که در فهرست زیر نام برخی از آنها را باهم می‌خوانیم:

  • تراویس رویگ (Travis Roig) در نقش عمو گوبی
  • جیسون کسر (Jason Kesser) در نقش چیکگو جیمی
  • انس عبدلالعزیز (Anas Abdul Aziz) در نقش ابا
  • نوریمان صفیان (Noriman Saffian)در نقش کنچو اف
  • نظام رزاق (Nizam Razak) در نقش بولا
  • نور شرمینه مد باکری (Nur Sharmine Md Bakri) در نقش بیتبوبیپ

نقد انیمیشن Mechamato

نمرات انیمیشن مکاماتو از سوی بینندگان بسیار خوب است و امتیاز 7.9 از 10 را وبسایت IMDb دارد. این سریال به طور کلی بازخوردهای مثبتی دریافت کرد و به خصوص انیمیشن، سکانس‌های اکشن و کمدی بودن آن بسیار تحسین شده است. این انیمیشن پس از انتشار در Cartoon Network Japan و نتفلیکس ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری در ژاپن پیدا کرد، جایی که بیشتر واکنشهای مثبت نسبت به آن در توئیتر مشاهده شده است.

انیمیشن Mechamato نامزد دریافت جایزه طرفداران انیمه در جشنواره جوایز انیمه توکیو در سال 2023 شد؛ جایی که در آن رتبه سوم محبوبیت را کسب کرد. در دور دوم با پیشی گرفتن از انیمیشن Spy × Family و انیمیشن One Piece Film: Red, Extreme Hearts موفق شد در جایگاه اول قرار گیرد.  همچنین این انیمیشن در میان 10 برنامه تلویزیونی برتر نتفلیکس در مالزی رتبه دوم را دارد. در همین راستا موفق شد نام خود را در میان 10 برنامه برتر کودکان در اندونزی، سنگاپور و کره جنوبی نیز وارد کند.

یکی از بینندگان در نقد خود برای انیمیشن مکاماتو اظهار داشت که “در فصل دوم آزادی بیشتری در نویسندگان برای ایجاد تخیل و پیشرفت مشاهده می‌شود. آفرین به اتاق فکر نویسندگان!”. وی همچنین آن را از لحاظ فنی ستود و به این نکته نیز اشاره کرد که “مونستا در نهایت تخیل داستان‎سرایی خود را بهبود می‌بخشد” و “این سریال می‌تواند برای همه مردم واقعا لذت‌بخش باشد.”

همچنین بخوانید :

انیمیشن مکاماتو انیمیشن Mechamato

سخن پایانی

بررسی انیمیشن مکاماتو موضوع این مقاله از پلازا بود. در کنار هم داستان انیمیشن را خواندیم، با گویندگان آن آشنا شدیم، و درنهایت نیز نگاهی به افتخارات و نقد سریال داشتیم. نظر شما درباره انیمیشن Mechamato چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما فصل سوم می‌تواند بهتر از دو فصل اول ظاهر شود؟  نظرات، پیشنهادات و اطلاعات خود درباره این انیمیشن سریالی را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط