ترکیه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای خارجی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. در حال حاضر، ایرلاین‌های ترکیه‌ای متعددی در ایران فعال هستند و روزانه پروازهای زیادی توسط آنها انجام می‌گیرد. البته در گذشته فقط شهر استانبول با اقبال از طرف ایرانی‌ها مواجه بود؛ اما امروزه شهرهای دیگر ترکیه مثل ازمیر، آنتالیا، آدانا، ترابزون و … نیز محبوبیت زیادی بین ایرانی‌ها به دست آوردند. مسافران نیز با اطلاع از قیمت بلیط استانبول ایران ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی، برای سفر به این کشور اقدام می‌کنند. همچنین برخی از ایرلاین‌های ترکیه‌ای هم در ایران فعال هستند و جابجایی مسافران را بین این دو کشور بر عهده دارند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم.

 ترکیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین در سال ۱۹۳۳ میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین ایرلاین‌ ترکیه به‌شمار می‌رود. درعین‌حال بزرگترین شرکت هواپیمایی ترکیه است که خدمات و امکانات خوبی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. این ایرلاین سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و کامفورت را برای مسافران در نظر گرفته و در هرکدام از آنها میزان بار قابل حمل برای مسافران تفاوت دارد. در کلاس اکونومی هر مسافران امکان حمل۲۰ کیلوگرم بار، در کلاس بیزینس۳۰ کیلوگرم و در کلاس کامفورت نیز ۱۵ کیلوگرم بار می‌توانند حمل کنند.

ترکیش ایرلاین امروزه به بیشتر از ۲۶۵ مقصد در نقاط مختلف جهان پروازهای مسافربری و باربری دارد. همچنین کشور ایران و شهرهای تهران، تبریز، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و کرمانشاه نیز در دسته مقاصد این ایرلاین قرار دارند. مسافران ایرانی می‌توانند برای سفر به ترکیه از شهرهای مختلف ایران، از این ایرلاین ترکیه‌ای استفاده کنند. البته روش دیگر این است که به سراغ ایرلاین‌های ایرانی بروند و بعد از آگاهی از قیمت بلیط استانبول ایران ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی، برای سفر به ترکیه چمدان‌ها را ببندند.

درنهایت اینکه شرکت هواپیمایی ترکیش ایر به‌عنوان هواپیمایی ملی و حامل پرچم این کشور فعالیت می‌کند و یکی از بهترین خطوط هوایی بین‌المللی است. دفتر مرکزی آن در استانبول است و فرودگاه‌های استانبول و صبیحه گوکچن، قطب‌های ترکیش ایرلاینز هستند.

سان اکسپرس

سان اکسپرس

شرکت هواپیمایی سان اکسپرس با شعار سفر ارزان تأسیس و فعالیت خود را در ترکیه آغاز کرده است. همچنین فرودگاه آنتالیا قطب اصلی این ایرلاین محسوب می‌شود. البته با افزایش پروازهای داخلی و خارجی، در سال ۲۰۰۶ سان اکسپرس برای بهبود فعالیت خود، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر را به‌عنوان دومین قطب خود انتخاب کرد. درعین‌حال شرکت سان اکسپرس اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ترکیه است که پروازهای سیستمی برنامه‌ریزی شده در مسیر اروپا، به ویژه در کشور آلمان، را راه‌اندازی کرده است.

امروزه شرکت هواپیمایی سان اکسپرس دارای ۷۰ فروند هواپیما در ناوگان خود است و روزانه به ۵۲ مقصد داخلی و بین‌المللی در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقای شمالی پرواز می‌کند. همچنین با داشتن ۳۰۰۰ کارمند به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه آنتالیا محسوب می‌شود. سان اکسپرس در کشور ایران و به مقصد پروازی فردوگاه امام خمینی هم پرواز دارد و این پروازها از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا و فرودگاه عدنان مندرس ازمیر صورت می‌گیرد. اگر دوست دارید از قیمت بلیط استانبول ایران ایر مطلع شوید، به سایت علی بابا سر بزرنید.

شرکت سان اکسپرس که با شعار پرواز ارزان فعالیت خود را شروع کرده، در همین مسیر نیز کار خود را ادامه داده و سه کلاس پروازی سان‌اکو، سان‌کلاسیک و سان‌پرمیوم را برای مسافران خود و در قیمت‌های مختلف در نظر گرفته است. همچنین میزان حمل بار مجاز در این پروازها با هم تفاوت دارند. به‌طور مثال در پرواز کلاس سان‌اکو امکان حمل۳۰ کیلوگرم بار، در پرواز کلاس سان کلاسیک، امکان حمل بار تا ۳۵ کیلوگرم و در کلاس سان‌پرمیوم نیز حمل بار تا ۴۰ کیلوگرم برای مسافران وجود دارد.

فری‌برد ایرلاینز

فری‌برد ایرلاینز به‌عنوان یک ایرلاین چارتری محسوب می‌شود که قطب اصلی آن در فرودگاه آتاترک استانبول است. البته دو فرودگاه آنتالیا و دالامان هاب‌های آن محسوب می‌شوند. این ایرلاین ترکیه‌ای در دسته ایرلاین‌های خصوصی قرار دارد و مالکیت آن در اختیار گوزن هلدینگ (Gozen Holding) قرار دارد. علاوه بر آن، فری‌برد اولین ایرلاین در ترکیه است که همه گواهینامه‌های بین‌المللی معتبر مانند Jar Ops-1، 145Jar، IOS 9001:2008 و IOSA را دریافت و به اعتبار خود اضافه کرده است. درنهایت اینکه فری برد در ایران نیز فعالیت می‌کند و مقصد پروازی آن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ره تهران است.

تیلویند ایرلاین

تیلوند ایرلاینز با کد یاتا TI و ایکائو TWIدر دسته ایرلاین‌های خصوصی و ارزان‌قیمت ترکیه قرار دارد که با ناوگان جدید خود پروازهای چارتری را به بیشتر از ۴۰ مقصد در نقاط مختلف جهان انجام می‌دهد. دفتر مرکزی تیلویند ایرلاین در شهر استانبول قرار دارد و همچنین فرودگاه‌ بین‌المللی آنتالیا و فرودگاه صبیحه گوکچن قطب‌های اصلی آن محسوب می‌شوند. درعین‌حال فعالیت این ایرلاین در ایران در مقاصد فرودگاهی ایرانی شامل فرودگاه تبریز، امام خمینی، مشهد و اصفهان صورت می‌گیرد.

پگاسوس ایرلاینز

پگاسوس ایرلاینز

شرکت هواپیمایی پگاسوس نیز در دسته ایرلاین‌های ارزان‌قیمت کشور ترکیه قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌ در قاره اروپا محسوب می‌شود. قطب اصلی این ایرلاین نیز در فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن است و البته فرودگاه‌های آدانا، عدنان مندرس ازمیر، آنتالیا و اسن‌بوغا به‌عنوان شهرهای کانونی آن به حساب می‌آیند. همچنین این ایرلاین در ایران نیز فعالیت می‌کند و مقصد آن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران است.

شرکت هواپیمایی بوراجت

شرکت هواپیمایی بوراجت یکی از خطوط هواپیمایی خصوصی ترکیه است که پروازهایی به‌صورت چارتری انجام میدهد و قطب اصلی آن فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول است. این ایرلاین در مجموعه کاری خود، هفت فروند هواپیمای امبرائر E-190 و همچنین شش فروند هواپیمایی امبرائر 195دارد که با استفاده از آنها پرواز به مقاصد متفاوت در جهان انجام می‌دهد. یکی از این مقاصد نیز کشور ایران و فرودگاههای امام خمینی تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز هستند.

منتخب کاربران

source

توسط