به گزارش انرژی پرس، ارزش صادرات چین به عراق از آغاز سال جاری تا پایان سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های سازمان گمرک چین، ارزش صادرات مستقیم چین به عراق در این بازه زمانی به ۱۱.۹ میلیارد دلار رسیده که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰.۶ میلیارد دلار بوده است.

این افزایش صادرات، در نتیجه افزایش صادرات کالاهای اساسی از جمله افزایش ۱۶ درصدی لوام برقی مانند کولرها و افزایش ۳۳ درصدی لوازم الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه بوده است.

همچنین در این بازه زمانی صادرات خودروهای چینی به عراق ۴۴ درصد، صادرات پوشاک ۱۶ درصد و صادرارت مواد آهنی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

از طرفی دیگر صادرات اسباب بازی چین به عراق از آغاز سال جاری تا ماه سپتامبر، ۱۵ درصد و صادرات مصالح ساختمانی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سازمان گمرک چین انتظار دارد که ارزش صادرات این کشور به عراق تا پایان سال جاری به حدود ۱۶ میلیارد دلار برسد.

از طرفی دیگر ارزش صادرات کالا از عراق به چین در این بازه زمانی، ۲۹.۵ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۳، ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است.

به این ترتیب میزان مبادلات تجاری عراق و چین طی ۹ ماه به ۴۱.۴ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته با ۳۷ میلیارد دلار، ۱۲ درصد افزایش یافت.

منبع: شفق نیوز

source