با ما همراه باشید تا به علت وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین بپرداریم و با راهکارهای برطرف کردن این مشکل، آشنا شویم.

امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت علم و تکنولوژی، از تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای به عنوان سیستم‌های صوتی هوشمند در خودروها استفاده می‌شود. به لطف تکنولوژی پیشرفته بلوتوث می‌توان به راحتی گوشی‌های موبایل را به ضبط پنل خودروها متصل کرد. البته علاوه بر Bluetooth، می‌توان با استفاده از کابل AUX به راحتی این کار را انجام داد. اما در برخی موارد افراد گزارشات زیادی از وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین را به تعمیرکارها و سرویس‌‌کارها در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنند. در این مطلب از پلازا، چند مورد از دلایل شایع وصل نشدن گوشی موبایل به ضبط خودرو را به همراه برخی راهکارهای موثر معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب 

1. بروز اختلال در سیگنال‌های بلوتوث

یکی از دلایل وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین، ایجاد اختلال در سیگنال‌های دریافتی بلوتوث است. این امر در دستگاه‌های دارای بلوتوث تقریبا عادی بوده و بعد از روشن خاموش کردن دستگاه برطرف می‌شود. البته در خودروها در صورت برطرف نشدن مشکل با این راه حل بهتر است ماشین را یکبار خاموش و روشن کنید.

2. جفت (CONNECT) نشدن گوشی موبایل به ضبط خودرو

در برخی مواقع ضعیف بودن ارتباط بلوتوثی بین گوشی موبایل و ضبط خودرو، باعث کانکت نشدن کامل این دو دستگاه به یکدیگر می‌شود. علت اصلی این اتفاق، در واقع این است که قبلا شما با دستگاهی دیگر به ضبط متصل شده باشید. یا حتی گوشی موبایل شما از قبل به دستگاهی دیگر متصل شده و در تاریخچه آن سیستم در حال ارتباط گیری با دستگاه قبلی باشد!

برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است ابتدا از عدم اتصال بلوتوث گوشی موبایل یا ضبط خودرو به سایر دستگاه‌ها مطمئن شوید.

همچنین بخوانید :

3. کم بودن شارژ باتری گوشی موبایل: از دلایل وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین

از جمله شایع‌ترین دلایل کانکت نشدن گوشی به ضبط خودرو، کمبود باتری در گوشی موبایل است. همیشه توجه داشته باشید که قبل از اتصال به بلوتوث ضبط خودرو، شارژ گوشی شما کمتر از 20 درصد نباشد. در گوشی‌های هوشمند و نسل جدید به محض کاهش شارژ باتری به کمتر از 20 درصد، دستگاه در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی قرار گرفته و ممکن است بلوتوث آن به سایر شبکه‌ها متصل نشود! به همین ترتیب، بهتر است گوشی موبایل خود را در داخل خودرو از طریق جا فندکی به شارژر خود متصل کنید.

وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین

4. ناسازگاری نسخه بلوتوث موبایل با ضبط ماشین

مهم‌ترین دلیل وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین، می‌تواند ناسازگار بودن نسخه بلوتوث دستگاه و پانل خودرو باشد! با توجه به آپدیت‌های جدید در نسخه‌های اخیر بلوتوث، باید شما تلاش کنید تا ضبطی را برای خودرو خود خریداری کنید که با نسخه بلوتوث گوشی موبایل شما سازگاری و همخوانی داشته باشد.

5. وجود برخی تداخلات سیگنالی

در برخی موارد، ممکن است حتی با نبود مشکلات فوق، باز هم گوشی موبایل به ضبط خودرو وصل نشود. در این شرایط، باید از عدم وجود تداخلات سیگنال خارجی مطمعن شوید. منظور از سیگنال‌های خارجی همان روشن بودن هات اسپات گوشی موبایل است که می‌تواند سیگنال های هرزی را به محیط خودرو ارسال کند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هات اسپات و حتی وای فای گوشی موبایل خود را خاموش کنید.

6. وجود مشکل در سیستم نرم‌افزاری ضبط ماشین

وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین، ممکن است به علت وجود اختلال در سیستم نرم‌افزاری پنل خودرو به باشد. برای برطرف کردن این قبیل مشکلات بهتر است از متخصصین تعمیر و سرویس ضبط راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

همچنین بخوانید :

7. خراب بودن کابل AUX ضبط خودرو

اگر قصد دارید از طریق کابل گوشی موبایل خود را به ضبط ماشین وصل کنید، اول از همه سالم بودن کابل AUX را بررسی کنید. بسیاری از کابل‌های ارزان قیمت AUX موجود در بازار به علت داشتن کیفیت ساخت پایین ممکن است از همان ابتدا به درستی کار نکنند. حتی در صورت کار کردن ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته و صدای تولیدی از طریق این اتصال ضعیف به گوش برسد.

وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین

سخن نهایی

وصل نشدن گوشی به ضبط ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مطلب چند مورد از مهم‌ترین و رایج‌ترین این دلایل را توضیح دادیم. در صورتی که با وجود استفاده از این راهکارها، باز هم مشکل شما برطرف نشد، بهتر است به یک مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس ضبط پانل خودرو مراجعه کنید.

منتخب کاربران

source

توسط