برند چینی جک در ایران به‌اندازه کافی شهرت دارد. محصولات این برند از دهه 1390 تاکنون توسط کرمان‌موتور به بازار ما عرضه شده‌اند. در این مطلب از دیجیاتو نگاهی به غرفه برند جک در نمایشگاه خودروی پکن 2024 داریم؛ محلی که چینی‌ها جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نخستین خودرویی که در غرفه جک جلب توجه می‌کند، مدل مفهومی جک دی-فاین است که یک سوپراسپرت محسوب می‌شود. براساس گفته‌های مدیران جک، هواوی در توسعه این سوپراسپرت همکاری دارد. علاوه بر توسعه این ابرخودرو، سه پلتفرم جدید نیز برای توسعه خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند که در آینده، خودروهای برقی جک براساس آن ساخته خواهند شد. نام سه پلتفرم جک اکنون فاش شده است که DE ،DP و DM نام دارند. پلتفرم‌ DE برای توسعه خودروهای سواری، DP برای توسعه خودروهای آفرودی و DM برای توسعه مینی‌ون‌ها درنظر گرفته شده‌اند.

از هاچ‌بک شهری تا ون خانوادگی جک در نمایشگاه خودرو پکن 2024

یکی دیگر از خودروهای جک در نمایشگاه خودروی پکن، مدل الکتریکی EV3 ‌است. این هاچ‌بک شهری خودرویی محبوب برای جوانان و بانوان خواهد بود. هاچ‌بک‌ الکتریکی جک EV3 به موتور برقی با قدرت 94 اسب‌بخار مجهز بوده و حداکثر سرعت آن نیز 150 کیلومتر بر ساعت است.

جک X8 دیگر خودرویی است که در نمایشگاه خودروی پکن 2024 حضور داشت و احتمال حضور آن در ایران نیز وجود دارد. جک X8 به پیشرانه 1.5 لیتری از نوع توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) مجهز است که 174 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این قدرت و گشتاور توسط گیربکس دوکلاچه هفت‌سرعته به محور جلو جک X8 منتقل می‌شود. می‌توان گفت که از نظر قوای فنی، شباهت‌هایی میان جک X8‌ با KMC K7 و KMC X5 وجود دارد؛ ازاین‌رو راه کرمان‌موتور برای ورود این خودرو به بازار ایران هموار است.

جک X8

جک JS6 یکی از محصولات آتی کرمان‌موتور است که در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال 1402، شاهد حضور آن در ایران بودیم. این خودرو نیز در غرفه جک حضور دارد. براساس اعلام کرمان‌موتور، نسخه پلاگین هیبرید جک JS6 به ایران خواهد آمد و احتمالاً با نام KMC JS6 به فروش خواهد رسید.

کرمان‌موتور مدتی پیش از نسخه جدید و بزرگ‌تر پیکاپ‌ خود با نام KMC T9 رونمایی کرد که درواقع جک T9 است. نسخه الکتریکی این پیکاپ نیز به نمایشگاه خودرو پکن 2024 آمد تا نشانگر علاقه شدید چینی‌ها به توسعه خودروهای الکتریکی باشد.

نمایشگاه خودرو پکن

مینی‌ون‌ها در بازار ایران چندان محبوب نیستند اما خودروسازان مختلف سعی کرده‌اند تا طی سالیان اخیر، سلیقه مشتریان ایرانی را تغییر دهند. جک RF8 نیز یک مینی‌ون است که در نمایشگاه خودروی پکن 2024 حاضر شد. امکان عرضه این خودرو به بازار ایران در آینده وجود دارد. جک RF8 از آرایش صندلی‌های 2+2+3 بهره می‌برد و خودرویی مطلوب برای سفرهای خانوادگی خواهد بود.

source

توسط digitalwebmaster