مایکروسافت به آرامی ولی به طور مداوم تلاش کرده است تا از شر رمزهای عبور قدیمی برای ورود به ویندوز و سایر سرویس ها خلاص شود. این شامل معرفی Windows Hello چند سال پیش برای ورود به سیستم عامل ویندوز با پشتیبانی از تشخیص چهره یا پشتیبانی از اثر انگشت بود.

روش دیگر برای خلاص شدن از رمزهای عبور، استفاده از کلید های عبور است که نیاز به ذخیره یک کلید دیجیتال روی یک سرور و یک کلید امن تر روی یک دستگاه دارد. در ماه مه، مایکروسافت اعلام کرد که همه حساب‌ های کاربری مایکروسافت اکنون می‌توانند به جای رمزهای عبور از کلید های عبور برای ورود به سرویس‌ های این شرکت استفاده کنند. آنها همچنین یک راهنما برای نحوه ذخیره و مدیریت کلید های عبور منتشر کردند.

 

ویندوز 11 امنیت ورود با کلید های عبور افزایش یافت

 

امروز، مایکروسافت یک تلاش جدید برای گسترش بیشتر استفاده از کلید های عبور در دستگاه‌ ها و سرویس‌ های ویندوز اعلام کرد. در یک پست در وبلاگ رسمی ویندوز، این شرکت یک API جدید را اعلام کرد که به شرکت‌ های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا پشتیبانی از سرویس‌ های کلید عبور خود را در ویندوز اضافه کنند.

مایکروسافت اظهار داشت: مایکروسافت با 1Password، Bitwarden و سایرین در ادغام این قابلیت همکاری نزدیک دارد تا به کاربران ادغام یکپارچه ارائه دهنده کلید عبور شخص ثالث در ویندوز 11 را ارائه دهد. شما می توانید از همان کلید عبور در ویندوز 11 استفاده کنید که در دستگاه تلفن همراه خود ایجاد کرده اید و با هم می توانیم با کلید های عبور سطح امنیت ورود را افزایش دهیم. علاوه بر این، مایکروسافت رابط کاربری Windows Hello را برای ایجاد و استفاده از کلید های عبور بازطراحی کرده است. این بدان معناست که هنگام استفاده از یک رایانه شخصی ویندوز برای رفتن به یک وب‌ سایت که از استفاده از یک کلید عبور برای ورود پشتیبانی می‌کند، رابط کاربری Windows Hello به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید کلید عبور را در حساب مایکروسافت خود یا از طریق روش دیگری ذخیره کنید. سپس می‌توانید نحوه باز کردن قفل کلید عبور را از طریق تشخیص چهره، اثر انگشت یا پین برای ورود به سایت اختصاص دهید.

سرانجام، مایکروسافت روی راهی برای همگام‌ سازی کلید عبور ویندوز 11 خود با هر یک از دستگاه‌ های ویندوز 11 خود کار می‌کند تا نیازی به داشتن یک کلید عبور جداگانه برای هر دستگاه ویندوز 11 که استفاده می‌کنید نداشته باشید. این شرکت اعلام کرد: فقط با حساب مایکروسافت خود وارد دستگاه دیگری با ویندوز 11 شوید، یک بار تنظیم را تکمیل کنید و از کلید های عبور همگام شده خود در رایانه‌ های ویندوز 11 خود استفاده کنید. شما یک تجربه ورود ساده و بدون دردسر دریافت می‌کنید – همه کاری که باید انجام دهید این است که با Windows Hello احراز هویت کنید. کلید های عبور شما با رمزگذاری انتها به انتها ایمن شده و با TPM (ماژول پلتفرم قابل اعتماد) دستگاه محافظت می‌شوند. تمام این ویژگی‌ ها و بهبود های جدید کلید عبور ویندوز ابتدا برای اعضای برنامه Windows Insider در دسترس خواهد بود قبل از اینکه برای همه کاربران ویندوز 11 در دسترس عموم قرار گیرد.

source