به اعتقاد جیسون شرایر، مایکروسافت هر ماه یک تصمیم جدید را برای ایکس باکس می‌گیرد و برنامه‌های آینده‌ی آن‌ها براساس حدس و گمان پیش‌بینی می‌شوند. در همین راستا، آن‌ها اخیرا چندین بار درباره معرفی یک کنسول دستی صحبت کردند؛ اما برنامه دقیقی برای آن وجود ندارد و او مطمئن نیست که اصلا چنین اتفاقی بیافتد.

شرایر می‌گوید که به خاطر داریم که سال گذشته ایکس باکس چطور تأکید می‌کرد که Indiana Jones هرگز برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد. اما می‌بینیم که آن‌ها مرتب سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند و این موضوع نگران کننده‌ای است.

به عقیده‌ی شرایر، چنین شرکت بزرگی نباید به این راحتی تصمیمات خود را براساس پیش آمدها تغییر دهد. آن‌ها باید برنامه منسجم و فکر شده‌ای را برای چند سال آینده خود داشته باشند. وی خلاصه‌ی وضعیت ایکس باکس را فاجعه‌بار توصیف می‌کند.

با این حال شرایر فکر می‌کند که ایکس باکس در این‌باره تصمیم جدی‌تری برای معرفی کنسول دستی در نسل بعد دارد و بعید است که از این تصمیم برگردد. پلی استیشن هم به فکر برگرداندن کنسول‌های دستی خاطره انگیز خود افتاده است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مایکروسافت باز هم سونی را به عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود در بازار متنوع کنسول‌های دستی خواهد دید.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

source