Windows Server Insiders می توانند یک نسخه پیش‌ نمایش جدید با شماره 26296 دانلود کنند. نسخه امروز امکان نصب Windows Admin Center از دسکتاپ، دسترسی به برنامه جدید Feedback Hub برای Windows Server و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

 

ویندوز سرور 2025 پیش‌ نمایش با ویژگی‌ های تازه

 

تغییرهای نسخه 26296:

Windows Admin Center (WAC) از نسخه 26252 شروع می‌شود، مشتریان Windows Server 2025 می‌توانند Windows Admin Center را مستقیماً از دسکتاپ Windows Server با استفاده از برنامه داخلی که دانلود و راهنمایی می‌کند، نصب کنند.

نکته: باید نسخه دسکتاپ Windows Server 2025 Datacenter یا Standard را اجرا کنید تا به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

Windows Server Flighting در دسترس است! اگر برای Server Flighting ثبت‌ نام کرده‌اید، باید این نسخه جدید را امروز به طور خودکار دریافت کنید.

برنامه جدید Feedback Hub اکنون برای کاربران دسکتاپ سرور در دسترس است! این برنامه باید به طور خودکار با آخرین نسخه به‌روز شود، اما اگر نشد، به سادگی در تب تنظیمات برنامه، Check for updates را بررسی کنید.

 

مشکلات شناخته شده در این نسخه:

  1. Sysprep قادر به عمومی کردن تصاویر نیست. مشکل شناخته شده‌ای در نسخه 26280.5000 وجود دارد که مانع از عمومی شدن تصاویر از طریق sysprep می‌شود. این مشکل درک شده است و در نسخه آینده برطرف خواهد شد.
  2. Flighting: برچسب این پرواز ممکن است به اشتباه به Windows 11 اشاره کند. با این حال، هنگام انتخاب، بسته نصب شده بروزرسانی Windows Server است. لطفاً برچسب را نادیده بگیرید و نصب پرواز خود را ادامه دهید. این مشکل در نسخه آینده برطرف خواهد شد.
  3. WinPE – Powershell Scripts: اعمال مؤلفه اختیاری WinPE-Powershell به درستی Powershell را در WinPE نصب نمی‌کند. در نتیجه، دستورهای Powershell شکست خواهند خورد. مشتریانی که به Powershell در WinPE وابسته هستند نباید از این نسخه استفاده کنند.
  4. اگر در حال اعتبارسنجی ارتقاء از Windows Server 2019 یا 2022 هستید، توصیه نمی‌کنیم از این نسخه استفاده کنید زیرا خرابی‌ های متناوب ارتقاء برای این نسخه شناسایی شده است.
  5. این نسخه دارای مشکلی است که بایگانی کردن eventlogها با دستور “wevetutil al” باعث خرابی سرویس Windows Event Log و شکست عملیات بایگانی می‌شود. باید سرویس با اجرای “Start-Service EventLog” از یک خط فرمان اداری مجدداً راه اندازی شود.
  6. اگر Secure Launch/DRTM code path فعال دارید، توصیه نمی‌کنیم این نسخه را نصب کنید.

source