گاهی پیش می‌آید که وقتی شخصی با ما تماس می‌گیرد، نتوانیم همان لحظه به صفحه گوشی نگاه کنیم و نام مخاطب را ببینیم.

در این مواقع اعلام بلند نام تماس گیرنده در این مواقع به کارمان می‌آید. 📢خب اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ چگونه فعال می‌شود؟ در این مطلب از انزل وب نحوه فعال سازی این قابلیت را در گوشی‌های سامسونگ توضیح می‌دهیم و دو برنامه دیگر نیز برای این کار معرفی می‌کنیم.

اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی

How Do I Enable Caller Name Reading on My Samsung Device?

به طور خلاصه، چگونگی خواندن اسم تماس گیرنده سامسونگ در برنامه پیش فرض گوشی سامسونگ به صورت زیر است:

  • رفتن به تنظیمات Phone از طریق لمس سه نقطه در بالای برنامه
  • انتخاب گزینه Setting
  • انتخاب بخش Call Setting
  • فعال کردن گزینه Answering and ending calls در Read caller names aloud

توجه کنید قابلیت اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی از طریق تنظیمات خود گوشی و برنامه‌های جانبی که در این مطلب معرفی می‌شود، زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین لازم است نام مخاطب خود را با حروف انگلیسی ذخیره کرده باشید.

با فعال سازی این ویژگی، هنگامی که شخصی با شما تماس می‌گیرد، گوشی با صدای بلند نام آن شخص را می‌گوید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند همان لحظه به صفحه گوشی نگاه کنند و می‌خواهند تصمیم بگیرند که آیا به تماس پاسخ دهند یا خیر.

۱- روش فعال سازی اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ

مراحل فعال کردن خواندن اسم تماس گیرنده در سامسونگ به شرح زیر است:

وارد بخش شماره‌گیر تلفن خود شوید. برای این کار، آیکون برنامه Phone را لمس کنید.

اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ

روی سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه بزنید تا منو باز شود.

خواندن اسم تماس گیرنده سامسونگ

روی بخش Setting یا تنظیمات ضربه بزنید.

گفتن نام تماس گیرنده فارسی در سامسونگ

از لیست تنظیمات Call setting، گزینه Answering and ending calls را انتخاب کنید.

اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی

در صفحه بازشده، گزینه Read caller names aloud را فعال کنید. سپس روی همین گزینه ضربه بزنید تا بخش تنظیمات آن باز شود.

روش فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده

اگر می‌خواهید اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ تنها هنگام استفاده از هدفون یا بلوتوث (برای تماس‌ها) فعال باشد، گزینه اول یعنی Over Bluetooth and headphones only را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید گزینه Always را انتخاب کنید که گوشی شما همیشه نام تماس‌گیرنده را بلند بگوید.

فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در سامسونگ چگونه است؟

نکات مهم:

  • این قابلیت تنها زمانی کار می‌کند که گوشی شما در حالت صدادار باشد. در حالت سکوت (Mute – Silent) یا Do not disturb گوشی نام تماس گیرنده را اعلام نمی‌کند.
  • با فعال سازی این قابلیت، گوشی تنها یک بار در ابتدای تماس نام تماس گیرنده را می‌گوید.

با نصب برنامه‌های جانبی می‌توانید به گزینه‌های بیشتری برای اعلام نام تماس گیرنده مانند تغییر حجم صدا، اعلام دریافت SMS و گزینه‌های جانبی دیگر همچون بلاک کردن تماس در اندروید دسترسی داشته باشید. در ادامه دو نمونه از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم.

نسخه کامل و بدون محدودیت برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی جستجو، دانلود و نصب کنید.

۲- برنامه Caller Name Announcer Pro برای خواندن اسم تماس گیرنده سامسونگ

فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در سامسونگ با استفاده از این برنامه به صورت زیر است:

برنامه Caller Name Announcer Pro را دانلود و نصب کنید و سپس وارد آن شوید.

فعال کردن خواندن اسم تماس گیرنده در سامسونگ با برنامه Caller Name Announcer Pro

ابتدا باید مجوزهای لازم به برنامه را بدهید. برای این کار، روی دکمه Click to Approve Permissions ضربه بزنید و با لمس گزینه‌های Allow و روشن کردن گزینه‌های خواسته‌شده، دسترسی به تاریخچه تماس‌ها، اعلان‌ها و میزان مصرف باتری را به برنامه بدهید.

گفتن نام تماس گیرنده فارسی در سامسونگ با نصب برنامه

اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی و اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ

وارد محیط برنامه شوید. ابتدا با لمس گزینه Announcing is Enabled برنامه را فعال کنید. سپس در قسمت بالا، روی گزینه Calls بزنید تا وارد تنظیمات این قسمت شوید.

فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در سامسونگ با نصب برنامه

اینجا می‌توانید مواردی همچون اعلام نام تماس گیرنده، اعلام تماس‌های ناشناس، تعداد دفعات اعلام، نحوه اعلام با کلمات دلخواه خودتان و موارد دیگر را تنظیم کنید.

تنظیمات برنامه اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ

در صفحه اصلی برنامه با لمس گزینه Audio در بالا می‌توانید مواردی همچون حجم صدا، اعلام نام تماس گیرنده از طریق بلوتوث، اعلام نام در حالت سکوت و همچنین اعلام نام هنگامی که با گوشی مشغول کار هستید را به دلخواه تغییر دهید.

گفتن نام تماس گیرنده فارسی در سامسونگ چگونه امکان پذیر است

شما همچنین می‌توانید این برنامه را طوری تنظیم کنید که دریافت SMS را نیز با اعلام نام فرستنده اس ام اس به شما اطلاع دهد. برای این کار، باید از صفحه اصلی برنامه وارد گزینه SMS شوید.

اعلام صوتی SMS در سامسونگ با نصب برنامه

پس از این، هنگامی که یکی از مخاطبان با شما تماس می‌گیرد، گوشی نام مخاطب را با صدای بلند می‌گوید و اسم و اطلاعات تماس گیرنده را به صورت یک آیکون روی صفحه نشان می‌دهد. در این برنامه امکان اعلام نام تماس گیرنده از طریق برنامه‌های واتساپ، تانگو و اسنپ چت نیز وجود دارد. اما متاسفانه خواندن نام تماس گیرنده فارسی امکان‌پذیر نیست.

۳- استفاده از برنامه Caller Name Announcer – SMS

برای دانلود اعلام شماره تماس گیرنده ابتدا Caller Name Announcer – SMS را از طریق Google Play دانلود و نصب کنید.

 برنامه Caller Name Announcer - SMS

از خصوصیات این برنامه این است که می‌توانید هنگام ورود، زبان محیط برنامه را به فارسی تغییر دهید. هنگامی که وارد برنامه می‌شوید، با گزینه‌های متعددی روبه‌رو خواهید شد.

استفاده از برنامه Caller Name Announcer - SMS برای اعلام گویای شماره تماس گیرنده

برای فعال کردن این برنامه، لازم است برنامه را به عنوان پیش فرض برای تماس‌های خود قرار دهید. به این ترتیب، در پیامی که روی صفحه ظاهر می‌شود به جای گزینه Phone این برنامه را انتخاب نموده و روی Set as Default ضربه بزنید.

تنظیمات گفتن نام مخاطب هنگام تماس در سامسونگ

در دو بخش بالایی برنامه که با رنگ‌های آبی و سبز مشخص شده‌اند، می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را برای اعلام نام تماس گیرنده اعمال نمایید. این موارد مشابه برنامه Caller Name Announcer Pro است.

اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی

از آنجایی که برنامه به صورت پیش فرض (default) برای تماس‌های ورودی تنظیم می‌شود، می‌توانید تصویر پس‌زمینه قفل گوشی را به هنگام تماس در بخش تنظیمات برنامه تغییر دهید.

دانلود اعلام شماره تماس گیرنده برای گوشی سامسونگ

به یاد داشته باشید امکان گفتن نام تماس گیرنده فارسی در سامسونگ وجود ندارد.

سوالات متداول

غیر فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در سامسونگ چگونه است؟

برای غیر فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در گوشی سامسونگ کافی است به مسیر زیر بروید:

Phone > Setting (…) > Call Setting > Read caller names aloud > Answering and ending calls

با خاموش کردن این گزینه، قابلیت خواندن اسم تماس گیرنده سامسونگ غیر فعال می‌شود.

بهترین برنامه نمایش نام تماس گیرنده چیست؟

برنامه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. در کنار برنامه Phone که پیش فرض گوشی سامسونگ است، شما می‌توانید با نصب برنامه‌های جانبی مانند Caller Name Announcer Pro که جزو محبوب‌ترین برنامه‌های اعلام نام تماس گیرنده است، از گزینه‌های بیشتری برای تنظیم اعلام نام تماس گیرنده برخوردار شوید.

جمع بندی

براساس ترجیح شما، اعلام گویای شماره تماس گیرنده می‌تواند یک ویژگی مفید باشد. برای فعال کردن قابلیت اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ تنها کافی است از منوی سه نقطه در بالای برنامه Phone وارد بخش تنظیمات شوید و به Call setting بروید. با ورود به این بخش، می‌توانید در Answering and ending calls گزینه Read caller names aloud را فعال کنید. اگر نمی‌خواهید گوشی شما دیگر نام تماس گیرنده را اعلام کند، تنها کافی است به همین روش وارد تنظیمات Phone شوید و گزینه موردنظر را غیر فعال نمایید. استفاده از برنامه‌های جانبی دیگر مانند Caller Name Announcer Pro می‌تواند تنظیمات بیشتری برای اعلام نام تماس گیرنده (همچون تغییر حجم صدا، اعلام نام در حالت سکوت، بالا بردن تعداد دفعات اعلام و…) در اختیار شما قرار دهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر در زمینه تنظیمات مربوط به اعلام شماره تماس گیرنده در سامسونگ پرسشی دارید، می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب از ما بپرسید. تجربه شما در استفاده از برنامه‌های یادشده یا برنامه‌های مشابه اعلام نام تماس گیرنده در سامسونگ فارسی چیست؟

source