شرکت بیودارویی «روبدو» مستقر در کالیفرنیا اعلام کرده است که به لطف حمایت مالی 40 میلیون دلاری، اکنون می‌تواند آزمایش‌های انسانی داروی RLS-1469 خود را آغاز کند. این دارو سلول‌های پیری که باعث بیماری‌های مرتبط با افزایش سن می‌شوند را هدف قرار می‌دهد.

«الکس مورگان»، یکی از شرکای Khosla Ventures که برای تامین مالی دور اول سرمایه‌گذاری مشارکت داشت، گفت: «از آنجایی که مردم طولانی‌تر زندگی خواهند کرد، بهبود کیفیت زندگی بسیار مهم است. شرکت روبدو سلول‌های پیری را هدف قرار می‌دهد که بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را تحریک می‌کنند. آزمایش اولیه می‌تواند ما را یک قدم دیگر به دستیابی به سلامت بهتر نزدیک‌تر کند.»

سلول‌های قدیمی پیر می‌شوند و با اینکه دیگر به‌طور دائم تقسیم نمی‌شوند، نمی‌میرند. با گذشت زمان، آنها در بافت‌ها تجمع می‌کنند و سطوح بالایی از مواد شیمیایی التهابی و تعدیل‌کننده‌های ایمنی را آزاد می‌کنند که به پیری کمک می‌کند.

روبدو قصد دارد ابتدا مطالعات فاز 1 را برای ارزیابی اثربخشی RLS-1469 در درمان بیماری‌های التهابی غیرقابل درمان پوست، مانند درماتیت آتوپیک و پسوریازیس مزمن انجام دهد.

شرکت روبدو سلول‌های پیری را هدف قرار می‌دهد که بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را تحریک می‌کنند. آزمایشات اولیه آن بزودی آغاز می‌شود.
داروی Rubedo، RLS-1469، برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی مانند پسوریازیس طراحی شده است.

داده‌های پیش بالینی نشان داد که این دارو به‌طور قابل توجهی سلول‌های پیری را در پوست کاهش می‌دهد. امید است که RLS-1469 تسکین طولانی مدتی را برای بیماران مبتلا به آنها فراهم کند.

«آلیس نیوکمب الیس»، یکی دیگر از مشارکت‌کنندگان، گفت: «مأموریت ما سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تحول آفرین است که جهان را به سمت بهتری هدایت می‌کنند. ما بر این باوریم که رویکرد دگرگون‌کننده روبدو برای هدف‌گیری سلول‌های پیر، گامی چشمگیر به سوی توسعه درمان‌ بیماری‌های مزمن مرتبط با افزایش سن است. این کار بیوتکنولوژی را از درمان، به پیشگیری یا معکوس کردن بیماری پیش می‌برد.»

این شرکت همچنین درحال توسعه درمان‌های دیگری است که به‌طور انتخابی سلول‌های پیر را در بیماری ریوی مورد هدف قرار می‌دهد.

«علی سیام»، مدیر ارشد بازرگانی در روبدو گفت:

«تجربه و سرمایه قابل‌توجهی که سرمایه‌گذاران ما به ارمغان می‌آورند به شرکت کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را به سرعت پیش ببرد. تجربه گسترده آنها در توسعه بالینی، با ورود به مرحله بعدی پیشرفت در روبدو ارزشمند خواهد بود.»

source

توسط digitalwebmaster