محمد شوربه کیست و کجاست

محمد شوربه محافظ حسن نصرالله بوده که به جرم جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شد او که به عنوان یکی از محافظان ارشد حسن نصرالله و خانواده‌اش فعالیت داشت در سال ۱۳۹۳ به جرم جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شد قبلا نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله نیز این خبر را تایید کرده بود که یکی از ماموران حفاظتی خود به استخدام موساد درآمده بوده است.

محمد شوربه کیست و کجاست بیوگرافی و ماجرای جاسوسی از حزب الله

بیوگرافی محمد شوربه

محمد شوربه زمانی که دستگیر شد ۴۳ ساله بود هل لبنان بوده و به عنوان مسئول حفاظت حسن نصرالله فعالیت می‌کرد او فرماندهی واحد ۹۱۰ و عملیات‌های خارجی حزب‌الله را بر عهده داشت.

محمد شوربه در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب الله که در عملیات‌های خارجی حزب الله حضور فعال داشته است به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شد و دو نفر دیگر همراه او دستگیر شده بود که به جاسوسی خود اعتراف کردند.

ایران نقش بسزایی در شناسایی این شخص داشته است.

محمد شوربه کیست و کجاست بیوگرافی و ماجرای جاسوسی از حزب الله

ماجرای جاسوسی از حزب الله

اطلاعاتی که محمد شوربه به اسرائیل فروخته بود باعث شد که عماد مغنیه و حسان القیس از فرماندهان ارشد حزب الله به شهادت برسند و چند عملیات حزب الله لو برود.

محمد شوربه زمانی که دستگیر شد ۴۳ ساله بود هل لبنان بوده و به عنوان مسئول حفاظت حسن نصرالله فعالیت می‌کرد او فرماندهی واحد ۹۱۰ و عملیات‌های خارجی حزب‌الله را بر عهده داشت که گویا هنگامی برای سفر به یکی از کشورهای آسیایی حضور داشته توسط اسرائیل به استخدام در آمده است.

همچنین ببینید

بیوگرافی سید هاشم صفی‌ الدین حزب الله

بیوگرافی حسین یزبک فرمانده حزب الله لبنان

روزنامه کویتی اطلاعاتی از محمد شوربه منتشر کرده که او در سال ۲۰۰۵ از طریق یک زن اسرائیلی پایش به موساد باز شده است در اطلاعاتی که منتشر شده محمد شوربه ۸۰۰ میلیون دلار از اسرائیل رشوه گرفته است و اطلاعات زیادی را از حزب‌الله در اختیار اسرائیل قرار داده این مبالغ همگی خرج خرید خانه و زمین در لبنان شده است.

source