هدف: پروژهٔ «جنسیس» با هدف به‌تصویر کشیدن نمایه‌های بی‌نقص طبیعت و بشریت، به‌نمایش گذاشتن مناظر بکر، حیات وحش و جوامعی که در هماهنگی با سنت‌های اجدادی خود زندگی می‌کنند انجام شد.

الهام: سالگادو پس از مشاهدهٔ تخریب گسترده محیط زیست و البته تأثیر لمس و ثبت رنج‌های انسانی در پروژه‌های پیشین خود، سعی کرد زیبایی و خلوص جهان طبیعی را برجسته کند و پیامی از امید و فراخوانی برای حفاظت از مناطق دست نخورده ارائه دهد.

دسترسی جهانی: سالگادو برای خلق مجموعه‌اش به‌بیش از ۳۰ کشور ازجمله مناطق دورافتاده در قطب شمال، بیابان‌ها، جنگل‌های بارانی استوایی و جزایری مانند گالاپاگوس و ماداگاسکار سفر کرد.

سوژه‌های عکاسی: این پروژه مملو از عکس‌های سیاه‌وسفید خیره‌کننده‌ای از موضوعات مختلف چون مناظر قطبی، تپه‌های شنی صحرا، جنگل‌های استوایی، حیات دریایی و مردم بومی است.

نمایشگاه و کتاب

نمایشگاه‌ها: عکس‌های مجموعهٔ «جنسیس» در سراسر جهان به‌نمایش گذاشته شده‌اند و آگاهی را در مورد حفاظت از محیط زیست و نیاز به‌حفظ زیبایی طبیعی سیاره افزایش می‌دهند.

کتاب: کتابی جامع با عنوان «پیدایش» منتشر شد که شامل بیش از ۲۰۰ عکس با کیفیتی فوق‌العاده از این پروژه است.

حفاظت از محیط زیست: «جنسیس» بر اهمیت حفاظت از بخش‌های دست‌نخورده باقی‌مانده سیارهٔ ما تأکید می‌کند و همزمان بر پیوستگی همه اشکال حیات دست می‌گذارد.

حفاظت از فرهنگ: این پروژه همچنین بزرگداشتی بر انعطاف‌پذیری و سنت‌های جوامع بومی است و رابطهٔ هماهنگ آن‌ها با طبیعت را به‌نمایش می‌گذارد.

پروژهٔ «جنسیس» سالگادو تنها یک جشن بصری نیست، بلکه یادآوری قدرتمند از زیبایی و شکنندگی سیارهٔ ما است و تماشاچی را تشویق می‌کند تا از دنیای طبیعی قدردانی کرده و از آن محافظت کنند. ویم وندرس و جولیانو ریبیرو سالگادو در مستند The Salt of the Earth، به‌زندگی و کار عکاس برزیلی سباستیائو سالگادو می‌پردازند و ازطریق عکاسی سیاه‌و‌سفید قدرتمند سالگادو، مضامینی چون رنج انسان، انعطاف‌پذیری انسان و زیبایی‌های جهان طبیعی را با و بدون انسان بررسی می‌کنند. ویم وندرس به‌عنوان همکار کارگردان، ساختار این فیلم مستند را حول پروژه‌های مختلف عکاسی سالگادو ازجمله «کارگران»، «مهاجرت‌ها» و «پیدایش» گذاشته که شامل بینش‌های شخصی از شخص سالگادو و همچنین توجه به‌صحبت‌ها و نظرات پسرش، جولیانو است.

source