اینستاگرام یکی از بهترین و پربازده‌ترین بسترها برای کسب‌و‌کارهای امروزی است! در حقیقت با استفاده از این رسانه اجتماعی شما به عنوان یک کسب‌و‌کار می‌توانید بیشتر و بهتر با مخاطبین بازار هدف خود در تعامل باشید. اما یکی از اصول بسیار مهم بازاریابی، گذاشتن لینک بیو در Instagram است. با انجام این کار شما می‌توانید به راحتی یک پل ارتباطی بین حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف برقرار کنید. البته شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما درج لینک در بیو اینستاگرام برخی نکات خاص خود را دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

مراحل گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

اگر قصد دارید لینک مستقیم وب‌سایت، توییتر، فیسبوک و… خود را در بخش بیو اینستاگرام درج کنید، بایستی از تنظیمات موجود در بخش پروفایل استفاده کنید. برای انجام این کار باید به صورت زیر عمل کنید:

با مراجعه به بخش پروفایل در اینستاگرام گزینهEdit Profile را لمس کنید. در صفحه بعد گزینه Add link را انتخاب کنید.

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

در صفحه بعدی روی Add external link کلیک کنید. حالا در قسمت URL آدرس را پیست کرده و در قسمت Title هم یک عنوان مشخص کنید. در نهایت با کلیک کردن روی تیک بالای صفحه، تغییرات را ذخیره کنید.

برای اینکه بتوانید چندین لینک را به صورت هم‌زمان در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، باید مراحل بالا را طی کرده و پس از انتخاب Add link در قسمت ویرایش پروفایل، دوباره روی Add external link کلیک کنید. می‌توانید تا حداکثر ۵ لینک در پروفایل خود بگذارید.

نکات مهم در خصوص گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

بعد از اینکه طبق مراحل فوق لینک مورد نظرتان را در بیو قرار دادید، بهتر است به برخی نکات هم توجه داشته باشید. برای نمونه نوع لینک مندرج در فیلد بیو اینستاگرام باید سالم بوده و فعال باشد! یعنی درج هرگونه لینک مضر و اسپم مانع از عملکرد صحیح لینک خواهد شد.

لینک ساده یا حرفه‌ای؟ کدام بهتر است؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربرها در رابطه با گذاشتن لینک بیو در اینستاگرام این است که لینک مورد نظر از نوع حرفه‌ای باشد یا ساده؟ اما اصلا می‌دانید منظور از لینک‌های حرفه‌ای چیست؟ این دسته از لینک‌ها همان لینک‌های چندتایی هستند که معمولا در پیج‌های اینستاگرامی بیزینسی و برند دیده می‌شوند!

همچنین بخوانید :

همان طور که می‌دانید درج چندین لینک در بیو اینستاگرام به مراتب مزیت‌های بیشتری نسبت به لینک‌های تکی دارد!

مهم‌ترین مزایای گذاشتن لینک بیو در اینستاگرام  

از جمله بزرگ‌ترین مزیت‌های درج لینک در Bio اینستاگرام، ایجاد راه‌های ارتباطی بیشتر با مخاطبین است. یعنی با انجام این کار شما می‌توانید به صورت گسترده‌تر و کامل‌تر از طریق کانال‌های ارتباطی بیشتری با مخاطبین خود تعامل کنید.

گذاشتن لینک بیو در اینستاگرام

البته با درج لینک‌های حرفه‌ای می‌توانید آمار دقیق میزان کلیک روی هر یک از این لینک‌ها را هم محاسبه کنید.

سخن نهایی

گذاشتن لینک بیو در اینستاگرام بسیار راحت است، به شرطی که لینک مورد نظر شما سالم بوده و هیچ گونه مشکلی نداشته باشد. حتی با به‌کارگیری برخی از ابزارها هم می‌توانید چند عدد لینک را به صورت هم‌زمان در داخل بیو اینستاگرام خود قرار دهید. اگر تجربه گذاشتن لینک در Bio اینستاگرام را داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم آن را با مخاطبین این صفحه در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

source

توسط