اخیراً، بازی‌ های جدید یوبی‌ سافت موفقیت چندانی نداشته‌اند و همین امر باعث شده تا ارزش بازار این شرکت فرانسوی تنها در سال جاری بیش از نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

گزارش جدیدی حاکی از آن است که خانواده گیلموت، بنیانگذاران یوبی‌ سافت، و شرکت چینی تنسنت در حال تلاش برای همکاری و احتمالاً خرید کامل یوبی‌سافت هستند.

این گزارش از بلومبرگ منتشر شده است که به نقل از منابع آگاه به این موضوع، برادران گیلموت که بیش از ۲۰ درصد از این شرکت را در اختیار دارند و تنسنت با سهم ۱۰ درصدی خود در یوبی‌ سافت، با مشاوران خود برای بررسی راه‌ های تثبیت یوبی‌ سافت و افزایش ارزش آن گفتگو کرده‌اند.

گفته می‌شود یکی از گزینه‌ های روی میز، خصوصی کردن شرکت است و این مسیر در مراحل اولیه مذاکرات درون شرکت قرار دارد.

 

کمپانی Ubisoft در آستانه خصوصی شدن

 

پس از انتشار خبر احتمال خرید یوبی‌ سافت، سهام این شرکت به میزان چشمگیری بیش از ۳۱ درصد افزایش یافت و در زمان نگارش این مطلب در حدود ۱۴ یورو در نوسان بود.

چندین بازی بزرگ یوبی‌ سافت در زمان‌ های اخیر، از جمله آواتار: مرزهای پاندورا، جمجمه و استخوان‌ ها، ایکس‌ دیفایانت و جنگ ستارگان: قانون‌ شکنان، از نظر مالی به اندازه مورد انتظار شرکت عمل نکرده‌اند.

فروش کمتر از انتظار جنگ ستارگان: قانون‌ شکنان باعث شد تا تاریخ انتشار بازی جدید اساسینز کرید: سایه‌ ها نیز به تعویق بیفتد و این بازی اکشن نقش‌آفرینی ژاپنی به سال ۲۰۲۵ موکول شود.

شرکت همچنین از استراتژی انحصاری بودن بازی‌ های خود برای رایانه شخصی دست برداشته و همه بازی‌ های آینده خود را از همان روز اول در استیم منتشر خواهد کرد.

از آنجایی که مذاکرات خرید هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، نباید انتظار خبرهای مهمی در مورد خصوصی شدن شرکت را داشته باشید، حتی اگر این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر مشخص نیست که بنیانگذاران چه گزینه‌ های دیگری را در نظر دارند.

source