این روزها که بازار هوش مصنوعی و AI  حسابی داغ است، شرکت بوش هم از غافله جا نمانده است و از فناوری هوش مصنوعی در ماشین لباسشویی‌هایش استفاده کرده است.
هوش مصنوعی در ماشین لباسشویی بوشاز آنجایی که هوش مصنوعی خدمت زیادی به بشر کرده است، استفاده از ماشین لباسشویی را هم بسیار راحت کرده است. در ادامه به چگونگی کارکرد این فناوری در ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

کارکرد هوش مصنوعی در ماشین لباسشویی بوش

۱- قابلیت I Dos

ماشین لباسشویی جدید بوش دارای قابلیتی به نام  I Dos است. قابلیت آیدوز در آغاز شستشو، لباس‌ها را آنالیز می‌کند و بر اساس تعداد و میزان کثیفی آن، مواد شوینده توزیع می‌کند.
در مرحله بررسی و آنالیز، به محض اینکه تشخیص دهد که لباسی در میان لباس‌ها، کثیف‌تر است، دوز استفاده از مواد شوینده را بالاتر می‌برد.

یا زمانی که لباس‌ها خیلی کثیف نباشند و تعدادشان کم باشد، به همان مقدار از مواد شوینده استفاده می‌کند.

حالا فایده این قابلیت چیست؟

این قابلیت به صرفه‌جویی در مصرف مواد شوینده می‌پردازد و تا حد امکان از هدر رفتن مواد شوینده جلوگیری می‌کند. همچنین ظرفیت مخزن مواد شوینده این لباسشویی بزرگ است و تا چند هفته مواد شوینده را در خود ذخیره می‌کند. به همین دلیل با هر مرتبه شستشو، نیازی به ریختن مواد شوینده ندارید!

در واقع هوش مصنوعی 3 کار مهم را در ماشین لباسشویی بوش انجام می‌دهد. اول لباس‌ها را آنالیز می‌کند، سپس لکه‌ها و میزان کثیفی را تشخیص می‌دهد و در نهایت بر اساس آن از مواد شوینده استفاده می‌کند.
این سیستم به شستشوی بهتر لباس‌ها نیز منجر می‌شود چراکه این مراحل کاملا هوشمند انجام می‌شود. البته همانطور که می‌دانید استفاده زیاد از مواد شوینده باعث آسیب به لباس‌ها می‌شود و در واقع این سیستم با استفاده بهینه از مواد شوینده از لباس‌هایتان مراقبت می‌کند.

اگر می‌خواهید راجع به ماشین لباسشویی بوش سری 8 هوشمند بیشتر بدانید یا آن را تهیه کنید به این سایت مراجعه نمایید.

۲- قابلیت Active water plus

این فناوری  به مدیریت مصرف آب در ماشین لباسشویی می‌پردازد. عملکرد آن دقیقا مثل قابلیت I Dos است، این ویژگی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند. پس از بررسی و آنالیز لباس‌ها، به همان میزان از آب استفاده می‌کند و از استفاده بیش از حد آب جلوگیری می‌کند.
این موضوع باعث می‌شود هزینه‌ها و میزان مصرف کنترل شود و از محیط زیست هم تا حد امکان محافظت شود.

صرفه جویی در مصرف آب با هوش مصنوعی

همچنین این ماشین لباسشویی ویژگی هوشمند دیگری هم دارد که اتصال به wifi و گوشی موبایل است.

۳- قابلیت اتصال ماشین لباسشویی به گوشی هوشمند

از ویژگی‌های مهم این ماشین لباسشویی قابلیت اتصال به گوشی هوشمند است. این قابلیت کنترل ماشین لباسشویی را در خارج از خانه برای شما فراهم می‌کند.
برای مثال وقتی سرکار هستید، می‌توانید ماشین لباسشویی را از طریق گوشی موبایل روشن نمایید و وقتی به خانه می‌رسید، لباس‌ها را تمیز تحویل بگیرید یا مدت زمان و برنامه شستشو را تغییر دهید.

البته پیشرفت هوش مصنوعی به اینجا ختم نمی‌شود و شرکت بوش برنامه‌های زیادی برای طراحی محصولاتش دارد.
این شرکت برای سال‌های آینده برنامه‌های پیش رفته‌تری هم مبتنی بر هوش مصنوعی دارد که ما مشتاقیم تا شاهد تکنولوژی پیشرفته این شرکت باشیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت بوش bosch-home.com شاهد آخرین اخبار هوش مصنوعی در لوازم خانگی باشید.

salb-techna

source