وکلای ایلان ماسک به قاضی سانفرانسیسکو اطمینان دادند این میلیاردر آمریکایی هفته آینده در جلسه بازجویی قانون‌گذاران اوراق بهادار حاضر خواهد شد. این قانون‌گذاران درحال تحقیق درباره خرید توییتر در سال 2022 توسط ماسک هستند. ماسک قبلاً قرار بود جلسه‌ای با آن‌ها برگزار کند که به‌دلیل حضور در مراسم پرتاب اسپیس ایکس، در آن حضور نیافت.

به گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به‌دنبال اطلاعاتی درمورد خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک و اظهارات او درباره 44 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌اش پیش از خرید توییتر هستند. رگولاتورها نامه‌ای به ماسک فرستادند و درمورد تأخیر در افشای میزان سهام او در توییتر سؤال کردند. ظاهراً این جلسه قرار است در روزهای آینده برگزار شود و این آخرین فرصت ماسک برای دفاع از خودش خواهد بود. وکلای او نیز اعلام کرده‌اند ماسک در این جلسه حتماً حاضر خواهد شد.

ژوئیه 2022، ماسک دو بار در این پرونده شهادت داد اما طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، او اکنون دو دفعه برای بازجویی‌های بعدی حاضر نشده است. آخرین بار اوایل ماه جاری میلادی (سپتامبر) بود؛ زمانی که او در مراسم پرتاب موشک اسپیس ایکس حضور داشت و به جلسه بازجویی SEC نرفت. این اقدام ظاهراً حتی وکلای ماسک را نیز شگفت‌زده کرد.

ایلان ماسک

«رابین اندروز»، وکیل SEC، در جلسه جمعه به قاضی گفت وکلای ماسک «به‌وضوح کنترلی بر موکل خود ندارند.»

قاضی ناظر بر پرونده SEC جمعه گفته بود ماسک نمی‌تواند جلسه هفته آینده را که برای 3 اکتبر (12 مهر 1403) برنامه‌ریزی شده، به تعویق بیندازد.

پرونده کمیسیون اوراق بهادار و بورس علیه ماسک به شماره 23-mc-80253 در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (سان‌فرانسیسکو) برگزار می‌شود.

مشکل دیگر ایلان ماسک که شاید برایش گران تمام شود

این تنها مشکلی نیست که ایلان ماسک با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ ظاهراً اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام کرده می‌خواهد اسپیس‌ایکس را به‌دلیل نقض مجوز و ایمنی در 2 پرتاب سال 2023 جریمه کند. «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، نیز در واکنش به این بیانیه گفت شرکت او از FAA به‌دلیل «تعدی قانونی» شکایت خواهد کرد.

در واقع اداره هوانوردی فدرال مدعی است اسپیس‌ایکس با رعایت‌نکردن الزامات مجوز خود طی 2 پرتاب فضایی در سال 2023، 3 تخلف ایمنی مرتکب شده است. طبق بیانیه FAA، اگر اسپیس‌ایکس کامل جریمه شود، این شرکت با جریمه‌ای 633,009 دلاری مواجه خواهد شد.

source