پس از گذشت حدود ۵‌ ماه از رونمایی تیارا در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب، اخیراً بیلبوردهای تبلیغاتی این خودرو در سطح شهر تهران نصب شده است. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که ظرف هفته‌های آینده فروش این محصول از سوی مکث موتور آغاز شود.
خودروی تیارا بر اساس محصولی از بایک (Baic) به نام روژیانگ X5، در استان سمنان و شرکت مکث موتور (برند زیرمجموعهٔ گروه صنعتی ماموت) مونتاژ می‌شود.
مکث موتور تیارا در رده ابعادی C بزرگ و کلاس بدنه کراس‌اوور متوسط دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع تیارا به ترتیب ۴۷۸۸، ۱۸۷۵ و ۱۷۳۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۱۵ میلی‌متر است که از این نظر، مشابه ابعاد هیوندای سانتافه و مقدار کمی از فونیکس تیگو ۸ و بهمن فیدلیتی بزرگ‌تر است. فاصله محوری قابل‌توجه تیارا باعث شده تا فضای پای مناسبی در ردیف عقب آن فراهم شود.
مکث موتور تیارا
این کراس‌اوور خانوادگی مجهز به پیشرانه توربو میتسوبیشی با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی بوده که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۰۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته DAE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۲ ثانیه طی کند. موتور تیارا به استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز، وزن خودرو ۱۶۱۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.
در بحث سیستم تعلیق، در جلوی خودرو از فنربندی مک فرسون و در تعلیق عقب از سیستم مولتی‌لینک استفاده شده است. تیارا در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌هایی نظیر: کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (BA) و ABS و EBD است.


تیارا در بحث امکانات رفاهی دست‌پر ظاهر شده و به طیف کاملی از امکانات با توجه به قیمت احتمالی مجهز است:
و…
بنا بر اطلاعات موجود، روژیانگ X5 در چین، ۷۶ هزار تا ۱۲۶ هزار یوآن، معادل ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار قیمت دارد. با توجه به اینکه نسخهٔ رونمایی شده از تیارا در نمایشگاه خودرو تهران، نزدیک به فول آپشن محسوب می‌شود؛ می‌توان قیمت نهایی را در حدود ۱ میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرد.
روی کاغذ، چری تیگو ۷ مهم‌ترین رقیب تیارا محسوب می‌شود. محصول مدیران خودرو، سابقهٔ طولانی عرضه در ایران دارد و ازنظر خدمات پس از فروش یا گارانتی، اطمینان بازار را کسب کرده است. همچنین خریدار چری تیگو ۷ می‌تواند از شتاب‌گیری بهتر و کیفیت بالاتر برای مواد داخل کابین بهره‌مند شود. از سویی دیگر، تیارا با بدنهٔ بزرگ‌تر و اتاق جادارتر، برای بعضی مخاطبان جذابیت ویژه دارد.
ازنظر ابعاد، تیارا مشابه فونیکس تیگو ۸ پرو بوده؛ اما قطعاً با قیمت پایین‌تری عرضه خواهد شد. تیگو ۸ از پیشرانه‌ای قوی‌تر نسبت به تیارا استفاده می‌کند و محصول پرچم‌دار چری محسوب می‌شود؛ درحالی‌که تیارا نمی‌تواند نمایندهٔ مناسبی در کلاس لوکس چینی باشد.
amir1400
خداییش این عجیب و غریب ها چی هستن دارن هر روز میان تو ایران ، نمیدونم فونیکس ، تیارا حتما بعدیش هم تیانا هست ، واقعا باید به آقایون x گفت : مگه شما نمیگید واردات خودرو ممنوع پس چرا هر روز یه برند از چین داره میاد تو ایران اونم چینی افتضاح ، چینی هایی که واقعا درجه ۴ یا ۵ هستن تو بهترین حالت آنقدر اوضاعشون خرابه که جز تو خود چین ( اونم تو یه مناطق محدودی ) دیگه تو هیچ کجای دنیا فروش ندارن ، بله ما هم دوست داریم که BYD که واقعا شرکت پیشرویی هست و خودرو های با کیفیتی تولید میکنه به ایران بیاد ولی خداییش این آشغال هایی که میارن خجالت ، این خودش یک جور توهین به شان مردم هست
رضا
والله من از یه چینی پرسیدم میگفت تو خود چین هم مردم ماشینای چینی سوار نمیشن و بیشتر ماشینای آلمانی و ژاپنی سوار میشن. البته که ماشینای درجه یک چینی هم ما هیچوقت تو ایران نمی بینیم چون همین بنجلا رو با سه برابر قیمت بدست مردم میرسونن، مردمی که همیشه به کمترینها قانع بودند!
فرید
آمار فروش خودروها در چین را از سایت های معتبر بگیری میبینی که چینی ها ماشین خودشون رو بیشتر سوار میشن
faster
البته فیدلیتی از نظر ابعاد و فاصله محوری از سانتافه بزرگتره
ehsan.fa
تو شهر ما یدونه فیدلتی هست اونروز دیدم داره دود سیاه میده بیرون تو شتاب و سرعتی بود که امکان کارکرد توربو وجود نداشت البته چشمی دیدم این موضوع رو ، این از فیدلتی هم سنگین تره ، موتور ۱.۵ لیتر چه سمی بود افتاد به جون ما
مهردادکمال
یکم از عمر ماشین بگذره و قدرت موتورش افت کنه نمیدونم چطور میخواد این موتور که تقریبا هم سایز موتور پراید هست این تن لش بادگیر رو جابجا کنه حالا حساب کنین که با تمام سرنشیناش تو یک سربالایی قرار گرفته!
هر ماشینی صفرش خوبه ولی چند سال بگذره جوهر وجودش مشخص میشه مخصوصا تو کشور ما که ماشین دارایی محسوب میشه نه کالای مصرفی!
SS
دقیقا
فعلا همه چینی های توربو و سی وی تی کم کارکرد هستن و خیلی ها راضی از این ماشینها
ولی وقتی یک میلیارد سرمایه به استهلاک افتاد و مالک مجبور شد زیر قیمت بفروشه یا چند ده میلیون خرج توربو و گیربکس بکنه اونوقت مشخص میشه
علاوه بر اون توجه داشته باشید که قطعات ماشین های چینی رو فقط میتونید از خود چین تهیه کنید و افترمارکتی برای اون ها وجود نداره که اصلا باعث وابستگی بلند مدت و خروج ارز نمیشه
Muty
مهردادکمال حرفت حقه دادا
T
طراحی ماشین های سال ۲۰۱۷‌ رو داره البته که بد نیست. چون از خیلی ماشین های زشت ۲۰۲۲ بهتره از نظر طراحی
T
طراحی ماشین های سال ۲۰۱۷‌ رو داره طراحیش به سلیقه ایرانیا میخوره
زیزیگولو
مافیا همه بنجلای دنیا رو جمع کردن تو ایران
PRPR
نهایتا ۸۰۰ ملیون میارزه
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
با دلار ۳۳ هزار تومن و مالیات خودرو چه کنیم 🙁
SS
اگر این ها نبود که با ۸۰۰ میلیون راو ۴ سوار میشدیم
Muty
نهایت ۳۰۰
دیگه فوقش ۳۵۰
ته ته اش ۴۰۰ مقطوع
Arshia m3csl
تو خود چین این ماشین رو نمیخرن تیارا کپی اشکودا کودیاک هم هست دقیقا ولی با کیفیت پایین تر قیمتش هم زیر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومن نمیشه تو بازار با پول این تیارا ادم بره بنز کلاس e مدل ۲۰۰۷ تمیز بخره خیلی بهتره ماشین لوکس آلمانی از کپی بی کیفیت اشکودا کودیاک بهتره با پول کمتر از این تیارا هم تو خارج از کشور میشه اشکودا کودیاک با کیفیت و زیبا رو سوار شد نه این ماشین ناشناخته با کیفیت ساخت پایین و کابین پلاستیکی بی کیفیت حتی ایمنی این اشکودا کودیاک هم معلوم نیست چطوریه اونوقت تو اینستاگرام ملت برای این ماشین ها سر و دست میشکنن و کلی تعریف میکنن و میگن چون صفر کیلومتره از جولیتا و بنز کلاس e ۲۰۰۷ و بی ام و سری ۵ ۲۰۰۹ و تویوتا کمری ۲۰۱۴ بهتره ماشینی که خود چینی ها سوارش نمیشن ایرانی ها کلی ازش تعریف میکنن یک ماشین صفر کیلومتر با کلی اپشن ببینن یک سری ها فکر میکنن لوکسه حتما در صورتی که ماشین لوکس به کیفیت و راحتی و ارگونومی کابین و طراحی کابین و مواد با کیفیت که تو ساخت خودرو استفاده شده ربط داره
احمدرضا
اینا دیگه چین با این اسمای عجیب غریب ؟!!
این چه بلایی بود سر ما اومد ؟😞
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
من چری تیگو ۷ پرو رو به این ترجیح میدم اونو تو قطر بپرسی حداقل میدونن چیه ولی اینو افغانستان هم ببری نمیدونن
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
حیف که اون هم CVT شد
البته CVT کلا چیز بدی نیست و دوستان من که X33 دارن برای رانندگی شهری از CVT راضی‌ن
اما تیگو ۷ معمولی، گیربکس اتوماتیک دبل کلاچ داشت و خیلی اسپرت بود
پدرام
ظاهرا میگن این ماشین بایک نیست قبلا بوده بعد یک شرکت درجه چندم داره تولیدش می کنه یه مقاله مفصل تو بیت ران در این خصوص گذاشته
آخه برندی مثل بایک بازار پرسود امارات رو ول نمی کنه بیاد اینجا تو چینی ها بایک هم فروش خوبی داره ظاهرا
دکتر
مکث موتور اگه موتور ۲/۴ لیتری کلوت رو روش میذاشت چی میشد،واقعا این مالیات خودرو خیلی زوره!هیچ اساسی نداره،چون ما قیمت خودرو رو چند برابر گرانتر میپردازیم
Royal Driver UK 70
زشت ترین غربیلک فرمونی که تاحالا دیدم… هعی آرزوی خودرو های خوب به دلمون میمونه..
❤BMW❤
این دیگه سمیه که میخوان تولید کنن؟
حافظ
بابا موتورهای ۱۵۰۰ سی سی با ۲۱۴ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور هم در چین هست موتورش بزرگترین نقصش نه چون ۱۵۰۰ سی سی چون قدرت ندارد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط digitalwebmaster