مایکروسافت بار دیگر با مشکلات ناشناخته‌ای در ماشین‌های مجازی رسمی خود روبرو است. اما این بار تنها به پیکربندی پاراللز که در جولای از فهرست خارج شد، مربوط نمی‌شود و چهار نوع دیگر نیز دیگر قابل دانلود نیستند.

در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴، تمامی ماشین‌های مجازی محیط توسعه ویندوز ۱۱ منقضی شدند، به این معنی که اگر شما هنوز یکی از آنها را در حال کار دارید، اکنون با مشکلات فعال‌ سازی روبرو خواهید شد. از آنجا که محیط توسعه ویندوز از فعال‌ سازی با کلیدهای محصول پشتیبانی نمی‌کند، ماشین‌های مجازی منقضی شده پس‌ زمینه دسکتاپ خود را سیاه می‌کنند و هر ساعت خاموش می‌شوند.

 

مشکلات مایکروسافت در ماشین‌های مجازی ویندوز ۱۱

 

مایکروسافت اطلاعات چندانی در مورد اتفاقی که برای ماشین‌های مجازی‌اش افتاده، ارائه نمی‌دهد. تنها پیامی کوتاه در وب‌ سایت رسمی وجود دارد که می‌گوید:

آخرین بروزرسانی برای ماشین مجازی محیط توسعه ویندوز ۱۱ در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد. این نسخه بر اساس بیلد ۲۲۶۲۱.۳۸۸۰ ویندوز ۱۱ (بروزرسانی‌های سه‌شنبه‌ در جولای ۲۰۲۴) بود. در اوایل آگوست، مایکروسافت ماشین‌های مجازی قبلاً ناپدید شده برای VMware را دوباره فعال کرد و تاریخ انقضا را به ۲۳ اکتبر منتقل کرد. اکنون که ۲۳ اکتبر گذشته است، مشتریان و توسعه‌ دهندگان نمی‌توانند ماشین‌های مجازی ارزیابی مایکروسافت را دانلود و به‌ درستی استفاده کنند.

 

برای کسانی که آشنا نیستند، محیط توسعه ویندوز ۱۱ در چهار پیکربندی در دسترس بود:

Hyper-V، Parallels برای مک، VirtualBox و VMware. این‌ها ماشین‌های مجازی پیش‌ ساخته‌ای هستند که بر اساس ویندوز ۱۱ انترپرایز ساخته شده‌اند و تمام ابزارهایی را که برای شروع ساخت اپلیکیشن‌های ویندوز نیاز دارید، در خود دارند: Visual Studio 2022 Community Edition با UWP، .NET Desktop، Azure و Windows App SDK برای C#، Windows Subsystem for Linux 2 با اوبونتو، Windows Terminal و حالت توسعه‌ دهنده.

source