حذف گروه‌ها در تلگرام 🗑️ ممکن است به دلایل مختلفی توسط مدیر یا ادمین آن انجام شود.

تلگرام یکی از پیامرسان‌های محبوب است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران برای کنترل گروه‌ها ایجاد کرده است. حذف گروه نیز یکی از موارد کاربردی در همین زمینه است که باعث پایان دسترسی به محتواهای داخل گروه و فایل‌های آن میشود. به همین دلیل در این مطلب از انزل وب به آموزش حذف گروه تلگرام توسط مدیر و حذف گروه برای همه اعضای آن می پردازیم.

نحوه حذف گروه تلگرام توسط ادمین

How to Delete Telegram Group by Admin for Everyone

به طور خلاصه حذف گروه تلگرام توسط مدیر با روش زیر قابل انجام است:

  • حذف گروه در نسخه اندروید تلگرام: برای حذف گروه در گوشی‌های اندرویدی، ابتدا تلگرام را باز کرده و وارد گروه شوید. روی نام گروه و سپس روی سه نقطه در بالای صفحه بزنید و Delete and Leave Group را انتخاب کنید. پس از تایید، گروه و تمامی پیام‌های آن برای همه اعضا حذف می‌شود.
  • حذف گروه در نسخه iOS تلگرام: برای حذف گروه در تلگرام نسخه iOS، ابتدا وارد گروه شده و روی نام آن در بالای صفحه بزنید. سپس گزینه More، Delete Group را انتخاب کرده و حذف را تایید کنید.
  • حذف گروه در نسخه دسکتاپ تلگرام: برای حذف گروه در نسخه دسکتاپ تلگرام، وارد گروه شده و روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید. سپس Delete and Leave را انتخاب کنید تا گروه حذف شود.
  • حذف گروه در نسخه وب: اگر به اپلیکیشن تلگرام دسترسی نداشته باشید، می‌توانید از نسخه وب آن برای حذف گروه استفاده کنید. پس از ورود به تلگرام وب، گروه مورد نظر را انتخاب کرده و روی سه نقطه در گوشه بالا راست کلیک کنید. سپس گزینه Delete and Exit Group را انتخاب کنید.

در مطالب گذشته به طور مفصل به ایجاد گروه تلگرام و مشکلات رایج تلگرام مثل مشکل وصل نشدن تلگرام پرداختیم. اما در این مطلب بیشتر به این مسئله توجه میکنیم که برای پاک کردن گروه‌ها در نسخه‌های مختلف برنامه تلگرام باید چه مراحلی را طی کنید. در ابتدا لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که برای حذف گروه تلگرامی باید سازنده (Creator) یا ادمین(Admin) آن با اختیار پاک کردن گروه باشید.

۱- روش حذف گروه در نسخه اندروید

برای آنکه بتوانید گروه‌ها را در گوشی‌های اندرویدی پاک کنید، ابتدا لازم است که برنامه تلگرام را باز و وارد آن شوید. سپس روی نام گروه مدنظرتان بزنید تا باز شود. در بالای صفحه چت روی نام گروه بزنید تا تنظیمات بیشتری از آن را ببینید. سپس روی علامت سه نقطه کنار صفحه از سمت راست بزنید. از منوی باز شده در این بخش Delete and Leave Group را انتخاب کنید.

حذف گروه تلگرامی در گوشی اندروید

در مرحله بعدی پیامی به شما نشان داده میشود که از پاک کردن گروه مطمئن هستید یا خیر. پس از تایید و انتخاب گزینه Leave Group، تمامی پیام‌های گروه از بین رفته و برای همه اعضای آن حذف میشود. در صورتی که فقط ادمین گروه باشید تنها کاری که میتوانید انجام دهید، ترک کردن گروه است؛ مگر آنکه اختیارات مربوط به حذف گروه نیز از سمت سازنده آن به شما داده شود.

روش خارج کردن افراد از گروه تلگرام

در صورتی که نیاز به خارج کردن فردی از گروه داشتید، میتوانید پس از ورود به آن، از بالای صفحه روی نام گروه بزنید تا تنظیمات بیشتر و همچنین لیست اعضا را ببینید. سپس دستتان را برای چند لحظه روی نام فرد مورد نظر نگه دارید تا گزینه Remove from group را ببینید. با انتخاب آن، فرد از گروه حذف خواهد شد.

خراج کردن افراد از گروه تلگرام

۲- روش حذف گروه تلگرامی در آیفون

برای آنکه بتوانید فرایند حذف گروه تلگرام توسط مدیر را در نسخه iOS این برنامه نیز برای گوشی‌های آیفون انجام دهید، پس از باز کردن برنامه، روی گروه مورد نظرتان بزنید و نام آن را از بالای صفحه انتخاب کنید تا قسمت جزئیات بیشتر گروه را ببینید. حالا از سمت راست گوشه صفحه، روی گزینه More بزنید و پس از آن Delete Group را انتخاب نمایید. در نهایت حذف گروه را تایید کنید.

پاک کردن گروه تلگرام در آیفون

روش خارج شدن از گروه در آیفون

برای آنکه از گروه تلگرام خارج شوید، روی نام از بالای صفحه‌ی گروه بزنید و علامه سه نقطه More را انتخاب کنید. حالا روی Leave group بزنید و با زدن گزینه Leave خروج از آن را تایید کنید. با اینکار تنها از گروه خارج میشوید اما اطلاعات آن برای سایر اعضا باقی خواهد ماند.

خارج شدن از گروه تلگرامی در آیفون

۳- روش پاک کردن گروه تلگرام در نسخه دسکتاپ ویندوز و مک

برای آنکه بتوانید حذف گروه تلگرام توسط مدیر در نسخه‌های دسکتاپ را نیز به سادگی انجام دهید، ابتدا وارد آن شوید و سپس گروهی که قصد پاک کردن آن را دارید، پیدا کنید. پس از وارد شدن به صفحه چک گروه، از بالای صفحه به راحتی روی علامت سه نقطه بالای صفحه بزنید و Delete and Leave را انتخاب کنید.

حذف گروه در تلگرام دستکتاپ

خارج یا اضافه کردن افراد به گروه در نسخه دسکتاپ

در صورتی که از نسخه‌های دسکتاپ برنامه تلگرام در کامپیوترهای ویندوزی یا مک بوک استفاده کنید، میتوانید تنظیمات مختلفی را برای مدیریت گروه‌ها در اختیار داشته باشید. برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید و به صفحه گروه مورد نظرتان بروید. سپس روی نام گروه انتخاب شده کلیک کنید و روی علامت سه نقطه بالای صفحه بزنید.

حذف گروه تلگرام توسط مدیر برای نسخه دسکتاپ

حالا از منوی کشویی نمایش داده شده، وارد بخش manage group شوید و گزینه Delete and Leave Group را انتخاب کنید. حالا از پنجره تایید، روی Delete Group کلیک کنید تا گروه به‌ طور دائمی حذف شود.

تنظیمات گروه های تلگرامی در نسخه دسکتاپ

وارد قسمت Members شوید تا بتوانید اعضای حاضر در گروه را ببینید و مدیریت کنید.

خارج کردن اعضا از گروه تلگرام

در مرحله بعدی میتوانید از دکمه Remove در کنار نام هر عضو بزنید تا شخص مورد نظر را خارج کنید.

خارج کردن اعضا از نسخه دسکتاپ تلگرام

۴- حذف گروه تلگرام توسط مدیر در نسخه وب تلگرام

خوشبختانه اگر شما به اپلیکیشن‌ تلگرام دسترسی نداشته باشید، همچنان میتوانید از نسخه وب آن نیز برای دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. این نسخه نیز مانند سایر مدل‌های تلگرام شامل قابلیت‌های مختلفی برای حذف سابقه گروه تلگرام و بستن آن برای همه اعضا است. برای این منظور نسخه وب تلگرام را باز و بر روی مرورگر مدنظرتان راه اندازی کنید. سپس در صفحه پیام‌ها گروهی که قصد حذف کردن آن را دارید انتخاب کنید. بعد از ورود، در نوار بالای صفحه روی علامت سه نقطه گوشه راست بالا بزنید و گزینه Delete and exit Group را انتخاب کنید.

خارج شدن و پاک کردن گروه در تلگرام وب

مدل‌های خارج شدن و حذف گروه در تلگرام

بر اساس گزارش کاربران در سایت ردیت، برخی اوقات ممکن است در زمان پاک کردن گروه تلگرامی و یا حذف آن با پیامی مواجه شوید که دو گزینه دارد Delete All و Leave Group دارد. در صورتی که گزینه Delete All را انتخاب کنید، علاوه بر اینکه از گروه حذف میشوید، اطلاعات و تمامی محتواهای به اشتراک گذاشته شده در آن نیز به صورت دائمی پاک میشود.

اما در صورتی که سازنده گزینه Leave Group را در زمان خارج شدن از گروه را انتخاب کند،محتواهای ایجاد شده در آن همچنان برای اعضا باقی میماند و افراد میتوانند به پیام و رسانه‌های موجود در آن دسترسی داشته باشند.

با حذف گروه یا کانال تلگرام چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که زمان پاک کردن گروه یا کانال تلگرام  از گزینه Delete All استفاده کنید، پیام‌های آن به طور دائمی برای همه اعضا حذف میشود و تلگرام بلافاصله تمامی پیام‌ها، لینک‌ها و فایل‌های رسانه‌ای را از بین خواهد برد. در این مرحله دیگر امکان برگرداندن پیام‎‌ها را نخواهیم داشت.

سوالات متداول

حذف گروه تلگرام بدون ادمین امکان پذیر است؟

خیر، حذف گروه تلگرام بدون داشتن دسترسی ادمین امکان‌پذیر نیست. تنها سازنده گروه یا ادمین‌هایی که از سوی سازنده مجوز حذف گروه را دریافت کرده‌اند، می‌توانند گروه را به‌طور کامل حذف کنند. اگر شما ادمین نباشید، فقط می‌توانید گروه را ترک کنید، اما نمی‌توانید آن را برای سایر اعضا حذف کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه برای حذف گروه تلگرام توسط مدیر، لازم است روی نام گروه بزنید و با استفاده از آیکون سه نقطه یا گزینه More تنظیمات بیشتر آن را ببینید. سپس از گزینه Delete and Leave Group استفاده کنید تا گروه ایجاد شده را از بین ببرید و از آن خارج شوید. این روند در اکثر نسخه‌های تلگرام به یک شکل است و تنها در نسخه iOS آیفون کمی متفاوت تر است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال نیاز به بستن گروه در تلگرام پیدا کرده‌اید؟ به نظر شما انجام اینکار در کدام نسخه از تلگرام بهتر است؟ در صورتی که سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید، لطفاً آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

source