مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد طی دو سال، برای توسعه زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی خود در ژاپن 2.9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

براساس گزارش رویترز، مایکروسافت با این سرمایه‌گذاری که همچنین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری آن در طول 46 سال فعالیتش در ژاپن محسوب می‌شود، قصد دارد مهارت‌های موردنیاز در زمینه هوش مصنوعی را به سه میلیون نفر آموزش دهد و یک آزمایشگاه تحقیقاتی در توکیو راه‌اندازی کند.

در حال حاضر اپراتورهای سرور در حال گسترش مراکز داده و دارایی‌های رایانش ابری خود در سطح جهان هستند تا بتوانند پس از راه‌اندازی ChatGPT در اواخر سال 2022 که یک انقلاب بزرگ در حوزه فناوری محسوب می‌شود، از رونق برنامه‌های هوش مصنوعی و حجم کار خود حمایت کنند.

واحد ابری آمازون در حال سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در ایالت میسیسیپی و 5.3 میلیارد دلار دیگر در عربستان سعودی برای راه‌اندازی مراکز داده در این مناطق است. گوگل نیز در حال ساخت یک مرکز داده در خارج از لندن به قیمت یک میلیارد دلار است. در حال حاضر، Azure مایکروسافت، Google Cloud متعلق به آلفابت و خدمات وب آمازون (AWS) سه شرکت برتر حوزه رایانش ابری در جهان هستند.

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه رایانش ابری و هوش مصنوعی بوده است. این شرکت اخیراً اعلام کرده بود که درحال افتتاح دفتر جدیدی در لندن است که به تحقیق و توسعه درزمینه هوش مصنوعی (AI) اختصاص دارد. همچنین این شرکت که بزرگ‌ترین حامی OpenAI، استارتاپ سازنده ChatGPT محسوب می‌شود، اخیراً از توسعه یک چت‌بات هوش مصنوعی جدید برای ایکس باکس خبر داده بود که می‌تواند برای خودکارسازی وظایف خدمات پشتیبانی استفاده شود.

source

توسط digitalwebmaster