طرفداری | در چارچوب هفته پنجم بوندسلیگا، بایرن مونیخ در یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز در آلیانتس آرنا از بایرلورکوزن مدافع عنوان قهرمانی پذیرایی کرد. مسابقه‌ای که می‌توانست تأثیر مهمی در تعیین قهرمان این فصل بوندسلیگا داشته باشد؛ اما دو تیم در نهایت به تساوی 1-1 رضایت دادند.

میزبان از همان دقیقه اول مالک توپ و میدان بود و شاگردان ونسان کمپانی با پرس شدید خود به حریف اجازه بازی‌سازی نمی‌دادند. توالی پاس‌های بایرلورکوزن خیلی سریع قطع می‌شد و آن‌ها نمی‌توانستند توپ را مدت زیادی برای خود نگه دارند. هر چند مالکیت توپ بالای بایرن مونیخ نیز برای آن‌ها چندان استفاده‌ای نداشت و از ساختن موقعیت روی دروازه ورکسلف عاجز بودند.

بااین‌حال خلاف جریان بازی، این بایرلورکوزن بود که توانست گل اول را بزند. شاگردان ژابی آلونسو که این بازی روی ضد حملات و ضربات شروع مجدد حساب باز کرده‌ بوده‌اند، به بهترین شکل ممکن از اولین موقعیت جدی‌شان استفاده کردند و روبرت آندریش به زیبایی دروازه مانوئل نویر را باز کرد. هر چند طولی نکشید تا الکساندر پاولوویچ که یکی از مقصران گل اول هم بود، با یک ضربه از راه دور عالی جواب گل اول لورکوزن را داد تا نیمه اول با نتیجه تساوی 1-1 به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز بازی به همین صورت ادامه پیدا کرد. درحالی‌که بایرلورکوزن به لاک دفاعی خود فرو رفته بود و اجازه نمی‌داد باواریایی‌ها صاحب موقعیت خاصی شوند، شاگردان ونسان کمپانی کاملاً روی بازی تسلط داشتند. اکنون با این تساوی، بایرن مونیخ همچنان صدرنشین بوندسلیگا است؛ اما بایرلورکوزن با یک پله سقوط جای خود را به لایپزیش داد. حال هر دو تیم باید خود را برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل رقبای خود یعنی استون ویلا و میلان، آماده کنند.

گزارش بازی

دقیقه 21 / ضربه آزاد عالی مایکل اولیسه: پس از آنکه جمال موسیالا با حرکات انفرادی عالی خود در نزدیکی محوطه جریمه چندین بازیکن بایرلورکوزن را دریبل کرد، مجبور شدند با خطا او را متوقف کنند و این‌گونه یک ضربه آزاد به سود بایرن مونیخ گرفته شد. مایکل اولیسه پشت توپ قرار گرفت و ضربه او نیز به طرز خطرناکی از بالای دروازه لوکاس هرادسکی به بیرون رفت.

بایرن مونیخ 0-1 بایرلورکوزن؛ روبرت آندریش در دقیقه 31: اولین کرنر، اولین موقعیت، اولین شوت و گل! با اشتباه الکساندر پاولوویچ، بایرلورکوزن صاحب یک کرنر از سمت چپ شد. با رسیدن توپ کرنر به گرانیت ژاکا، او توپ را برای روبرت آندریش کاشت و این بازیکن نیز به زیبایی با یک ضربه محکم دروازه مانوئل نویر را باز کرد.

بایرن مونیخ 1-1 بایرلورکوزن؛ الکساندر پاولوویچ در دقیقه 39: ارسال مایکل اولیسه به درون محوطه جریمه توسط ادموند تاپسوبا دفع شد و پس از اینکه توپ به الکساندر پاولوویچ رسید، او پس از کنترل عالی توپ به آن ضربه می‌زند و گل تساوی به زیبایی وارد دروازه لوکاس هرادسکی شد.

دقیقه 48 / تیر دروازه ناجی بایرلورکوزن! با پاس فوق‌العاده هری کین، سرژ گنابری صاحب یک موقعیت عالی شد؛ اما ضربه او به تیر عمودی دروازه لوکاس هرادسکی برخورد و پس از آنکه دوباره توپ در برگشت به گنابری رسید، ضربه دوم او هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا این موقعیت عالی شاگردان ونسان کمپانی به این شکل هدر برود.

دقیقه 67 / ضربه خطرناک یوسوا کیمیش؛ کینگزلی کومان با پاس کات بک خود توپ را به یوسوا کیمیش رساند و او پس از کنترل خوب توپ، به سمت دروازه بایرلورکوزن به توپ ضربه زد؛ اما شوت او از نزدیک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72 / آلفونسو دیویس و از دست دادن یک موقعیت خوب؛ توپ ارسالی یوسوا از روی ضربه ایستگاهی به آلفونسو دیویس رسید و او صاحب یک موقعیت خوب شوت‌زنی شد؛ بااین‌حال ضربه او درون چارچوب دروازه نبود.

دقیقه 86 / مصدومیت هری کین؛ پس از برخورد امین عدلی با مچ پای هری کین، این بازیکن دچار آسیب‌دیدگی شد و توماس مولر به‌جای او وارد زمین شد.

دقیقه 1+90 / مصدومیت الخاندرو گریمالدو؛ پس از دوئل با کنراد لایمر، الخاندرو گریمالدو دچار مصدومیتی جدی شد و سپس جای خود را به ژانوئل بلوسیان داد.

اطلاعات بازی بایرن مونیخ – بایرلورکوزن

  • بستر برگزاری: هفته پنجم بوندسلیگا؛ فصل 25-2024
  • تاریخ برگزاری: شنبه، 7 مهر 1403 (28 سپتامبر 2024)
  • ساعت برگزاری: 20:00 به وقت تهران
  • مکان برگزاری: آلیانتس آرنا؛ مونیخ
  • داور: فلیکس تسوایر
  • گلزنان بایرلورکوزن: روبرت آندریش ’31
  • گلزنان بایرن مونیخ: الکساندر پاولوویچ ’39

ترکیب ابتدایی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن

بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | گریرو، اوپامکانو، کیم، دیویس | کیمیش، پاولوویچ | اولیسه، موسیالا، گنابری | کین

بایرلورکوزن (1-2-4-3): هرادسکی | تاپسوبا، تا، هینکاپیه | فریمپونگ، ژاکا، آندریش، گریمالدو | تریه، ویرتس | بونیفیس

نمرات بازیکنان، آمار بازی و جدول بوندسلیگا

 

نمرات بازیکنان بایرن مونیخ و بایرلورکوزن از دید فوت‌موب
الکساندر پاولوویچ با کسب نمره 8.1 بهترین بازیکن زمین از دید فوت‌موب
نمرات بازیکنان تعویضی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن از دید فوت‌موب
نمرات بازیکنان تعویضی
آمار بازی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن از دید فوت‌موب
مالکیت توپ بالای بایرن مونیخ (قرمز) مقابل بایرلورکوزن (سفید)
جدول بوندسلیگا پس از بازی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن در هفته پنجم
بایرن مونیخ همچنان در صدر جدول بوندسلیگا

خلاصه بازی

 

 

source