در جدیدترین اخبار اینسایدر-گیمینگ می‌خوانیم استودیو نکسون که با توسعه بازی مستقل و محبوب Dave The Diver به شهرت رسید و ازنظر فنی زیرمجموعه شرکت Mintrocket به حساب می‌آید، در خبری رسمی تایید کرد تعداد اندکی از کارمندان خود که در دفاتر ایالات متحده مشغول به کار هستند را برکنار کرده است.

به گفته استودیو، این اخراج‌ها بخشی از برنامه سازماندهی مجددی خواهد بود که منجربه تشکیل یک تیم توسعه‌دهنده غربی تازه می‌شوند. همچنین تمام این اقدام‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی رشد بلندمدت استودیو نکسون توصیف شده‌اند.

سازنده Dave The Diver در بیانیه خود نوشته است: «عنصر کلیدی برای تحقق این ابتکار، ارتقای بومی‌سازی است. این استراتژی به ما امکان استخدام نیروهای محلی و بومی برای انطباق پروژه‌های آینده با سلیقه بازیکن‌های همان مناطق را فراهم می‌کند تا ازاین‌طریق در بازارهای گسترده‌ای از جمله اروپا و آمریکای شمالی حضور بهتری داشته باشیم. یک گام بزرگ در رسیدن به این چشم‌انداز، ایجاد گروهی از توسعه‌دهندگان غربی است تا در لس‌آنجلس با مدیریت هانبیول اوه، یکی از اعضای کهنه‌کار نکسون فعالیت خود را آغاز کنند.

متاسفانه این سازمان‌دهی مجدد نیازمند حذف برخی مشاغل و پیشنهاد خروج به تعدادی از کارمندان است. ازطرفی تیم نکسون ایالات متحده هم‌اکنون برای تکمیل مشاغل در تیم توسعه تازه خود به استخدام نیروهای مستعد ازجمله مهندسان و طراحان جدید اقدام کرده است. هم‌اکنون دوره هیجان‌انگیزی را در نکسون ایالات متحده می‌گذرانیم و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر از برنامه‌های آینده خود هستیم».

بااینکه استودیو نکسون تعداد دقیق کارمندهای اخراج شده را اعلام نکرد، طبق آمار رسمی در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۳ هزار کارمند صنعت بازی‌های ویدیویی از شغل خود اخراج شده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۳ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر پیش رفته بود.

source