گوگل احتمالاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اضطراری را به سری پیکسل 9 و پیکسل فولد بعدی اضافه می‌کند تا رقابت خود را با آیفون جدی‌تر کند. این شرکت احتمالاً از طریق همکاری با اپراتور T-Mobile این سرویس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ هرچند ممکن است در آینده اپراتورهای دیگری هم با غول ماونتین ویو همکاری کنند.

یک منبع آگاه به Android Authority گفته است که گوگل ارتقاهایی را در بخش مودم سری پیکسل ۹ اعمال خواهد کرد که ازجمله به فراهم‌سازی قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای منجر خواهد شد. این قابلیت از طریق مجموعه‌ای از سؤالات از کاربر می‌پرسد که در چه شرایطی قرار دارد. سپس به او کمک می‌کند تا گوشی را به سمت ماهواره نگه دارد و پیام اضطراری خود را بفرستد.

ارتباط ماهواره‌ای احتمالاً به پیکسل 9 می‌آید

گوگل ظاهراً به‌لطف پشتیبانی از NTN در مودم اگزینوس 5400، پرچمداران آتی خود را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند. این مودم بخشی از تراشه تنسور G4 خواهد بود که توسط سامسونگ تولید می‌شود. کاربران از طریق این ویژگی تنها می‌توانند پیام متنی ارسال کنند و امکان برقراری تماس صوتی وجود نخواهد داشت. این کار ظاهراً از طریق اپلیکیشنی موسوم به Satellite Gateway انجام می‌گیرد که آیکون آن را در پایین می‌بینید.

ازجمله سؤالاتی که پیکسل 9 قبل از برقراری ارتباط با ماهواره از کاربر می‌پرسد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چه اتفاقی افتاده است؟
  • آیا می‌توانید نفس بکشید؟
  • چند نفر گم شده یا به دام افتاده‌اند؟
  • در چه وضعیتی قرار دارید؟
  • آیا چیزی آتش گرفته است؟

مودم جدید اگزینوس 5400 که جایگزین 5300 می‌شود، ظاهراً در بخش نرم‌افزار ارتقا یافته است، اما مشخص نیست که در بخش سخت‌افزار دقیقاً چه تغییراتی خواهد داشت. فعلاً می‌دانیم که این مودم از 3GPP Rel. 17 5G پشتیبانی می‌کند که ارتباطات ماهواره‌ای را به ارمغان می‌آورد.

گوگل هنوز رسماً چیزی دراین‌باره اعلام نکرده است و باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتر بمانیم.

source

توسط digitalwebmaster