بااین‌حال، به محض رسیدن به بازیکن‌های بالای ۲۵ سال، این روند سریعا تغییر می‌کند. از این سن به بعد، بازی‌های تک‌نفره پیشتاز می‌شوند و فاصله بین آن‌ها و PvP با افزایش سن گیمرها، بیشتر می‌شود.

این داده‌ها با همکاری بازیکن‌هایی از آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، لهستان، ترکیه و آفریقای جنوبی گردآوری شده است. جمع‌آوری داده‌ها از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

علاقه‌مندان به بازی‌های تک‌نفره احتمالا از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد؛ زیرا در چند سال اخیر، ناشران بیشتر مشتاق راه‌اندازی بازی‌های آنلاین سرویس‌محور بوده‌اند تا بازی‌های آفلاین تک‌نفره. به ویژه در دهه گذشته، توسعه‌دهندگانی که قبلا بیشتر برای بازی‌های تک‌نفره شناخته می‌شدند، به سمت بازی‌های سرویس‌محور گرایش پیدا کرده‌اند، از جمله استودیو BioWare و شرکت Bethesda.

زمانی که صحبت از استودیو بایوور می‌شود، ما حدود ده سال پس از عرضه بازی Dragon Age: Inquisition، امسال می‌توانیم دنباله آن را تجربه کنیم؛ زیرا این استودیو مدت زیادی را صرف تلاش برای ساخت بازی‌های چندنفره کرد. حتی بازی Dragon Age 4 نیز در ابتدا قرار بود یک بازی چندنفره سرویس‌محور باشد که در نهایت کنار گذاشته شد و جای خود را به بازی Dragon Age: The Veilguard داد.

با وجود محبوبیت بیشتر بازی‌های تک‌نفره، MIDiA خاطرنشان می‌کند که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های سرویس‌محور همچنان منبع اصلی درآمد در صنعت بازی هستند. اگرچه این موضوع آن‌ها را بدون ریسک نمی‌کند، اما تضمین می‌کند که یک بازی پس از فروش با قیمت اولیه، راهی برای کسب درآمد مداوم دارد، چیزی که در بازی‌های تک‌نفره، به جز بازی‌هایی که بسته‌های الحاقی پولی دریافت می‌کنند، کمتر رایج است. بنابراین، انتظار نداشته باشید که استودیوها ناگهان به‌طور کامل به سمت بازی‌های تک‌نفره بروند، حتی اگر بازی‌های بسیار موفقی مانند Baldur’s Gate 3 را شاهد باشیم.

source