کلاس یوس

مدیرعامل داتین باور دارد مراکز نوآوری در کشور ما بیشتر جنبه شوآف داشته و محصول خیره‌کننده‌ای تولید نمی‌کنند.

«محمد نژادصداقت»، مدیرعامل داتین در نشست پنلی «مراکز نوآوی، خلق ارزش یا هزینه» در حاشیه نمایشگاه تراکنش با اشاره به اینکه با این حجم از مرکز نوآوری قرار است به کجا برسیم، توضیح داد: «نوآوری به کار بردن چیزی است که بتواند شوق مشتری را تحریک کند. نوآوری از طرفی یکسری پارادوکس‌های ذاتی دارد. در وهله اول شرط بقا در مقابل خروج از فضای امن است. سازمان‌ها باید بتوانند با کنارگذاشتن ثبات، آماده پذیرش هرگونه تغییر باشند. در غیر اینصورت با تعدد مراکز نوآوری به جایی نمی‌رسند.»

او اشاره کرد که اگر سیستمی به پایداری نسبی رسیده است، در مسیر نوآوری با موضوعی به نام ریسک مواجه می‌شود؛ چرکه ریسک همزاد نوآوری است.

مدیرعامل داتین باور دارد، مراکز نوآوری در کشور ما بیشتر جنبه شوآف داشته در نهایت خروجی کارشان محصول خیره‌کننده‌ای نخواهد بود.

نژادصداقت درباره آفت‌های مراکز نوآوری نیز توضیح داد: «نبود چارچوب و متدولوژی از آفت‌های نوآوری است. دلبستگی به یک ایده شکست خورده محبوب نیز از دیگر آفت‌های این صنعت است. گاهی افراد در یک سازمان به صورت مداوم یک ایده شکست خورده را دنبال می‌کنند و دلایل شکست ایده نیز آگاهی ندارند.»

به باور او گاهی اوقا نیز افراد مجبور به اطاعت از رئیس سازمان می‌شوند که جلوی نوآوری را می‌گیرد. افرادی که فقط حرف می‌زنند و اصطلاحا غلو می‌کنند نیز از دیگر آفت‌های نوآوری در ایران به شمار می‌آیند.

مدیرعامل داتین تاکید دارد که حس مشتری بعد از اخذ محصول بسیار مهم است. درواقع مشتری باید مملو از حس رضایت و ذوق‌زدگی باشد.

او همچنین اشاره کرد که یکی از نکات مهم در نوآور بودن این است که در هنگام سازمان اوج به فکر موج بعدی باشد و نقشه راه‌های بعدی را ترسیم کند تا همچنان در صدر بماند.

source