در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی درمورد نسخه ویژه گلکسی زد فولد به نام Special Edition مطرح شده است. این گوشی نسخه‌ای از گلکسی زد فولد 6 خواهد بود اما تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهد داشت. انتظار می‌رود این دستگاه برای رقابت با گوشی‌های هوشمند تاشوی رقبا ضخامت کمتری نسبت به گلکسی زد فولد 6 داشته باشد. به‌تازگی گزارش جدیدی تاریخ معرفی و زمان پیش‌سفارش این دستگاه را فاش کرده است.

گوشی Galaxy Z Fold Special Edition به‌شکلی غیرمنتظره در وب‌سایت Samsung India ظاهر شده است. ظاهراً قرار بود این گوشی به بازارهای محدودی مانند کره جنوبی و چین بیاید و از بازارهایی مانند هند حرفی زده نشده بود اما احتمالاً سامسونگ تصمیم دیگری گرفته؛ شاید این گوشی حتی به غیر از هند، در کشورهای دیگر نیز عرضه شود.

علاوه‌براین، طبق گفته منبعی آگاه در ایکس، 18 اکتبر (27 مهر) نسخه ویژه گلکسی زد فولد در وب‌سایت T Store که خرده‌فروشی کره‌ای است، معرفی شده و پیش‌سفارش آن تا 24 اکتبر (4 آبان) انجام می‌شود. سامسونگ ظاهراً تحویل این گوشی را از 25 اکتبر (5 آبان) آغاز خواهد کرد.

پوستر نسخه ویژه گلکسی زد فولد

اطلاعات نسخه ویژه گلکسی زد فولد که ابتدا با نام گلکسی زد فولد 6 اولترا شناخته می‌شد، ماه‌ها پیش به بیرون درز کرد. براساس گزارش‌ها، این پروژه طی مسیر تغییرات متعددی کرده، حتی در معرض ریسک لغو شدن بوده است. ظاهراً ایده اولیه سامسونگ این بود که این دستگاه بتواند از نظر نازکی، با دستگاه‌هایی مانند Honor Magic V3 رقابت کند. پس از ناکامی در این هدف، این شرکت تصمیم گرفت پروسه ساخت Galaxy Z Fold Special Edition را لغو کند اما ظاهراً ساخت آن را از سر گرفته است.

میزان ضخامت احتمالی نسخه ویژه گلکسی زد فولد

اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهد Galaxy Z Fold Special Edition نمایشگرهای بزرگ‌تری خواهد داشت. اندازه صفحه‌نمایش تاشو داخلی به 8 اینچ می‌رسد و صفحه‌نمایش خارجی آن به 6.5 اینچ. سامسونگ ضخامت دستگاه را به 10.6 میلی‌متر در حالت بسته (12.1 میلی‌متر در گلکسی زد فولد 6) و 4.9 میلی‌متر در حالت باز (5.6 میلی‌متر در گلکسی زد فولد 6) کاهش می‌دهد.

source