بازار خودروهای برقی برای مدتی در تسلط کامل تسلا قرار داشت اما اکنون شرکت‌های مختلف در حال به چالش کشیدن تسلا هستند. در این بین کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند با ارائه تخفیف برای کیا EV9 و کیا EV6، مشتریان فعلی تسلا را به سمت خود بکشانند.

کیا به صاحبان خودروهای تسلا در ایالات‌متحده، تخفیف‌های 1000 و 1500 دلاری را برای تعویض اتومبیل خود با کیا EV6 و کیا EV9 پیشنهاد داده است. همچنین مشتریان می‌توانند خودروهای برقی کیا را برای مدتی اجاره کنند. قیمت اجاره مدل EV9 برای جذب خریداران بسیار اندک در نظر گرفته شده است. در واقع نرخ اجاره این خودرو برقی لوکس،‌ با نرخ اجاره تویوتا سی‌ینا که یک خودرو درون‌سوز محسوب می‌شود، یکسان است.

جزئیات مشوق‌های مالی کیا EV9 و کیا EV6

بسیاری از کارشناسان بازار خودرو در آمریکا، معتقد هستند که کیا EV6 یکی از قوی‌ترین و بهترین خودروهای برقی حال حاضر بازار به شمار می‌آید. کابین این خودرو به دلیل استفاده از مواد بازیافتی بدبو به نظر می‌رسد اما در مجموع می‌توان آن را ماشین خوبی دانست. مشتریان می‌توانند هم‌اکنون این خودرو را با تخفیف 17100 دلاری اجاره کنند. این قیمت علاوه بر به دردسر انداختن تسلا، خودروهای شرکت همکار همچون هیوندای آیونیک 5 را نیز فاقد جذابیت جلوه می‌دهد.

برای افرادی که قصد خرید کیا EV6 را در ایالات‌متحده دارند، این خودرو با اقساط 72 ماهه، بهره صفر درصد و اجاره نقدی تا سقف 14600 دلار در دسترس است. مشتریان می‌توانند تیپ بلند برد از کیا EV6 را که Light Long Range نام دارد، با پیش‌پرداخت 3999 دلار و پرداخت 179 دلار در 24 ماه خریداری کنند. همچنین اگر مالک یک خودرو تسلا باشید و تصمیم به تعویض آن با کیا EV6 بگیرید، مشوق اضافه 1000 دلاری به شما ارائه خواهد شد. البته این مشوق بسته به تریم انتخابی خودرو متفاوت است.

کیا EV9

این داستان به صورت مشابه برای کیا EV9 نیز تکرار می‌شود. البته مشوق مالی خریداران تسلا جهت تعویض خودرو به 1500 دلار افزایش خواهد یافت. خرید کیا EV9 برای مشتریان آمریکایی با پیش‌پرداخت 4999 دلار و اقساط 24 ماهه 349 دلاری امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید این خودرو را به مبلغ 557 دلار در ماه، اجاره کنید. این قیمت رقابتی باعث شده است تا سایر خودروهای درون‌سوز تحت فشار قرار بگیرند، چرا که هزینه اقساط خودروهای پلاگین هیبرید همچون تویوتا سی‌ینا، هوندا اودیسه و تویوتا هایلندر بیشتر از این رقم است.

source