کاربران تاثیرگذار که به آنها اینفلوئنسر های ایرانی هم گفته می‌شود این روزها در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و فیسبوک یکه‌تازی می‌کنند. به این کاربران در اصطلاح «شاخ شبکه های اجتماعی» هم گفته می‌شود که البته اصطلاح مودبانه‌ای نیست!

به جرئت می‌توان گفت نیمی از جوانان و نوجوانان ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند. بسیاری از این کاربران، روز خود را با بررسی آخرین پست‌های اینستاگرام آغاز می‌کنند و شب‌ها در حالی که بخش «اکسپلور اینستاگرام» را زیر و رو کرده‌اند به خواب می‌روند. در این میان، افرادی هم هستند که با هدف تاثیرگذاری و کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ به این افراد اینفلوئنسر گفته می شود. حتی اگر تلفظ نام «اینفلوئنسر» برای شما دشوار باشد اما قطعاً در صفحات Instagram با این افراد رو به رو شده‌اید.

در ادامه برخی از پرطرفدارترین اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد. پیش از آغاز باید به این نکته اشاره کنیم که اینفلوئنسرهایی که در ادامه معرفی می‌شوند، انسان‌های عادی هستند. در واقع، نام فوتبالیست‌هایی نظیر علی کریمی یا سلبریتی‌هایی که فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارند را در این فهرست مشاهده نمی‌کنید. ما به معرفی اینفلوئنسرهای عادی و نه سلبریتی در اینستاگرام پرداختیم. همراه ما باشید.

در ادامه می‌خوانید:

اینفلوئنسر (Influencer) به چه کسی گفته می‌شود؟

واژه‌ی اینفلوئنسر از کلمه «Influence» به معنی «تاثیرگذاشتن» گرفته شده است. به افرادی که می‌توانند با اعمال و رفتار خود روی دیگران تاثیر بگذارند اینفلوئنسر گفته می‌شود. در گذشته این افراد تاثیرگذار بازیگران سینما نظیر «بروس لی»، «سیلوستر استالونه» یا «آلن دلون» بودند.

معروف‌ترین مثال برای درک بهتر این موضوع، «کلینت ایستوود» بازیگر اصلی فیلم «خوب، بد، زشت» است که با شکل خاص سیگار کشیدن خود، تاثیر زیادی روی فروش سیگار در آن برهه‌ی زمانی داشت. تاثیرگذاری در سال‌های بعد، تغییر شکل داد و در روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، رادیو  و برنامه‌های اینترنتی نمود پیدا کرد.

influencer

این روزها اما داستان فرق کرده است؛ اگر به اینستاگرام که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست سری بزنید، با افرادی مواجه می‌شوید که در ظاهر، انسان عادی هستند اما فالوورهایی به مراتب بیشتر از بازیگران، فوتبالیست‌ها، خوانندگان و افراد سلبریتی دارند. این افراد که به آن‌ها اینفلوئنسر گفته می‌شود، با ارائه‌ی محتوای مطلوب، دل بسیاری از کاربران را به‌دست آورده‌اند. برخی از اینفلوئنسرها از سبک زندگی خود تولید محتوا می‌کنند، برخی دیگر ویدیوی سرگرم کننده می‌سازند و برخی با ارائه‌ی روش‌هایی برای زندگی سالم کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. برای آشنایی با انواع اینفلوئنسر می‌توانید این مطلب را بخوانید.

همچنین بخوانید :

در ادامه پرطرفدارترین اینفلوئنسر های ایرانی در دسته‌بندی‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا با افرادی که در این زمینه فعال هستند و کسب درآمد می‌کنند، آشنا شوید.

پرطرفدارترین اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام

برای اینکه بهتر با اینفلوئنسر های ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شوید، در این قسمت نام و دسته‌ی فعالیت آن‌ها را به صورت جداگانه مشاهده خواهید کرد. تاکید می‌کنیم که در لیست پرطرفدارترین اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام که در ادامه می‌آید، نامی از سلبریتی‌ها وجود ندارد و صرفا کاربرانی را مشاهده می‌کنید که به صورت عادی وارد اینستاگرام شدند و به مرور زمان با تولید محتوای مناسب، کاربران زیادی جذب کردند.

آشپزی

اینفلوئنسر های ایرانی
از چپ به راست: نواب ابراهیمی، امیر جابری و مستر تیستر

آشپزی همیشه جذاب بوده است. اما این رشته‌ی خوشمزه تنها به آشپزها و کسانی که شیرینی یا غذا طبخ می‌کنند اختصاص ندارد. در اینستاگرام با اینفلوئنسرهایی مواجه می‌شوید که در زمینه‌ی بررسی و تست غذاهای مختلف فعالیت می‌کنند.

همچنین بخوانید :

به عنوان مثال در جدول زیر «مستر تیستر» به صورت تخصصی در زمینه‌ی تست کیفیت غذای رستوران‌ها فعالیت می‌کند و از همین طریق برای خود فالوورهای متعددی جذب کرده است، و یا میلاد تیستر کار برگذاری تور های غذا در کشور های مختلف را انجام می دهد. برخی از اعضای این لیست مانند امیر جابری هم به ارائه دستور پخت های مختلف مشغول هستند. نکته‌ی جالب در این بخش، پرطرفدارتر بودن آشپزها یا تیسترهای مرد نسبت به زنان است. اما به طور کلی، خانم‌ها در این زمینه فعال‌تر هستند و تعداد اینفلوئنسر های ایرانی خانم که در زمینه‌ی آشپزی فعالیت می‌کنند بسیار بیشتر از آقایان است.

آرایش و زیبایی

اینفلوئنسرهای ایرانی
از چپ به راست: صدف بیوتی، الناز گلرخ و ملینا تاج

در جدول زیر لیست اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام که در حوزه‌ی آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند را مشاهده می‌کنید. «الناز گلرخ» یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسرهایی است که در صدر جدول این گروه قرار دارد. نکته‌ی قابل توجه در این بخش، تبلیغات گسترده‌ی لوازم آرایشی توسط این اینفلوئنسرها است. ارائه‌ی محتوای با کیفیت، جذب مخاطب، جلب اعتماد او و سپس تبلیغ محصولات آرایشی، باعث درآمدزایی اینفلوئنسرهای این حوزه می‌شود.

 محتوای ویدیویی سرگرم کننده

لیست اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام
از چپ به راست: محمد امین کریم‌پور، عرفان علیرضایی، میلاد

این بخش، به نسبت سایر قسمت‌ها جذابیت بیشتری دارد. بسیاری از اینفلوئنسرهای برتر ایران در زمینه تولید محتوای ویدیویی سرگرم کننده فعالیت می‌کنند. اگر به صدر جدول این گروه نگاهی بیندازید «میلاد قاسمی خواه» را مشاهده می‌کنید که با نزدیک به 8 میلیون فالوور یکی از پرطرفدارترین اینفلئونسرهای ایرانی اینستاگرام است. تولید محتوای طنز یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث محبوبیت این اینفلوئنسرها شده است. با بررسی پست‌های اینفلوئنسرهای این حوزه می توانید نشانه‌هایی از تبلیغات و اسپانسرینگ را در آن‌ها مشاهده کنید که منجر به درآمدزایی برای این کاربران می‌شود. در صورتی که نگاهی به اعداد و ارقام این جدول و تفاوت آن با سایر جداول بیندازید کاملا متوجه برتری این حوزه نسبت به سایر حوزه ها خواهید شد.

مد و پوشاک

معروف ترین اینفلوئنسرهای ایران
از چپ به راست: نهال سلطانی، سوگند قدرت‌شناس، حمید فدایی

مد و پوشاک چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان جذابیت دارد. به همین دلیل بسیاری از اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام به صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند. دسته‌ی مد و پوشاک ارتباط بیشتری با فروش محصولات دارد و بر خلاف حوزه‌های دیگر که به طور غیر مستقیم به تبلیغ محصولات کمپانی‌ها پرداخته می‌شد، در این قسمت تبلیغ مستقیم لباس و پوشاک را مشاهده خواهید کرد. در صدر جدول این گروه، خانم‌ها قرار دارند و به طور کلی، اینفلوئنسرهای خانم در این بخش بیشتر هستند.

توریسم و گردشگری

اینفلوئنسر اینستاگرام ایرانی
از چپ به راست: هدی رستمی، آسوده ایمر، صحرا

عکاسی از طبیعت و معرفی اماکن دیدنی در گذشته هم مرسوم بوده است؛ اما این روزها در اینستاگرام با طیف وسیعی از اینفلوئنسرها روبه رو می‌شوید که علاوه بر معرفی مناطق گردشگری ایران و جهان، به طور غیر مستقیم کسب درآمد می‌کنند.

سبک زندگی

لیست اینفلوئنسر های ایرانی
از چپ به راست: نگین عابدزاده، ماهی مائده و شبنم

در اینستاگرام با صفحاتی مواجه می‌شوید که در ظاهر یک کاربر از زندگی روزمره‌ی خود عکس‌هایی می‌گیرد و با متن‌های زیبا، آن را به اشتراک می‌گذارد. این دسته از کاربران که با هدف ارائه محتوا در زمینه‌ی «سبک زندگی» یا Life Style در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، طرفداران زیادی دارند. البته هدف این دسته از اینفلوئنسرها در معرفی زندگی شخصی خلاصه نمی‌شود و اگر به بررسی پست و استوری‌های این کاربران بپردازید با تبلیغات محصول یا برندهای متعدد رو به رو می‌شوید.

تکنولوژی و بازی

نبات بلاگر
از چپ به راست: امیر رضا سعیدی، موبونیوز و میا
همچنین بخوانید :

اگر به تکنولوژی و بازی علاقه دارید، در اینستاگرام اینفلوئنسرهایی حضور دارند که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. این اینفلوئنسرها گجت‌های دیجیتال و خبرهای حوزه‌ی تکنولوژی را بررسی می‌کنند، ترفندهای اینترنتی را به کاربران آموزش می‌دهند و گوشی‌های جدید را تست می‌کنند. گیمرهای حرفه‌ای هم در این دسته قرار می‌گیرند. در جدول زیر با گیمرهای حرفه‌ای و افرادی که در حوزه‌ی تکنولوژی در اینستاگرام فعالیت دارند آشنا می‌شوید.

قانون جدید مجلس برای مالیات اینفلوئنسر های ایرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه 5 اسفند 99 قانونی را به تصویب رساندند که بر اساس آن اینفلوئنسرها باید مالیات پرداخت کنند. در این قانون جدید، درآمدهای حاصل از تبلیغات کاربرانی که دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده (500K فالوور) هستند مشمول مالیات خواهد شد. این قانون، سازمان امور مالیاتی کشور را مکلف کرده تا ظرف 2 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند، اقدامات لازم برای اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای اینستاگرام و سایر رسانه‌های کاربر محور را اخذ کند. باید دید واکنش کاربران ایرانی به این قانون چیست.

جمع بندی

در این مقاله پرطرفدارترین اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. هدف از معرفی این اینفلوئنسرها، آشنایی کاربران با حوزه‌ی اینفلوئنسری بوده که در چند سال گذشته به شکلی گسترده در شبکه‌های اجتماعی رشد کرده است. قطعاً هر روز بر تعداد اینفلوئنسرهای فعال در اینستاگرام افزوده می‌شود و ممکن است در این مقاله نام برخی از آن‌ها از قلم افتاده باشد. شما هم اگر اینفلوئنسر فعالی در اینستاگرام می‌شناسید به ما معرفی کنید تا لیست بالا کامل‌تر شود.

 

منتخب کاربران

source