به گزارش شرق، مجید کزازی گفت:: این تسهیلات به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور و به هر نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده به شرکت های دانش بنیان و فناور استان همدان در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان با یادآور اینکه ۴۰ درصد طرحهای شرکت های دانش بنیان و فناور به تولید انبوه می رسد، بیشترین طرحهای شرکت های دانش بنیان را در زمینه های برق و الکترونیک، آبیاری در کشاورزی، گیاهان دارویی و معدن عنوان کرد.

 

کزازی تعداد شرکت های فعال در پارک علم و فناوری همدان را ۴۳۹ شرکت خواند و گردش مالی شرکتهای دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری استان همدان را ۲۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تعداد کارمندان شرکت های فناور در همدان را سه هزار و ۲۳۰ نفر معرفی کرد و یادآور شد: پارک علم و فناوری همدان دارای ۱۰ مرکز رشد در شهرستانهای مختلف و بخش های تخصصی است.

 

کزازی خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک و طراحی صنعتی، مهندسی پزشکی و سلامت، کشاورزی، برق، الکترونیک و مخابرات انرژی، شیمی، مواد نانو، عمران و معماری و صنایع دستی خواند.

 

وی اظهار کرد: خدمات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه های مدیریت فناوری، حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، مشاوره، اعلام پروژه ها و نیازهای صنایع و سازمانها و پیگیری برای عقد قرارداد، اتاق سرمایه و برگزاری تورهای فناوری و صنعتی عنوان کرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری همدان درباره اتاق سرمایه نیز افزود: واحدها و موسسات فناور مستقر در پارک ها در راستای رشد سریع، پایدار و افزایش دانش مدیریتی و بازار به مشارکت با سرمایه گذارانی با دانش مکمل و منابع مالی نیاز خواهند داشت که در این راستا واحد بازاریابی پارک بستر آشنایی و مذاکره شرکت های مستقر در پارک با سرمایه گذاران را فراهم کرده است.

 

طرح ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری همدان در اواخر سال ۱۳۸۲ همسو با سیاست های کلان نظامِ مقدس جمهوری اسلامی ایران و استان، در کارگروه پژوهش و فناوری استان مطرح و مطالعات و تهیه طرح توجیهی جهت راه اندازی پارک از سال ۱۳۸۳ آغاز شد.

 

سرانجام پس از طی مراحل لازم، پارک علم و فناوری استان، در راستای ایفای نقش ارزنده خود در رشد و توسعه فناوری های پیشرفته در نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۸۷ با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای سیاست های دولت، با حمایت و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری استانداری همدان، تأسیس و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است

source