طرفداری |‌ داماش گیلان یکی از تیم‌های جذاب این فصل لیگ دسته اول محسوب می‌شود. لاجوردی‌پوشان شهر باران با جذب بازیکنان شناخته شده و بهره بردن از کادرفنی باسابقه، یکی از شانس‌های صعود به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران در نظر گرفته می‌شوند.

داماش روز گذشته موفق شد اولین برد فصل خود را مقابل نفت مسجدسلیمان کسب کند و به همین بهانه، با محمد مومنی، عضو پیشین هیئت مدیره استقلال و مربی داماشی‌ها در فصل جدید، گفتگویی داشتیم.

آقای مومنی همانطور که می‌دانید، در فصل جدید انتظارات از تیم داماش با توجه به کادرفنی شناخته شده آن و بازیکنان مطرحی که جذب شده، بالا رفته است. شما به عنوان یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران و مربی این تیم، ارزیابی‌تان از وضعیت فعلی داماش چیست؟

ببینید، امسال یک لیگ بسیار سخت و پرهنگامه‌ای است. تیم‌های زیادی با انگیزه بالا برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند. ما هم مثل بقیه تیم‌ها در ابتدای راه هستیم و نیاز به زمان داریم تا به هماهنگی کامل برسیم. به نظر من، هنوز برای قضاوت در مورد وضعیت نهایی تیم زود است و باید واقعیت لیگ یک و باشگاه داماش را از هفته هفتم به بعد ببینیم.

 

هواداران برای بازگشت به لیگ برتر بی‌تاب هستند و داماش در هفته چهارم لیگ دسته اول، به اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها برابر نفت مسجدسلیمان دست یافت. شما چه پیامی برای آن‌ها دارید؟

من به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت کرده‌ام، به آینده این تیم بسیار امیدوار هستم. لیگ یک تازه آغاز شده و ما در حال شناخت نقاط قوت و ضعف خود هستیم. مطمئن باشید با تلاش کادر فنی و بازیکنان، داماش به زودی به جایگاه واقعی خودش برمی‌گردد.

 

بازگشت حمید درخشان پس از یک دهه به داماش، اتفاقی خاص بود. نظر شما در مورد ایشان چیست؟

من معتقدم فردی مثل حمید درخشان شایسته تجلیل است، نه تحقیر. او آدم بزرگی در فوتبال ایران است و هر جا که رفته، به آنجا افتخار داده است. من شخص خاصی نیستم اما مردم گیلان بدانند محمد مومنی آقای گل فوتبال ایران بوده و در کنار شخص بزرگی مثل حمید درخشان، برای کمک به این تیم آمده‌ایم. یک دوره افتخار حضور در داماش را دارم و خوش‌حالم که این فرصت دوباره برایم پیش آمده است. شخصا به بودن کنار ایشان افتخار می‌کنم.

 

در پایان، پیامی برای هواداران داماش دارید؟

مردم رشت، عزیز هستند و تماشاگران ما در ایران کم‌نظیرند. من از آن‌ها می‌خواهم به تیم اعتماد کنند و به ما فرصت دهند. ایمان داشته باشید که داماش واقعی خودش را نشان خواهد داد و هفت هفته زمان لازم است. از مالک محترم باشگاه، آقای وحید نعیمی‌پور و مدیرعامل محترم، آقای حسن خبیری نیز تشکر می‌کنم که به ما اعتماد کردند. همچنین از کادر خوبی که در اختیار داریم، سرپرست تیم، آقای شهرام حمیدی و اعضای کادرفنی، دکتر احمد احمدی، سعید آین، شهرام شهروز و رحمان جهانشاهی نیز بابت همراهی تیم در این مسیر ممنونم.

source