اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم هندی آناند (سعادت) با خلاصه داستان و عکس و معرفی بازیگران زن و مرد فیلمی سینمایی آناند را در این صفحه ببینید.

فیلم سینمایی آناند یک فیلم جذاب هندی در ژانر درام بوده که در سال 1971 تولید شده است کارگردانی آن را هریشیکش موکرجی بر عهده داشته است و بازیگران آن را راجش خانا و آمیتاب باچان، سومیتا سانیال بر عهده دارند.

این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله جایزه فیلم فیر برای بهترین فیلم در سال 1972 شد و در سال 2013، در کتاب 100 فیلم که قبل از مرگ باید ببینید نامش ثبت شد.

اسامی بازیگران فیلم آناند (هندی) +بیوگرافی و عکس و داستان

اسامی بازیگران فیلم آناند (سعادت)

  • راجش خانا در نقش آناند سهگال
  • آمیتاب باچان در نقش دکتر باسکار بانرجی
  • سومیتا سانیال در نقش رنو باسکار بانرجی
  • رامش دیو در نقش دکتر پراکاش کولکارنی
  • سیما دیو در نقش سومان کولکارنی
  • لالیتا پاوار در نقش ماترون دسا
  • دورگا خوته در نقش مادر رنو
  • جانی واکر در نقش ایسا بای سوراتوالا
  • آسیت سن در نقش چاندرا نات
  • دو کیشان در نقش راگو کاکا
  • دارا سینگ به عنوان مربی کشتی با نام مستعار پاپاجی

اسامی بازیگران فیلم آناند (هندی) +بیوگرافی و عکس و داستان

خلاصه داستان

باسکار، یک متخصص سرطان، افراد فقیر را بدون هزینه درمان می کند، اما اغلب از این واقعیت که نمی تواند همه بیماری های جهان را درمان کند، ناامید می شود. او با دیدن رنج، بیماری و فقر در اطرافش بدبین می شود. او رک است و بیماری های خیالی  ثروتمندان را درمان نمی کند. دوست او، دکتر پراکاش کولکارنی، مسیر کمی متفاوت را دنبال می کند. او به درمان بیماری های ثروتمندان می پردازد و از آن پول برای درمان فقرا استفاده می کند.

یک روز، کولکارنی، باسکار را به آناند، که مبتلا به  ظرطان روده است، معرفی می کند. آناند طبیعتی شاد دارد و با وجود اینکه می‌داند بیش از شش ماه زنده نمی‌ماند، رفتاری بی‌تفاوت دارد و همیشه سعی می‌کند همه اطرافیانش را خوشحال کند. طبیعت شاد و پر جنب و جوش او بهاسکار را آرام می کند که طبیعت متضادی دارد و آنها دوستان خوبی می شوند.

بیوگرافی راجش خانا در نقش آناند سهگال

بیوگرافی راجش خانا در نقش آناند سهگال

راجش خانا  بازیگر نامدار هندی متولد ۲۹ دسامبر ۱۹۴۲ بود که در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲ فوت کرد. او که به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین بازیگران تاریخ سینمای هند به شمار می رود، به عنوان اولین سوپراستار سینمای هند شناخته می شود. جوایز او شامل پنج جایزه Filmfare است و در سال 2013 پس از مرگش نشان افتخار سومین نشان برتر غیرنظامی هند به او اعطا شد.

بیوگرافی آمیتاب باچان در نقش دکتر باسکار بانرجی

بیوگرافی آمیتاب باچان در نقش دکتر باسکار بانرجی

آمیتاب باچان متولد 11 اکتبر 1942 بازیگر نامدار هندی است او را اغلب یکی از بزرگ‌ترین، موفق‌ترین بازیگران تاریخ سینمای هند می‌دانند. او با بیش از پنج دهه فعالیت سینمایی، در بیش از 200 فیلم نقش های محوری ایفا کرده است. باچان اغلب به عنوان شاهنشاه بالیوود، سادی که ماهانایاک (به هندی به عنوان “بزرگترین بازیگر قرن” ترجمه شده است)، ستاره هزاره، یا به سادگی بیگ بی مورد ستایش قرار می گیرد.[ تسلط او در صنعت فیلم هند در طول دهه 1970-1980 باعث شد تا کارگردان فرانسوی فرانسوا تروفو آن را به عنوان “صنعت تک نفره” توصیف کند.

بیوگرافی سومیتا سانیال در نقش رنو باسکار بانرجی

بیوگرافی سومیتا سانیال در نقش رنو باسکار بانرجی

رامش دیو بازیگر معروف هندوستان متولد 30 ژانویه 1929 بوده که در 2 فوریه 2022 فوت کرد. او یک هنرپیشه سینمای هندی بود که در بیش از 285 فیلم هندی، 190 فیلم مراتی و 30 درام مراتی با بیش از 200 نمایش در کارنامه طولانی خود بازی کرد. او همچنین فیلم های بلند، سریال های تلویزیونی و بیش از 250 فیلم تبلیغاتی تولید کرد. او تعدادی فیلم، مستند و سریال تلویزیونی را کارگردانی کرد. او جایزه یک عمر دستاورد مراتی فیلم فیر را برای مشارکتش در سینمای مراتی دریافت کرد.

source