طرفداری | سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای باشگاه منچستر یونایتد، فاش کرد که پیش از پیوستن به شیاطین سرخ، پیشنهادهای وسوسه‌انگیز آرسنال و تاتنهام را رد کرده بود.

به گزارش گل، فرگوسن اسکاتلندی در سال ۱۹۸۶ هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت و در طول 27 سال حضورش در اولدترافورد، به یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال تبدیل شد. فرگوسن با کسب 13 عنوان قهرمانی لیگ برتر، ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 5 جام حذفی، نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین مربیان تاریخ ثبت کرد.

فرگوسن در مصاحبه‌ای با الی مک‌کویست در شبکه TNT Sports، گفت که دیک دونالد، رئیس وقت باشگاه آبردین، به او توصیه کرده بود تنها در صورتی باشگاه را ترک کند که منچستر یونایتد به او پیشنهاد دهد. فرگی در این مصاحبه فاش کرد:

 من پیشنهاد آرسنال، ولورهمپتون و تاتنهام را رد کردم. دلیل این کار، توصیه دیک دونالد بود. من یک روز به او گفتم شاید وقت رفتنم از آبردین فرا رسیده، اما دیک به من گفت که اینجا شرایط بسیار خوبی دارم و تنها باید به یک باشگاه بروم: «منچستر یونایتد». بنابراین تا زمانی که پیشنهاد منچستریونایتد نیامد، از آبردین جدا نشدم

هنگامی که از فرگوسن درباره تصمیمش برای پیوستن به اولدترافورد پرسیده شد، او پاسخ داد: 

کاملاً بدون تردید پذیرفتم. سریع‌تر از این نمی‌توانستم به یونایتد برسم!

قطع حقوق سالیانه فرگوسن در منچستریونایتد

جالب است بدانید منچستریونایتد به تازگی تصمیم گرفته که پرداخت‌های سالانه به سر الکس فرگوسن را متوقف کند. این تصمیم در راستای سیاست‌های جدید مالک جدید باشگاه، شرکت اینئوس، برای کاهش هزینه‌ها گرفته شده است.

طبق گزارش اتلتیک، سر جیم رتکلیف، بنیانگذار و مدیرعامل اینئوس، هفته گذشته در یک جلسه رو در رو در اولدترافورد، این تصمیم را به فرگوسن اطلاع داد. رتکلیف توضیح داد که باشگاه در تلاش است تا هزینه‌ها را کاهش دهد و دیگر نمی‌تواند پرداخت‌های مستمر به او را توجیه کند. اگرچه مبلغ دقیق پرداخت سالانه فاش نشده، اما اعتقاد بر این است که مبلغ قابل توجهی بوده است. فرگوسن از زمان بازنشستگی به عنوان سرمربی در سال 2013، به عنوان سفیر جهانی منچستر یونایتد فعالیت می‌کرد.

آخرین حضور سر الکس فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد 

 

 

 

source