Microsoft در ماه آگوست اعلام کرد که برنامه جدید Windows App برای اتصال به دسکتاپ‌ های از راه دور را در پاییز امسال در دسترس عموم قرار خواهد داد. همانطور که مشخص شد، این نسخه GA امروز، چند روز قبل از اولین روز رسمی پاییز منتشر می‌شود.

Microsoft در یک پست وبلاگی اعلام کرد که این برنامه اکنون به طور رسمی برای Windows، macOS، iOS، iPadOS و مرورگرهای وب در دسترس است. همچنین برای دستگاه‌ های Android نیز در دسترس است، اما این نسخه هنوز به‌ عنوان یک پیش‌ نمایش عمومی برچسب‌ گذاری شده است.

 

تجربه کاربری جدید با Windows App

 

برنامه جدید Windows App برای ارائه تجربه کاربری یکپارچه‌ تر برای هر پلتفرم به کاربران نهایی و مدیران فناوری اطلاعات طراحی شده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به خدمات رایانه‌ای از راه دور، محلی و ابری مانند Windows 365، Azure Virtual Desktop، Remote Desktop، Remote Desktop Services، Microsoft Dev Box و سایر موارد متصل شوند.

هر کامپیوتری را در هر جایی استفاده کنید!

Microsoft همچنین می‌گوید برنامه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحه اصلی خود را سفارشی کنند و از ویژگی‌ هایی مانند هدایت دستگاه، بهینه‌ سازی‌ های Microsoft Teams، پشتیبانی از تنظیمات چند مانیتور و رزولوشن‌ های نمایشگر پویا استفاده کنند. همچنین قرار است به کاربران راهی سریع برای تعویض حساب‌ ها در برنامه ارائه دهد.

Microsoft همچنین پس از رسیدن به دسترسی عمومی، برخی بهبود ها را در برنامه Windows انجام داده است:

اقدامات دستگاه و برنامه: مدیریت دستگاه را با طیف وسیعی از اقدامات یکپارچه منحصر به راه حل‌ های پشتیبانی شده ساده‌ تر کنید.

پشتیبانی از Windows 365 Frontline Cloud PC: از سازگاری گسترده برای موارد استفاده تخصصی لذت ببرید.

بازخورد درون برنامه‌ای: کاربران Windows 365 و Azure Virtual Desktop می‌توانند به راحتی بازخورد را در داخل برنامه ارائه دهند.

تعویض حساب برای Microsoft Entra ID: کاربران iOS و macOS می‌توانند هنگام استفاده از یک حساب Microsoft Entra از تعویض آسان حساب بهره‌مند شوند.

Relayed Remote Desktop Protocol (RDP) Shortpath: تجربه اتصال و عملکرد بهبود یافته برای جلسات از راه دور. 

 

قبل از راه‌ اندازی GA امروز، برخی واکنش‌ های منفی نسبت به نام برنامه جدید وجود داشته است. برخی معتقدند که با نام Windows App، جستجوی برنامه جدید سخت‌ تر خواهد بود و برخی دیگر احساس می‌کنند که ارائه پشتیبانی فنی برای برخی مشتریانی که ممکن است به اندازه دیگران با رایانه آشنا نباشند، دشوارتر خواهد بود.

source