اگر کوبی برایانت را کمی بشناسید احتمالا می‌دانید که چه ذهنیت شگفت‌انگیزی داشت؛ او با دست شکسته، با تاندون پاره و محض رضای خدا با آشیل پاره در مسابقات شرکت می‌کرد و ذهنش اجازه نمی‌داد این مصدومیت‌های شدید جلوی او را در آن لحظه بگیرند. خیلی از بازیکن‌ها پس از پاره شدن آشیل پای خود نمی‌توانند تکان بخورند ولی کوبی برایانت با آشیل پاره در زمین حاضر شد و دو امتیاز هم کسب کرد. همین ذهنیت کوبی برایانت به مامبا منتالیتی یا ذهنیت مامبا تبدیل شد و بسیاری از ورزشکارهای معروف مانند نوواک جوکوویچ در تنیس، ترنت ویلیامز در فوتبال آمریکایی، لوییز همیلتون راننده فرمول یک و چندین و چند ورزشکار شناخته شده دیگر این ذهنیت را یکی از مهم‌ترین الگوهای ذهنی خودشان می‌دانند. عبارت Mamba Mentality از جایی نشات می‌گیرد که لقب کوبی برایانت Black Mamba یا همان مامبای سیاه بود. یک گونه بسیار خطرناک از مارها که یک خوی خطرناک و کشنده دارد و به‌همین‌دلیل کوبی برایانت به‌دلیل همان ذهنیت شگفت‌انگیزش به مامبای سیاه معروف شد و ذهنیت او به مامبا منتالیتی.

ذهنیت مامبا درباره تعداد ساعت‌هایی که تمرین می‌کنید نیست، درباره تعداد ساعت‌هایی است که ذهن شما به آن تمرین تعهد دارد و تمرین را پیش می‌برد. اگر در چیزی که استعداد دارید، تمرین کنید ولی ذهن شما در آن لحظه به کار دیگری فکر کند، آن تمرین برای شما سودی نخواهد داشت

کوبی برایانت، کتاب Mamba Mentality

کتاب The Mamba Mentality: How i Play همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم یک کتاب ورزشی ساده نیست و به‌هیچ‌وجه یک زندگینامه ساده هم نیست. این کتاب با استفاده از داستان‌هایی کوتاه در بازه‌های زمانی متفاوت، صحنه‌ها و موضوعاتی را نشان می‌دهد که در قالب آن‌ها به هدف اصلی خودش یعنی نشان دادن یک ذهنیت برنده می‌پردازد. به بیان بهتر کتاب با ترسیم یکی از موقعیت‌های که کوبی در آن‌ها قرار داشت و با ترسیم نحوه برخورد او با آن موقعیت نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم یک ذهنیت قوی داشته باشیم و چگونه می‌توانیم در مقابل مشکلات بزرگ و گاهی گیج‌کننده، در همان لحظه عکس‌العملی درست و منطقی نشان دهیم و چه تصمیمی بگیریم که در آن لحظه بهترین تصمیم تلقی می‌شود.

درنهایت باید این را هم بگوییم که اگر به بسکتبال علاقه دارید قطعا از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد؛ چراکه هدف کتاب بااینکه موضوعات روانشناسی و ترسیم یک ذهنیت برنده و قوی است ولی بدون شک می‌توان از داستان‌ها و اتفاقات ریز و درشت بسکتبالی که در کتاب ترسیم می‌شوند، لذت برد. پس با مطالعه این کتاب هم می‌توانید محتوای درجه یک ورزش بسکتبال را مطالعه کنید و هم می‌توانید با ذهن شگفت‌انگیز کوبی برایانت بیشتر آشنا شوید و از همه مهم‌تر از این موضوع کمک بگیرید تا ذهنیت خودتان را بهتر و بیشتر پرورش دهید. نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره کتاب The Mamba Mentality: How i Play چیست؟ اگر شما هم این کتاب را مطالعه کرده‌اید، نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.

source