بهترین لپ تاپ سبک و قوی بازار، لپتاپی است که همانطور که از نامش پیداست، هم وزن کمی دارد و هم از لحاظ قدرت پردازشی در سطح برترین های جهان است؛ سبک ترین لپتاپ ها بیش از همه بهترین انتخاب برای کسانی هستند که وزن کم و قابل حمل بودن لپ تاپهای انتخابی برایشان در اولویت است.

در عصر تکنولوژی که در آن به سر می‌بریم، نیاز به یک لپ تاپ سبک و باریک که قابلیت حمل راحت‌تری داشته باشد، به شدت احساس می‌شود. در واقع امروزه در کنار موبایل و گوشی هوشمند، استفاده از لپ تاپ نیز به مراتب بیشتر شده است. امروزه برخی از سازندگان لپ تاپ‌ها برای ساخت باریک ترین لپتاپهای بازار، از برخی از ویژگی‌ها و مشخصات آن چشم‌پوشی می‌کنند، اما باید دقت کنید که بهترین انتخاب، دستگاهی است که نیازهای شما را به بهترین نحو برطرف کند. اگر شما هم به دنبال بهترین لپ تاپ سبک و قوی بازار می‌گردید، پیشنهاد می‌شود در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مهمترین کاربردهای لپ‌تاپ‌های سبک

لپ‌تاپ‌های سبک، به دلیل قابلیت حمل آسان و وزن کم، کاربردهای گسترده‌ای دارند که برای کاربران مختلف مفید هستند. مهم‌ترین کاربردهای لپ‌تاپ‌های سبک عبارتند از:

  • حمل و نقل راحت: لپ‌تاپ‌های سبک برای کسانی که مدام در حرکت هستند، مانند مسافران، مدیران یا دانشجویان، ایده‌آل هستند. حمل آسان این لپ‌تاپ‌ها باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را به راحتی در کیف خود بگذارید و بدون خستگی با خود همراه کنید.
  • کارهای روزمره و اداری: این لپ‌تاپ‌ها برای انجام وظایف روزمره مثل وب‌گردی، مدیریت ایمیل‌ها، و کار با نرم‌افزارهای اداری مانند آفیس بسیار مناسب‌اند.
  • کسب‌وکارها: در جلسات کاری و ارائه‌های مختلف، لپ‌تاپ‌های سبک به دلیل قابلیت جابه‌جایی آسان و ظاهر شیک، گزینه ایده‌آلی هستند.
  • تولید محتوا: بسیاری از لپ‌تاپ‌های سبک با صفحه‌نمایش باکیفیت و سخت‌افزار مناسب عرضه می‌شوند و به خوبی از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک و ویرایش عکس پشتیبانی می‌کنند. گرچه برای پروژه‌های سنگین‌تر ممکن است به لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر نیاز باشد، اما برای کارهای متوسط این دستگاه‌ها عملکرد مناسبی دارند.

بهترین لپ‌تاپ‌های سبک و قوی بازار

سبک ترین لپ تاپ های بازار، اولین بار در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند. کلمه اولترابوک نیز اولین بار توسط اینتل و برای اشاره به لپ‌تاپ‌هایی که از استانداردهای این شرکت پشتیبانی می‌کردند، ساخته شد. اما حالا از این کلمه برای اشاره بر هر لپ‌تاپ سبک و رده‌بالایی استفاده می‌شود. چه اینتل آن‌ها را تایید کند و چه نکند. البته اینتل این روزها از استاندارد Evo برای اشاره به لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و اولترابوک ساخته شده با پردازنده‌های این شرکت استفاده می‌کند. اما بهترین لپ تاپ سبک بازار از اولترابوک‌ها کدام هستند؟

۱. لپ‌تاپ ایسوس زنبوک ۱۴ اولد UX3405MA

لپ تاپ سبک و قوی

ASUS Zenbook 14 OLED UX3405MA
پردازنده اینتل Core Ultra 9 185H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱.۲۹ کیلوگرم
قیمت از ۸۰ میلیون تومان

نقاط قوت: اندازه کوچک، وزن کم، شارژدهی طولانی، درگاه‌های متنوع

نقاط ضعف: فاقد اسلات کارت حافظه است، رم قابل ارتقا نیست

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک و باریک موجود در بازار که علاوه بر ظرافت می‌تواند قدرت پردازشی قابل توجهی هم در اختیار شما قرار دهد، ایسوس Zenbook 14 OLED UX3405MA است. این محصول از پردازنده ۱۶ هسته‌ای Core Ultra 9 185H بهره می‌برد که فرکانس بیشینه آن به حداکثر ۵.۱ گیگاهرتز می‌رسد و می‌تواند قدرت قابل توجهی برای اجرای انواع برنامه‌ها در اختیار شما قرار دهد. از سمت دیگر، گرافیک مجمع اینتل Arc آن نیز از ۸ هسته Xe برخوردار است و با فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتزی که دارد، برای انجام کارهای گرافیکی سبک عملکرد مناسبی خواهد داشت. از دیگر نقاط قوت این لپ‌تاپ، ضخامت ۱۵ میلی‌متری و وزن ۱.۲ کیلوگرمی آن است که سبب شده یک گزینه ایده‌آل برای کاربرانی باشد که نیاز به یک لپ‌تاپ سبک وزن با قدرت پردازشی بالا هستند. همچنین، نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ ایسوس از نوع اولد است و می‌تواند حداکثر ۴۰۰ نیت روشنایی را در اختیار شما قرار دهد. این پنل از رزولوشن 3K پشتیبانی کرده و ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ HP Spectre x360 14-EU0013DX

خرید لپ تاپ سبک

HP Spectre x360 14-EU0013DX
پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ یا ۲ ترابایت حافظه
وزن ۱.۶ کیلوگرم
قیمت از ۷۵ میلیون تومان

نقاط قوت: عملکرد بسیار خوب، گرافیک مجمع قدرتمند، کیفیت ساخت بالا، نمایشگر اولد، وب‌کم 9 مگاپیکسلی

نقاط ضعف: درگاه‌های محدود

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر x360 برند اچ‌پی، با پردازنده‌های جدید Core Ultra وارد بازار شده است و از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی هم بهره می‌برد. لپ‌تاپ 14-EU0013DX یکی از گزینه‌های ارزشمندی است که برای خرید از این سری می‌توانید در نظر داشته باشید. این محصول با پردازنده Core Ultra 7 155H همراه شده است که مصرف باتری بهینه‌تری از پردازنده‌های قبلی اینتل دارد و با مصرف کمتر، می‌تواند قدرت پردازشی بیشتری از پردازنده‌های نسل ۱۳ سری H اینتل در اختیار شما قرار دهد. این پردازنده همچنین، از گرافیک مجمع به مراتب قدرتمندتری نسبت به قبل برخوردار است (اینتل Arc) و می‌تواند تا ۸۵ درصد در پردازش‌های گرافیکی عملکرد بهتری از لپ‌تاپ‌های رقیب با گرافیک مجمع اینتل آیریس Xe داشته باشد.

نمایشگر اولد با روشنایی ۵۰۰ نیت و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز که دارای یک لولای ۳۶۰ درجه است، از دیگر نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید. این پنل قادر است ۹۴ درصد فضای رنگ AdobeRGB را پوشش دهد و یک انتخاب ایده‌آل برای کارهای گرافیکی است؛ به خصوص از آنجایی که از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند.

۳. لپ‌تاپ ایسوس ZenBook S 13 OLED UM5302

لپ تاپ سبک وزن

ASUS ZenBook S 13 OLED UM5302
پردازنده AMD Ryzen 7840U
پردازنده گرافیکی رادئون 780M
نمایشگر ۱۳.۳ اینچی اولد با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱ کیلوگرم
قیمت از ۶۵ میلیون تومان

نقاط قوت: وزن و ضخامت بسیار کم، عملکرد خوب، نمایشگر فوق‌العاده

نقاط ضعف: نمایشگر لمسی نیست، رم قابل ارتقا نیست

یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار که می‌توانید مدنظر داشته باشید، ایسوس ZenBook S 13 OLED UM5302 است که فقط ۱ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن هم به ۱۵ میلی‌متر می‌رسد. این محصول با یک نمایشگر 13.3 اینچی اولد همراه شده است که رزولوشن 2.8K را با حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت در اختیار شما قرار می‌دهد و از ۱۰۰ درصد فضای رنگ DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند. ایسوس، لپ‌تاپ UM5302 را با پردازنده ۸ هسته‌ای و ۴ نانومتری Ryzen 7840U به فروش می‌رساند که دارای ۸ هسته و فرکانس حداکثری ۵.۱ گیگاهرتز است. مهمتر از همه، این پردازنده از گرافیک مجمع رادئون 780M بهره می‌برد که می‌تواند قدرت پردازشی در حد گرافیک‌ GTX 1650 Max-Q داشته باشد.

۴. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED UM3406

لپ تاپ سبک

ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA
پردازنده AMD Ryzen 7 8840HS
پردازنده گرافیکی رادئون 780M
نمایشگر ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱.۲ کیلوگرم
قیمت از ۶۰ میلیون تومان

نقاط قوت: عملکرد سریع و روان، شارژدهی خوب، درگاه‌های زیاد

نقاط ضعف: رزولوشن نسبتا پایین، فاقد اسلات کارت حافظه است، حسگر اثر انگشت ندارد

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های سبک و قوی زنبوک ایسوس، مدل UM3406 است که با پردازنده جدید Ryzen 7 8840HS همراه شده و مجهز به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متنوعی است. پردازنده 8840HS دارای ۸ هسته و فرکانس بین ۳.۳ تا ۵.۱ گیگاهرتز است؛ در حقیقت این پردازنده همان پردازنده Ryzen 7 7840U است که با توان کمی بیشتر و موتور عصبی قدرتمندتری همراه شده است. در کنار این پردازنده، شما به یک نمایشگر لمسی اولد با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و رفرش‌ریت ۶۰ هرتز دسترسی دارید. ایسوس همچنین، ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. لپ‌تاپ ایسوس زنبوک ۱۴ اولد UM3406 دارای دو درگاه USB-C، یک جک صدا و یک درگاه HDMI است. این محصول از بدنه آلومینیومی ساخته شده و با این وجود تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد.

۵. لپ‌تاپ اپل مک‌بوک ایر M2

بهترین لپتاپ سبک جهان

Apple MacBook Air M2
پردازنده Apple M2
پردازنده گرافیکی Apple M2
نمایشگر ۱۳.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۶۴ در ۲۵۶۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
وزن ۱.۲ کیلوگرم
قیمت از ۵۵ میلیون تومان

نقاط قوت: طراحی زیبا و ظریف، پردازنده قدرتمند و بهینه، وب‌کم 1080p، شارژدهی طولانی

نقاط ضعف: تنها از یک نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کند، ناچ نمایشگر، قیمت بالاتر از نسل قبل

اپل مک‌بوک M2 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های سبک و ارزان بازار است. این مدل بیشترین تغییر را نسبت به مدل‌های قبلی داشته و حالا با نمایشگر جدید با حاشیه‌های ظریف و بدنه تخت‌تر همراه شده است. اپل در این مدل از پردازنده جدید M2 خود بهره برده که هم نسبت به M1 قدرت بیشتری دارد و هم مصرف باتری بهینه‌تری. نمایشگر مثل همیشه کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و امسال مگ‌سیف هم بالاخره بازگشته است. البته اپل مدل جدیدتر آن، یعنی مک‌بوک ایر M3 را نیز روانه بازار کرده است اما آن مدل تفاوت زیادی با این مدل ندارد و با توجه به اینکه قیمت بالاتری دارد، ارزش خرید کمتری از مک‌بوک ایر M2 خواهد داشت.

از دیگر تغییرات می‌توان به وب‌کم 1080p اشاره کرد که به اندازه قابل توجهی کیفیت بهتری دارد. گرچه که داخل یک ناچ به شکل آیفون‌های اپل قرار گرفته که شاید مورد پسند همه نباشد. همچنین از آنجایی که مک‌بوک ایر M2 یکی از باریک ترین لپتاپهای بازار است، خبری از فن در آن نیست و به همین خاطر با استفاده سنگین ممکن است عملکرد دستگاه دچار افت شود.

۶. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۵

لپ تاپ سبک و قوی

Microsoft Surface Laptop 5
پردازنده اینتل Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۳.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶
رم و حافظه ۸/۱۶ گیگابایت رم | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
وزن ۱.۲ کیلوگرم
قیمت از ۵۵ میلیون تومان

نقاط قوت: کیبورد و تاچ‌پد بسیار خوب، کیفیت ساخت عالی، نمایشگر باکیفیت، وزن کم، ابعاد جمع‌وجور

نقاط ضعف: رم و حافظه قابل ارتقا نیستند، قیمت بالا نسبت به مشخصات، بالا رفتن حرارت تحت بار زیاد، حاشیه‌های ضخیم نمایشگر

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۵، در بیشتر مواقع گزینه‌ای است که به دلیل قیمت بالا نسبت به مشخصاتی که ارائه می‌کند، نادیده گرفته می‌شود؛ با این وجود، برای کاربرانی که وزن و ابعاد برایشان در اولویت است و احتیاجی به قدرت پردازشی بالا ندارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این محصول دارای یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی است و ابعاد آن نیز برابر با ۳۰۸x۲۲۳x۱۴.۵ میلی‌متر است. مهمتر از همه وزن دستگاه است که تنها به ۱.۲ کیلوگرم می‌رسد؛ از همین رو، سرفیس لپ‌تاپ ۵ یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لپ تاپ سبک است. از دیگر نقاط قوتی که این محصول دارد، کیبورد و تاچ‌پد عالی و همچنین کیفیت ساخت مثال‌زدنی آن هستند؛ می‌توان گفت سرفیس لپ‌تاپ ۵ در این بازه قیمتی، رقیب دیگری که بتواند کیفیت ساخت یا کیبورد بهتری داشته باشد، ندارد.

با این همه، مایکروسافت آن را با پردازنده اینتل Core i5-1235U به فروش می‌رساند که با توجه به قیمت، گزینه جذابی نیست؛ چراکه تقریبا تمامی لپ‌تاپ‌های رقیب، پردازنده‌های قدرتمندتری را حتی در بازه قیمتی پایین‌تر، در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین سرفیس لپ‌تاپ ۵ امکان ارتقا رم را نیز ندارد و شما باید با فقط ۸ گیگابایت رم کار کنید. اما اگر این موارد برایتان مهم نیستند، این لپ‌تاپ با توجه به وزن کم و ابعاد کوچکی که دارد، می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

همچنین بخوانید :

۷. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q415MA

سبک ترین لپ تاپ های بازار

ASUS Zenbook 14 OLED Q415MA-Z
پردازنده اینتل Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱.۳ کیلوگرم
قیمت از ۴۰ میلیون تومان

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، نمایشگر اولد، شارژدهی خوب، عملکرد روان، بلندگوهای باکیفیت

نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، فاقد اسلات کارت حافظه است

یک لپ تاپ سبک وزن دیگر از ایسوس که می‌توانید در بازار پیدا کنید، مدل Q415MA از سری زنبوک ۱۴ اولد است. این محصول در پیکربندی پایه از پردازنده Core Ultra 5 125H بهره می‌برد و می‌تواند عملکرد راضی کننده‌ای در اکثر برنامه‌ها داشته باشد. همچنین گرافیک مجمع این پردازنده نیز قدرت بیشتری از پردازنده‌های نسل قبل اینتل دارد و شما می‌توانید برای کارهای گرافیکی نیز تا حدودی روی آن حساب باز کنید.

ایسوس از یک نمایشگر ۱۴ اینچی اولد برای این دستگاه استفاده کرده است که رفرش‌ریت ۶۰ هرتز دارد و روشنایی آن به حداکثر ۵۰۰ نیت می‌رسد. این صفحه همچنین، ۱۰۰ درصد فضای رنگ DCI-P3 را پوشش داده و یکی از بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانید در این بازه قیمتی روی یک لپ‌تاپ پیدا کنید. از سمت دیگر، زنبوک ۱۴ اولد Q415MA، تنها ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به ۱۵ میلی‌متر می‌رسد. با توجه به تمامی این موارد، این محصول می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خرید لپ‌تاپ سبک به حساب بیاید. البته تنها مشکل این است که رم دستگاه فقط ۸ گیگابایت است و امکان ارتقا ندارد؛ به همین دلیل، اگر به رم بیشتری نیاز دارید، این دستگاه نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۸. لپ‌تاپ HP Envy 14-ES1013DX

خرید لپ تاپ سبک

HP Envy 14-ES1013DX-Z
پردازنده اینتل Core 5 120U
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱.۵ کیلوگرم
قیمت از ۳۵ میلیون تومان

نقاط قوت: شارژدهی مناسب، وزن کم، پردازنده نسل ۱۴، درگاه‌های متنوع، کیفیت ساخت خوب

نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، نمایشگر معمولی

لپ‌تاپ بعدی در این فهرست که نسبت به قیمت می‌تواند گزینه مناسبی با توجه به وزن و ابعاد باشد، اچ‌پی Envy 14-ES1013DX-Z است. این محصول ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و با توجه به بهره‌مندی از نمایشگر 14 اینچی، یک گزینه سبک و جمع‌وجور در این بازه قیمتی به حساب می‌آید. اچ‌پی آن را با پردازنده نسل ۱۴ اینتل Core 5 120U همراه کرده است که عملکردی در حد Core i7 1355U دارد اما مصرف باتری آن اندکی بهینه‌تر است. از سمت دیگر، این لپ‌تاپ از بدنه تمام فلزی برخوردار است و کیفیت ساخت قابل قبولی نسبت به قیمت دارد. اچ‌پی همچنین، ۱ درگاه USB-C را در کنار ۲ درگاه USB-A، جک هدفون، پورت HDMI و اسلات کارت حافظه، در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

با این همه، بزرگترین نقطه ضعف لپ‌تاپ اچ‌پی Envy 14-ES1013DX-Z، عرضه با ۸ گیگابایت رم است که رم دستگاه نیز قابل ارتقا نیست. این موضوع سبب می‌شود لپ‌تاپ گزینه مناسبی برای استفاده در طی چند سال آینده نباشد. اما به غیر از این مورد، می‌توان گفت این محصول نسبت به قیمت، گزینه ارزشمندی است.

۹. لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 15IRH8

لپ تاپ سبک وزن

Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRU8
پردازنده اینتل Core i5-13420H
پردازنده گرافیکی اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی TN با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
وزن ۱.۶ کیلوگرم
قیمت از ۲۵ میلیون تومان

نقاط قوت: پردازنده قدرتمند، کیبورد باکیفیت

نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، نمایشگر TN، شارژدهی ضعیف

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad Slim 3 نسبت به سایر گزینه‌های این فهرست، وزن و ضخامت کمی بیشتری دارد اما در بازه قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، یکی از نازک‌ترین و سبک‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. ضخامت لپ‌تاپ به ۱۷.۹ میلی‌متر می‌رسد و وزن آن هم برابر با ۱.۶ کیلوگرم است. از سمت دیگر، لنوو آن را با پردازنده قدرتمند Core i5-13420H همراه کرده است که می‌تواند قدرت پردازشی قابل توجهی برای انجام کارهای سبک و نیمه‌سنگین در اختیار شما قرار دهد؛ با این همه، رم این دستگاه تنها ۸ گیگابایت است و قابلیت ارتقا ندارد. همچنین، نمایشگر از نوع TN است که کیفیت و دقت رنگ جالب توجهی ندارد.

سوالات متداول

1. نازک ترین لپ تاپ جهان کدام است؟

ایسر سوئیفت 7 (Acer Swift 7) باریک ترین لپ تاپ با ضخامت ۸.۹ میلی متر و وزن ۸۸۹ گرم است.

2. سبک وزن ترین لپ تاپ ها چند کیلوگرم است؟

ایسر سوئیفت ۷ یا ۵ با وزن حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرم است.

3. باریک ترین قطر یک لپ تاپ چقدر است؟

حدود ۸.۹ میلی متر است.

جمع بندی

در آخر می‌توان گفت با توجه به انواع بهترین لپ تاپ های سبک بازار که در این فهرست به آنها اشاره شد، امروزه کاربر مجبور نیست که بین دو فاکتور مشخصات و ویژگی‌های عالی و وزن سبک ترین لپ تاپ های بازار یکی را انتخاب کند، بلکه می‌تواند در عین حالی که از یک لپ تاپ به‌روز و پیشرفته بهره می‌برد، یک دستگاه باریک و سبک داشته باشد.

آیا این لیست به شما برای پیدا کردن بهترین لپ تاپ سبک و قوی بازار کمک کرد؟ از نظر شما بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ سبک کدام است؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source