مدت زیادی از حل‌وفصل اختلافات اوپو با نوکیا نگذشته و به نظر می‌رسید همه‌چیز برای این برند چینی خوب پیش می‌رود و می‌تواند فروش گوشی‌های برند خود و وان پلاس را در آلمان از سر بگیرد. اما در اتفاقی عجیب، فروش گوشی‌های OnePlus دوباره در آلمان ممنوع شده و این بار تقصیر نوکیا نیست. اوپو به‌دلیل نقض پتنت احتمالی شرکتی دیگر، به این مشکل برخورده است. همان‌طور که می‌دانید وان پلاس زیرمجموعه‌ اوپو به‌ حساب می‌آید.

به نظر می‌رسید مشکل نوکیا حل شده که شرکت دیگری نقض پتنت احتمالی را در دستگاه‌های وان پلاس شناسایی کرد. شرکت InterDigital ادعا می‌کند از فناوری 5G آن‌ها استفاده غیرمجاز شده است. تمرکز InterDigital روی تحقیق‌وتوسعه فناوری‌های مرتبط با محصولات بی‌سیم است.

به‌ همین دلیل آلمان بار دیگر فروش گوشی‌های وان پلاس را به‌دلیل اختلافات جدید بر سر ثبت اختراع ممنوع کرده است. این سازنده گوشی در بیانیه‌ای گفت:

«وان پلاس برای حقوق مالکیت معنوی و دسترسی عادلانه به پتنت‌های ضروری استاندارد ارزش زیادی قایل است. ما به مذاکره با InterDigital ادامه می‌دهیم و قصد داریم این موضوع را دوستانه حل کنیم. درعین‌حال، تعهد ما در اروپا تغییری نکرده و ما به ارائه محصولات و خدمات عالی به کاربرانمان ادامه خواهیم داد.»

گوشی وان پلاس 12

درحال‌حاضر، وان پلاس و InterDigital برای حل اختلاف مذاکره می‌کنند اما مشخص نیست وان پلاس فروش گوشی‌های هوشمندش را چه زمانی از سر می‌گیرد. به نظر می‌رسد این شکایت به‌طور خاص بر گوشی‌های وان پلاس تأثیر می‌گذارد؛ چراکه این شرکت همچنان محصولات دیگری برای فروش ارائه خواهد کرد. فعلاً آلمانی‌ها می‌توانند OnePlus Pad 2 ،Buds Pro 3 و Watch 2 را از طریق وب‌سایت این شرکت خریداری کنند.

وان پلاس می‌خواهد سریع‌تر به این دعوای حقوقی پایان بدهد

حل‌و‌فصل اختلاف با نوکیا فرایندی نسبتاً طولانی بود که حدود 2 سال طول کشید. در این مدت، این شرکت مجبور شد فروش گوشی‌های وان پلاس را در این کشور اروپایی کامل متوقف کند. وان پلاس احتمالاً می‌خواهد این بار وضعیت را خیلی سریع‌تر حل کند. به‌علاوه، OnePlus 13 به‌زودی عرضه می‌شود و طرفداران فناوری موبایل اروپایی درمورد آن هیجان‌زده‌اند. وان پلاس اگر تا آن زمان این مشکل را حل نکند، ممکن است بخشی از فروش خود را از دست بدهد.

source