مایکروسافت ویژگی‌ های جدیدی را برای OneDrive، سرویس ذخیره‌ سازی ابری خود برای کاربران عادی و تجاری اعلام کرده است. بروزرسانی‌ های آینده برای «کمک به کار هوشمندانه‌ تر، سازمان‌ یافته‌ تر ماندن و زنده کردن بهترین لحظات زندگی» طراحی شده‌اند. این شرکت می‌گوید که OneDrive را برای بهبود عملکرد آن، به‌ ویژه هنگام مرور کتابخانه‌ های بزرگ، فیلتر کردن اسناد و انجام وظایف دیگر، تقویت کرده است. جستجوی داخلی اکنون دارای کنترل‌ های بیشتری است و می‌تواند نتایج بیشتری را از OneDrive، کتابخانه‌ های مشترک یا فایل‌ های سایر مشتریان بازگرداند. کاربران ویندوز اکنون می‌توانند در File Explorer پوشه‌ های رنگی در OneDrive برای فیلتر کردن و سازماندهی بهتر فایل‌ ها داشته باشند. این ویژگی اکنون در حال انتشار است و اگر پوشه‌ های رنگی در OneDrive برای وب دارید، به‌ زودی همان پوشه‌ ها را در File Explorer مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، مایکروسافت تجربه اشتراک‌ گذاری را ارتقا داده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند چه کسی در حال کار بر روی یک سند خاص در زمان واقعی است.

 

OneDrive به هوش مصنوعی مجهز شد

 

مایکروسافت همچنین «بهبود های قابل توجهی» را در تجربه کتابخانه اسناد با «انعطاف‌ پذیری و سرعت OneDrive» وعده می‌دهد. این بهبود ها در حدود اواسط سال 2025 در دسترس خواهند بود و جزئیات دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

OneDrive برای دستگاه‌ های موبایل نیز از طرف توسعه‌ دهندگان مورد توجه قرار گرفته است. مایکروسافت یک برنامه بازطراحی شده با بهبود هایی را اعلام کرد که «بهترین خاطرات شما را زنده می‌کند». با نسخه به‌ روز شده، OneDrive بر روی عکس‌ ها تمرکز دارد و ناوبری سریع و آسان بین آلبوم‌ ها، افراد و عکس‌ های مورد علاقه را ارائه می‌دهد. جستجوی داخلی اکنون زبان طبیعی را بهتر درک می‌کند، به شما امکان می‌دهد با عباراتی مانند «سوفیا و سگش روی یک قایق» جستجو کنید. برنامه به‌ روز شده OneDrive اکنون برای کاربران اندروید در دسترس است، در حالی که iOS ماه آینده آن را دریافت خواهد کرد. تغییرات اضافی در OneDrive برای iOS و Android شامل امکان وارد کردن عکس‌ ها از سایر سرویس‌ ها مانند Google Drive، Google Photos و Dropbox، اشتراک‌ گذاری آسان‌ تر عکس‌ ها با افرادی که از OneDrive استفاده نمی‌کنند (می‌توانید تصاویر با رزولوشن کامل را بدون نیاز به ورود به سیستم ارسال کنید. در طرف دیگر)، خاطرات بهبود یافته و موارد دیگر. بخش بزرگ دیگری از این اعلامیه، Copilot for OneDrive بود. اکنون برای کاربران تجاری در دسترس است و به شما امکان می‌دهد فایل‌ ها را خلاصه کنید، چندین فایل را به‌ طور همزمان مقایسه کنید، پاسخ سوالات در مورد فایل‌ های خاص را دریافت کنید و موارد دیگر.

مایکروسافت وعده می‌دهد که در آینده قابلیت‌ های بیشتری را به کاربران OneDrive ارائه دهد. این شامل تجربه به‌ روز شده عکس با «مدیریت عکس مبتنی بر هوش مصنوعی» در تمام پلتفرم‌ ها، نه فقط موبایل، ادغام Microsoft Design، نمایش‌ های شخصی‌ سازی شده فایل‌ ها و موارد دیگر است.

source