بخش YouTube گوگل، همچنان بزرگترین سرویس پخش ویدیو در جهان است. این موفقیت به دلیل افزایش مداوم تعداد سازندگان محتوایی است که برای این سرویس محتوا تولید می‌کنند.

امروز، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌ های جدید را معرفی کرد که برای کمک به هر دو گروه سازندگان و طرفداران آنها طراحی شده است تا بتوانند گستردگی خود را افزایش دهند.

گوگل در یک پست وبلاگی، لیستی از ویژگی‌ های جدید را که به عنوان بخشی از رویداد Made on YouTube معرفی شدند، مرور می‌کند. شاید جالب‌ ترین ویژگی جدید، Communities باشد. این ویژگی راه‌ های بیشتری را برای سازندگان و طرفداران آنها فراهم می‌کند تا فراتر از بخش نظرات سنتی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

یوتیوب با ابزار های جدید، خلاقیت را تقویت می‌کند

 

گوگل در یک پست وبلاگی جداگانه، اطلاعات بیشتری درباره ویژگی Communities YouTube ارائه می‌دهد:

  1. آغاز شده توسط طرفداران: طرفداران می‌توانند مکالمات و نظرات را شروع و به اشتراک بگذارند، در حالی که سازنده کنترل می‌کند که چه کسی می‌تواند شرکت کند. در ابتدا، فقط مشترکین می‌توانند در Communities پست کنند و ما در حال ارزیابی کنترل‌ های بیشتری هستیم که می‌توانند برای سازندگان مفید باشند، زیرا آزمایش‌ های خود را ادامه می‌دهیم.
  2. فضای اختصاصی: یک مکان اختصاصی برای گفتگو و ارتباط، که به سازندگان قدرت می‌دهد تا کنترل محتوای خود و برند خود را حفظ کنند، در حالی که مشارکت معنوی در جامعه را در یک فضای راحت و دعوت‌ کننده تقویت می‌کنند.
  3. گفتگوی مداوم: مکالمات فراتر از ویدیوها و پست‌ های فردی هستند، به این ترتیب موضوعات می‌توانند به صورت طبیعی جریان پیدا کنند و در طول زمان ادامه داشته باشند.
  4. با قدرت جامعه: طرفداران این فضا را هدایت می‌کنند، ایجاد حس تعلق، جایی که افراد همفکر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، یاد بگیرند و علاقه‌ های خود را به اشتراک بگذارند.

 

گوگل در حال حاضر ویژگی Communities YouTube را با تعداد کمی از سازندگان محتوا روی دستگاه‌ های موبایل آزمایش می‌کند. این ویژگی در برخی از زمان‌ ها در سال 2025 به کانال‌ های بیشتری گسترش خواهد یافت.

 

ویژگی‌ های جدید و آینده‌ دار دیگر برای سازندگان و طرفداران YouTube که امروز معرفی شدند، عبارتند از:

  1. Hype: این یک راه جدید برای طرفداران خواهد بود تا ویدیویی را فراتر از دکمه “Like” معمولی، مورد توجه دیگران قرار دهند. پس از لایک کردن یک ویدیو، کاربران می‌توانند روی گزینه “Hype This Video” کلیک کنند تا آن را در یک جدول رهبری Hype قرار دهند که رتبه‌ بندی Hypes را با سایر ویدیوها انجام می‌دهد.
  2. بهبود Dream Screen برای YouTube Shorts: سازندگان قبلاً می‌توانند از طریق Dream Screen پس‌ زمینه سفارشی برای YouTube Shorts بسازند. به زودی آنها نه تنها می‌توانند پس‌ زمینه‌ های واقع‌ گرایانه‌ تری بسازند، بلکه همچنین می‌توانند کلیپ‌ های ویدیویی برای Shorts در Dream Screen بسازند. این به دلیل اضافه شدن Veo، سازنده ویدیوی مبتنی بر هوش مصنوعی از بخش DeepMind گوگل است.
  3. کانال‌ ها می‌توانند به فصل‌ ها و قسمت‌ ها سازماندهی شوند: با توجه به اینکه بسیاری از محتوای YouTube بر روی تلویزیون‌ های بزرگ صفحه نمایش تماشا می‌شود، سازندگان به زودی می‌توانند ویدیوهای خود را به فصل‌ ها و قسمت‌ ها سازماندهی کنند تا تماشای آنها بر روی این صفحه نمایش‌ های بزرگ‌ تر آسان‌ تر شود.

 

source