به گزارش انرژی پرس، به گفته فرزانی، کارشناس پولی و بانکی افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

این روزها در حالی قیمت طلا و سکه به شکل عجیبی در حال رکوردشکنی هستند که شیب افزایش قیمت دلار کمتر از این رکودشکنی هاست. با این حال برای افکار عمومی این سوال مطرح هست که دلایل این افزایش قیمت طلا و سکه چیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند، افزایش قیمت طلا جهانی اولین و مهم ترین عامل است و بعد از آن هم رفتارهای هیجانی خریداران.

به گفته کارشناسان ریشه افزایش قیمت طلا جهانی هم به سیاست های اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر تحولات سیاسی در جهان و منطقه غرب آسیا برمیگردد. هرچند پیش بینی از آینده اقتصاد در چنین شرایطی سخت است اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت کاهش تنش‌های سیاسی جهان و منطقه، قیمت ها تعدیل می شوند و به کانال های قبلی بازمیگردند

طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در ۲۷۴۹ و هفت سنت در اوایل جلسه، اندکی تغییر کرد و به ۲۷۴۶ دلار و ۲۵ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷۶۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون دموکرات ایالات‌متحده، ۴۶ تا ۴۳ درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه پیشی دارد.

شمش به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و امسال بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته و رکوردهای متعددی را به ثبت رسانده است.

طبق ابزار FedWatch CME، احتمال کاهش یک چهارم فدرال رزرو آمریکا در نشست ۷ نوامبر ۹۱.۵ درصد است. در همین حال، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد ایالات‌متحده همچنان بیشترین نیروی محرک رشد جهانی را از طریق تراز امسال و سال ۲۰۲۵ فراهم می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۲ در ۳۴.۸۷ دلار آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۳۴.۷۱ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۳۰ دلار رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۹ دلار و ۷۵ سنت رسید.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول اظهار کردند که جدیدترین اقدامات محرک چین به طور معناداری تقاضای داخلی را تقویت نمی‌کند. چین یک مصرف کننده کلیدی فلزات است.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: چهارشنبه ۲ آبان – ۱۱:۵۰

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۴۴,۲۲۹,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۵۸,۹۷۲,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۴۳,۶۴۰,۰۰۰
طلای دست دوم ۴۳,۶۳۹,۵۵۰
آبشده کمتر از کیلو ۱۹۱,۶۸۰,۰۰۰
مثقال طلا ۱۹۱,۶۲۰,۰۰۰
انس طلا ۲,۷۳۸.۰۶

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۵۴۶,۳۰۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی تک فروشی ۴۸۰,۶۰۰,۰۰۰
نیم سکه تک فروشی ۲۹۰,۶۰۰,۰۰۰
ربع سکه تک فروشی ۱۸۷,۴۰۰,۰۰۰
سکه گرمی تک فروشی ۸۷,۲۰۰,۰۰۰
تمام سکه (قبل ۸۶) ۴۷۹,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه (قبل ۸۶) ۲۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه (قبل ۸۶) ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۱۱۸,۲۹۰,۰۰۰
حباب سکه بهار آزادی ۵۳,۱۹۰,۰۰۰
حباب نیم سکه ۷۶,۸۰۰,۰۰۰
حباب ربع سکه ۸۰,۳۷۰,۰۰۰
حباب سکه گرمی ۳۴,۵۳۰,۰۰۰

منبع: ایسنا

source