معمولاً افرادی که قصد دارند سایت خود را توسعه دهند، به خرید سرور مجازی می‌اندیشند. بدین ترتیب افزایش تعداد کاربران، سایت آن‌ها را با کندی و آپتایم مواجه نمی‌کند. کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند و می‌خواهند محصولات خود را در فضایی امن به مشتریان ارائه نمایند می‌توانند سرور مجازی بخرند. اگر مایل هستید که درباره این سرورها بیشتر بدانید، تا انتهای مطلب با ما باشید.

خرید سرور مجازی به چه معناست؟

سرور مجازی به سرویس‌هایی گفته می‌شود که در برخی شرایط نقش جایگزین سرورهای فیزیکی را به عهده می‌گیرند. در اصل سرور مجازی به تکنولوژی‌ای گفته می‌شود که در آن از منابع فیزیکی سرورهای فیزیکی به منظور راه‌اندازی سرورهای مجازی VPS کمک می‌گیرند. البته این سرورها به صورت جداگانه عمل می‌کنند. با استفاده از VPSها مدیران سایت می‌توانند روی سرور مجازی خود، کنترل بهتری داشته باشند. از سوی دیگر نیز قادر خواهند بود به صورت دلخواه حافظه، دیسک، سیستم‌عامل، پهنای باند و نرم‌افزارهای موردنیازشان را تنظیم نمایند.

هنگام انتخاب هاست VPS چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نکاتی وجود دارد که باید هنگام سفارش میزبانی VPS برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید. در اینجا چند عامل کلیدی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. CPU و RAM:

مطمئن شوید که ارائه‌دهنده میزبان VPS شما منابع CPU و RAM کافی را برای وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. در غیر این صورت، وب‌سایت شما به‌کندی اجرا می‌شود یا حتی ممکن است از کار بیفتد.

  1. فضای ذخیره‌سازی

مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی مناسب و کافی برای کلیه فایل‌های وب‌سایت و پایگاه‌های داده خود دارید. اکثر برنامه‌های میزبانی VPS فضای ذخیره‌سازی محدودی را ارائه می‌دهند، بنابراین قبل از ثبت‌نام حتماً این مورد را بررسی کنید.

  1. پهنای باند

پهنای باند عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. اگر وب‌سایت شما روزانه ترافیک زیادی دارد، شما به یک برنامه میزبانی VPS با پهنای باند کافی برای مدیریت ترافیک نیاز دارید.

  1. قیمت

البته قیمت همیشه عاملی است که در خرید سرور مجازی باید در نظر گرفته شود. قیمت‌ها را بین ارائه‌دهندگان میزبانی VPS مختلف مقایسه کنید تا بهترین معامله را پیدا کنید.

چه معیارهایی در انتخاب میزبان VPS خوب نقش دارد؟

در اینجا برخی از مهم‌ترین معیارهایی که باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

  1. Uptime

Uptime یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در انتخاب هاست VPS در نظر گرفت. ابتدا مطمئن شوید میزبانی که پیدا می‌کنید در حداقل 99.9٪ زمان‌ها آپدیت را ارائه دهد، زیرا این اطمینان را ایجاد می‌کند که وب‌سایت یا برنامه شما همیشه در دسترس کاربران باشد.

  1. زمان بارگذاری

سرعت بارگذاری وب‌سایت نیز فاکتور دیگری است که نیازمند توجه ویژه‌ای است. اگر یک سایت تجارت الکترونیک یا انواع دیگر سایت‌ها را دارید و این سایت‌ها به زمان بارگذاری سریع نیاز دارند، این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. اطمینان حاصل کنید میزبانان مختلف را آزمایش کرده و زمان بارگذاری آن‌ها را قبل از تصمیم نهایی خود مقایسه کنید.

  1. امنیت

هنگامی که وب‌سایت یا برنامه خود را به یک میزبان VPS می‌سپارید، امنیت باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما باشد. پیش از خرید سرور مطمئن شوید میزبانی که انتخاب می‌کنید، ویژگی‌های امنیتی قوی، مانند فایروال‌ها و رمزگذاری داده‌ها را برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های شما ارائه می‌دهد.

  1. پشتیبانی

اگر مشکلی در وب‌سایت یا برنامه شما پیش آمد، مهم است که به پشتیبانی 24 دسترسی داشته باشید تا مشکل در اسرع وقت حل شود. میزبانی را پیدا کنید که پشتیبانی شبانه‌روزی ارائه می‌دهد تا خیالتان راحت باشد که در صورت نیاز به کمک همیشه در دسترس قرار دارد.

چه کسانی می‌توانند برای خرید سرور مجازی اقدام کنند؟

همان‌طور که اشاره کردیم با خرید سرور مجازی می‌توانید آن را جایگزین سرورهای فیزیکی کنید. سرور مجازی به تکنولوژی گفته می‌شود که ضمن استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی یک سرور فیزیکی، اجازه می‌دهند تا شما سرور اختصاصی خودتان را بسازید. vps به شما امکان می‌دهد تا روی سرور مجازی خودتان کنترل کامل‌تری داشته باشید. بر اساس همین ویژگی‌ها، سرورهای فیزیکی گزینه‌های مناسبی برای مؤسسات، سازمان‌ها و… محسوب می‌گردند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • توسعه‌دهندگان وب و کاربران حرفه‌ای

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، برنامه‌ها و سایت‌ها می‌توانند به منظور محلی برای توسعه و تست از سرورهای مجازی بهره بگیرند. این سرورها باعث می‌شوند که کاربران در یک محیط قابل‌کنترل و مجزا برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خود را به اجرا درآورند.

  • افراد نیازمند به منابع انعطاف‌پذیر

اگر سرور مجازی داشته باشید خیلی راحت و بی‌دردسر می‌توانید منبع سرور را طبق نیازهای خودتان تغییر دهید. شما قادر خواهید بود که به صورت کاملاً دقیقی فضای دیسک، رم و پردازنده را تنظیم کرده و در زمان نیاز از محیط بیشتری استفاده نمایید.

  • افراد نیازمند به امنیت بیشتر

سرورهای مجازی قادر هستند تا خطرات امنیتی که توسط سرورهای اختصاصی وجود دارند را تا حدودی برطرف نمایند. نحوه کارکرد به این شیوه است که سرور مجازی خود را در یک محیط جداگانه می‌سازید و بدین ترتیب می‌توانید از ویژگی‌های امنیتی مانند کنترل دسترسی و جداکردن منابع بهتر استفاده کنید.

  • کسانی که مایل‌اند هزینه سخت‌افزاری را کاهش دهند

شما با استفاده از سرورهای مجازی می‌توانید همراه دیگر کاربران سرور منابع سخت‌افزاری خود را به اشتراک بگذارید. با این کار به میزان چشمگیری هزینه‌های نگهداری سرور و سخت‌افزار را کاهش می‌دهید.

چه زمانی به vps نیاز داریم؟

چنانچه برای اجرای برنامه‌های و سرویس‌های خودتان به دنبال یک فضای اختصاصی هستید، می‌توانید به فکر خرید سرور مجازی باشید. با استفاده از vps شما قادر خواهید بود تا فضای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری خود را به بهترین شیوه در محیط مجازی مدیریت نمایید. vps به طور ویژه زمانی که پروژه‌ها عظیم و پیچیده می‌شوند و به منیع بهینه شده و قابل‌تنظیم احتیاج دارند، بسیار کارآمد است. چنانچه افراد برای سرویس‌ها و برنامه‌های خود امنیت بیشتری بخواهند، ازآنجایی‌که سرور مجازی به طور اختصاصی کنترل می‌گردد، گزینه خوبی است.

چقدر باید برای خرید سرور مجازی هزینه کنم؟

برای این پرسش پاسخ دقیقی وجود ندارد، چراکه این موضوع وابسته به عوامل گوناگونی مانند نیازهای سایت، اندازه آن و ترافیکی که انتظار دارید و همچنین بودجه شما وابسته است. چنانچه وب‌سایت خود را اخیراً راه‌اندازی کرده‌اید، شاید برنامه‌های میزبانی vps که قیمت کمتری دارند، برای شما مناسب‌تر باشند.

با رشد و ارتقای سایت، شما باید vps خود را قدرتمندتر از قبل کنید تا قادر به پاسخگویی به تقاضاهای افزایش‌یافته باشید. مشورت با متخصصان این حوزه بهترین روشی است که می‌توانید برای برآورد هزینه‌های خود به کار ببرید. متخصصان قادر خواهند بود نیازهای شما را بشناسند و بین بودجه شما و برنامه‌هایتان تناسب ایجاد نمایند.

سرور مجازی چه مزایایی دارد؟

استفاده از سرور مجازی برای صاحبان سایت و کسب‌وکارها فواید زیادی به همراه دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. خودتان آن را مدیریت می‌کنید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سرورهای مجازی دارند، این است افراد خودشان قادر به کنترل فضای آن هستند. شما می‌توانید SSH و Root را به طور کامل خودتان مدیریت نمایید. به همین خاطر به‌راحتی می‌توانید هر تغییراتی را که مایل هستید در نصب نرم‌افزارها، کانفیگ‌های گوناگون، تنظیمات و… اعمال کنید. ارتقا منابع با خرید سرور مجازی بسیار راحت‌تر از قبل می‌شود.

  1. هزینه مناسبی دارد

اجازه دهید با یک مثال ساده موضوع را بازتر کنیم. تصور کنید که شما صاحب یک کمپانی بزرگ هستید که بودجه آن چندین میلیارد است و قصد دارید سرور خوبی برای خود خریداری نمایید. شما توقع دارید که سرور مدیریت، امنیت و منابع را به طور کامل در اختیار شما بگذارد تا آن‌ها را مدیریت کنید. با سرور مجازی می‌توانید بدون بودجه زیادی همه مواردی که انتظار دارید را کنترل نمایید. vpsها در قیاس با سرورهای اختصاصی هزینه پایین‌تری دارند. مهم‌ترین مزیت این سرویس‌ها این است که همه امکانات یک سرور اختصاصی به شما سپرده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان هزینه کنید. با این کار تا هنگامی که منابع سخت‌افزاری سرور مجازی کفایت کند می‌توانید با خاطری آسوده از آن‌ها بهره ببرید.

  1. خرید سرور مجازی، امکان تغییر منابع بر اساس نیازها

چنانچه شما پس از خرید سرور متوجه شوید که برای پیشبرد فعالیت‌های خود به RAM بالاتر یا فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، با استفاده از VPSها می‌توانید بر اساس نیازتان ظرفیت‌ها را ارتقا دهید. به زبان ساده‌تر یعنی هر چقدر نیاز داشته باشید منابع سرور مجازی مانند فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند را گسترش دهید، قادر خواهید بود پلنی را از سرور انتخاب کنید که نیازهای شما را برطرف نماید. شما با استفاده از سرورهای مجازی می‌توانید همه چیز را بر اساس نیازهایی که دارید، افزایش یا کاهش دهید. همه این تغییرات را نیز می‌توانید به صورت لحظه‌ای انجام دهید.

  1. امنیت بالا

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که در انتظار لود شدن یک سایت باشید و پس از کلی تأخیر با ارور 503 مواجه شوید. چنانچه VPS خوبی برای سایت خودتان خریداری نمایید، چنین مشکلاتی برایتان به وجود نخواهد آمد. آپتایم 99.9 درصدی با خرید سرور مجازی باعث می‌شود که بسیار پایدار و امن باشند. این سرورها در مقایسه با سرورهای اشتراکی نیز امنیت بهتری دارند.

نتیجه‌گیری

برای انتخاب میزبان سایت باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. مهم‌ترین ویژگی که باید در نظر بگیرید این است که میزبان شما پشتیبانی و منابع لازم را به منظور راه‌اندازی کسب‌وکار یا وب‌سایت داشته باشد. با استفاده از راهکارهایی که ذکر کردیم، می‌توانید بهترین میزبان را برای سرور مدنظر خود پیدا کنید. سایت رادار خدمات باکیفیتی را در زمینه تکنولوژی عزضه می‌کند که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. اگر درباره مباحث مطرح شده سؤالی دارید، لطفاً آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source