طرفداری | در نگاه اول ممکن است نتیجۀ بازی برای بایرن مونیخ ناامیدکننده به نظر رسد. با این‌که شاگردان کمپانی در تمامی آمارها از حریف خود برتر بودند، اما صرفاً توانستند به یک نتیجه تساوی دست یافتند. با این وجود، در دوئل میان مربیان تنها یک برنده وجود داشت: ونسان کمپانی!

این سرمربی بلژیکی در برابر وسوسۀ ایجاد تغییر در دستوالعمل موفقیت‌آمیز مورد نظر خود در بازی‌های گذشته و چیدمان تیم بر اساس نوع بازی حریف مقاومت کرد، و در عوض به وعدۀ خود پایبند باقی ماند. کمپانی قبل از بازی قول داده بود که تیمش همچنان بازی تهاجمی‌ای به نمایش خواهد گذاشت. وی تیم خود را بر مبنای برخورداری از تسلط بر بازی و دفاع از زمین حریف به زمین فرستاد و نتیجه: بایرن مونیخ در بازی شنبه شب تیم برتر میدان بود.

 

 

در حالی‌که ژابی آلونسو در بازی بزرگ هفته بیشتر به فکر تخریب بازی بایرن مونیخ بود، کمپانی اما به وعدۀ خود مبنی بر ارائۀ یک بازی تهاجمی عمل کرد. وی در نظر دارد بایرن مونیخ را بار دیگر به گونه‌ای شکل دهد که دیگر بر اساس نحوۀ بازی حریف عمل نمی‌کند، بلکه می‌خواهد فلسفۀ بازی خود را در زمین پیاده و به حریف دیکته کند.

در بازی شنبه شب نحوۀ بازی مونیخی‌ها به پیروزی ختم نشد، اما مشخص گردید که اتفاقی در مونیخ در حال روی‌دادن است. کمپانی خط‌مشی مشخصی را در پیش گرفته و راه برخورد با ستاره‌های تیم را یافته است. از بازیکنان نیز صرفاً صحبت‌های مثبتی در مورد اتمسفر حاکم بر رختکن شنیده می‌شود. حتی کیم مین‌جائه نیز پس از بازی با بایر لورکوزن اعتراف کرده است که دلیل عملکرد قابل قبول وی، دستورات و راهنمایی‌های است که بیش از فصل قبل به وی منتقل می‌شود.

شهامتی که کمپانی در این روزها از خود مونیخ نشان می‌دهد، تحسین‌برانگیز است. این واقعیت که وی در تابستان انتخاب اول مدیران بایرن مونیخ نبوده است، از نظر وی چندان اهمیتی ندارد و وی با اعتماد به نفس به کار خود ادامه می‌دهد. شاگردان کمپانی نیز در این هفته‌ها همانند سرمربی خود بازی‌های شجاعانه‌ای به نمایش می‌گذارند. با این‌که آن‌ها در بازی مقابل بایر لورکوزن به نتیجۀ مورد نظر خود دست نیافتند، اما مشخص است که بایرن مونیخ در زمین از عملکردی کاملاً متفاوت نسبت به فصل گذشته برخوردار است، فصلی که ناموفق‌ترین فصل بایرن مونیخ در دهۀ اخیر بود.

بایرن مونیخ می‌خواهد بار دیگر بر بازی تسلط یابد و اقتدار خود را به حریف دیکته کند. این مسئله در DNA بایرن مونیخ نهفته است و کمپانی از عهدۀ این خواسته برخواهد آمد.

و این شهامت بی‌تردید بی‌پاداش نخواهد ماند.

بایرن مونیخ-پاولویچ

source