کلاس یوس

جدایی آنر از هواوی در سال ۲۰۲۰ سبب شد تا این برند روندی روبه‌رشد را در تولید و عرضه موبایل‌هایش طی کند و حالا با معرفی آنر X9b و X7b، این برند به‌دنبال حضور هرچه بیشتر در بازار گوشی‌های میان‌رده است. این گوشی‌های آنر در کنار بهره‌مندی از سرویس‌های موبایلی گوگل، از ویژگی‌های شاخصی بهره‌مند هستند. آنر X9b و آنر X7b را دفتر آنر ایران در اختیار دیجیاتو قرار داده است. در ادامه با جعبه‌گشایی و معرفی ویژگی‌های میان‌رده‌های جدید آنر، همراه دیجیاتو باشید.

جعبه‌‌گشایی آنر X9b و آنر X7b

معرفی آنر X9b و آنر X7b

آنر X9b و آنر X7b در بسته‌بندی شکیل به‌دست‌تان می‌رسند و شرکت سازنده، مجموعه‌‌‌ای کامل از لوازم‌جانبی را در جعبه آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد. تصویر نمای پشتی هر دو گوشی روی جعبه آن‌ها درج شده و داخل جعبه این دو گوشی مواردی چون کابل شارژ، آداپتور ۳۵ واتی و قاب ژله‌ای دیده می‌شود. همچنین در جعبه آنر X9b هندزفری هم قرار داده شده، ولی برای استفاده از آن به یک مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری به Type-C نیاز دارید. جالب این‌که آنر حتی مبدل مخصوص این کار را هم در جعبه میان‌رده پریمیوم خود قرار داده است. این‌در‌حالیست که بسیاری از برندهای بزرگ تولیدکننده موبایل مدت‌هاست که گوشی‌های هوشمند خود را بدون چنین مجموعه کاملی از لوازم جانبی روانه بازار می‌کنند.

معرفی آنر X9b

معرفی آنر X9b و آنر X7b

از طراحی شروع می‌کنیم؛ جایی که روی پنل پشتی، نحوه قرارگیری دوربین‌ها درست مشابه چیزی است که در آنر X9a هم دیده‌ایم. ماژول غول‌پیکر دایره‌ای روی نمای پشتی این گوشی، دوربین‌ اصلی سه‌‌‌گانه و فلش LED را در خود جا داده است. آنر X9b در رنگ نارنجی از پنل پشتی با جنس چرم مصنوعی بهره می‌برد، درحالی‌که قاب پشت رنگ‌های مشکی و سبز این گوشی همانند فریم آن جنس پلاستیکی دارند. دیجیاتو رنگ نارنجی این گوشی را در اختیار دارد که به‌لطف بهره‌مندی از قاب پشتی با جنس چرم مصنوعی، حس جذابی را حین استفاده به کاربر منتقل می‌کند. استفاده از این نوع بدنه در آنر X9b نه‌تنها کیفیت گوشی را کاهش نداده، بلکه آن را در برابر آسیب‌های فیزیکی شدید مقاوم ساخته است.

آنر X9b اولین گوشی هوشمند جهان با ۵ ستاره استاندارد SGS به‌شمار می‌رود. برخورداری از این استاندارد از کیفیت ساخت بالای میان‌رده آنر و البته مقاومت قابل‌توجه آن در برابر آسیب‌های ناشی از ضربه، فشار و سقوط حکایت دارد؛ اما راز مقاومت بالای آنر X9b در چیست؟ این برند با به‌کارگیری محافظ ۳ لایه در میان‌رده جدیدش، توانسته نوید دوام ۳۶۰ درجه آنر X9b در رویارویی با آسیب‌های متنوع را بدهد. آنر چنان به مقاومت این گوشی اعتماد دارد که تاکنون در بازارهای جهانی، جشنواره‌های متعددی را برگزار کرده تا شرکت‌کنندگان سعی کنند این گوشی مقاوم را بشکنند.

قاب جلویی آنر X9b از نمایشگر دو لبه خمیده شامل حفره دوربین سلفی تشکیل شده که نازکی حاشیه‌های اطراف آن، زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است. از دیگر مشخصه‌های فیزیکی گوشی می‌توان به وزن ۱۸۵ گرمی و ضخامت ۷.۹۸ میلی‌متری آن اشاره کرد که با توجه به طراحی ارگونومیک دستگاه، استفاده از آن در طولانی‌‌‌مدت خستگی چندانی را در دستان‌تان ایجاد نمی‌کند. نکته جذاب این‌جاست که آنر X9b باوجود وزن و ضخامت نسبتاً کم، به باتری حجیم ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که ظرفیت آن یک سروگردن بالاتر از اکثر رقبای این محصول است. از طرفی با پشتیبانی از توان ۳۵ واتی شارژ سریع که از طریق شارژر موجود در جعبه، شارژ کامل آنر X9b در مدت زمان مناسبی انجام می‌شود.

آنر X9b با صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED از راه رسیده که درکنار رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ است. همچنین بیشینه روشنایی ۱۲۰۰ نیتی نمایشگر، از بابت سهولت مشاهده محتوا حتی زیر نور خورشید تا حد زیادی خیال‌تان را راحت می‌کند. حسگر اثر انگشت آنر X9b زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده و با استفاده از آن، می‌توانید دستگاه را در زمان کوتاهی قفل‌گشایی کنید. آنر ویژگی قفل‌گشایی تشخیص چهره را هم در این گوشی تعبیه کرده تا حتی با وجود ماسک و کلاه روی صورت، دغدغه‌ای برای استفاده از آن نداشته باشید.

همان‌طور که در ابتدای معرفی آنر X9b اشاره شد، سه دوربین داخل ماژول دایره‌ای شکل دستگاه تعبیه شده که دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شوند. براساس بررسی‌های اولیه دیجیاتو، انتظار می‌رود تصاویری با وضوح و شفافیت بالا و کنتراست رنگی مناسب را از دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی ببینیم. براساس گفته‌های آنر، این میان‌رده از امکان ثبت تصاویر با زوم ۳ برابر بدون افت کیفیت نیز بهره‌مند شده که می‌تواند ویژگی مهمی باشد. ثبت تصاویر فوق‌عریض و ماکرو از سایر ویژگی‌های این گوشی هستند که البته نباید از این بخش در گوشی‌های میان‌رده انتظار بالایی داشت. آنر امکان ضبط ویدیوهای 4K را هم در این گوشی به‌ارمغان آورده است. درنهایت نوبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آنر X9b می‌رسد که توانایی ثبت تصاویر تکی و گروهی مناسب در اکثر شرایط را دارد.

قلب تپنده آنر X9b، اسنپدراگون ۶ نسل ۱ است؛ تراشه‌ای جدید از کوالکام که به‌راحتی از پس کارهای روزمره شما برمی‌آید. با حضور ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی،‌ این گوشی می‌تواند تا سال‌ها پاسخگوی نیاز کاربران باشد. آنر ویژگی رم توربو را هم به این گوشی افزوده تا با به‌کارگیری ۸ گیگابایت رم مجازی، انجام مالتی تسکینگ در سطح سیستم را راحت‌تر کند. همچنین حضور‌ سرویس‌های موبایل گوگل در گوشی‌های جدید آنر تداوم داشته و این گوشی با رابط‌ کاربری اختصاصی MagicOS 7.2 مبتنی بر اندروید ۱۳ راهی بازار شده است. طی چند روز آینده منتظر بررسی تخصصی دیجیاتو از آنر X9b باشید.

معرفی آنر X7b

معرفی آنر X9b و آنر X7b

دیگر نماینده جدید آنر که در اختیارمان قرار گرفته، آنر X7b نام دارد که از میان‌رده‌های اقتصادی‌تر این برند محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر به‌دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر نسبت به مدل X9b هستید، آنر X7b انتخاب مناسبی به‌شمار می‌آید. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که در بررسی‌های DxOMARK تمام رقبای خود را شکست داده و همراه با یکی دیگر از نمایندگان آنر، در صدر جدول تست باتری این مجموعه قرار می‌گیرد.

شاسی آنر X7b برخلاف برادر بزرگ‌ترش به‌صورت تخت طراحی شده و می‌تواند مورد پسند کاربرانی باشد که به چنین سبک طراحی علاقه دارند. همچنین حسگر اثرانگشت با دکمه پاور تلفیق‌ شده و جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری کنار درگاه USB-C جا خوش کرده است. آنر X7b در سه‌ رنگ مشکی،‌ نقره‌ای و سبز به‌دست کاربران می‌رسد. آنر X7b به بلندگوی استریو با دو خروجی صدا مجهز شده تا توانایی پخش رسا و باکیفیت صدا را داشته باشد. این بلندگوها نقشی مهم در تولید صدای غنی حین تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی و بازی کردن ایفا می‌کنند.

نمایشگر آنر X7b، محتوا را با کیفیت بسیار خوبی در معرض دید کاربرانش قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش به پنل IPS LCD با رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ۹۰ هرتز مجهز شده تا با این فاکتورهای تعیین‌کننده، تجربه‌کاربری خوبی را برای کاربران خود رقم بزند. جالب‌این‌که بیشینه روشنایی این نمایشگر به ۸۵۰ نیت می‌رسد که برای استفاده در بسیاری از شرایط مناسب است.

آنر، اسنپدراگون ۶۸۰ را به‌عنوان قلب تپنده این میان‌رده اقتصادی انتخاب کرده که نسبت به نمونه موجود در X9b قدرت کم‌تری دارد؛ اما همچنان با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی امکان انجام بسیاری از کارها را دارد. اگر هم این میزان فضای ذخیره‌سازی برای‌تان کافی نیست، می‌توانید آن‌را از طریق درگاه MicroSD ارتقاء دهید. ویژگی رم توربو در این نماینده تازه‌وارد آنر نیز حضور دارد تا با افزوده شدن ۸ گیگابایت رم مجازی، امکان اجرای چندین برنامه در یک زمان را داشته باشید. ترکیب نرم‌افزاری آنر X7b از پوسته MagicOS 7.2 مبتنی بر اندروید ۱۳ تشکیل شده که برای شخصی‌سازی قابلیت‌های متنوعی دارد.

ماژول دو حلقه دوربین‌های این گوشی، ظاهر گوشی‌های رده‌بالای آنر را در ذهن کاربران تداعی می‌کند. در این قسمت از آنر X7b، سه عدد دوربین با حسگرهای ۲+۵+۱۰۸ مگاپیکسلی مستقر شده‌اند. دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز طرفداران عکاسی با موبایل را برطرف کند. این دوربین چه در روز و چه در شب، تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی آنر X7b نیز برای عکاسی در شرایط ایده‌آل کارتان را راه می‌اندازد. این میان‌رده به ویژگی فیلم‌برداری همزمان با دوربین اصلی و سلفی مجهز شده تا برای بلاگرها و عاشقان شبکه‌های اجتماعی به انتخابی جذاب بدل شود.

جمع‌بندی

در زمان نگارش این مطلب، آنر X9b با قیمت ۱۵ میلیون تومان در ایران عرضه شده که ازاین‌رو می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای افرادی باشد که قصد خرید گوشی میان‌رده جدید در این بازه قیمتی را دارند. از طرفی با توجه به برچسب قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومانی و حضور قابلیت‌های جذاب در آنر X7b، می‌توان آن‌را از جمله گزینه‌های اقتصادی‌تر اما همچنان جذاب در بازار تلقی کرد. گوشی‌های جدید آنر با ۱۸ ماه گارانتی مدیا پردازش در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

source

توسط digitalwebmaster