می‌توان گفت دستگیره دیجیتال نوعی از قفل هوشمند بوده اما از تمامی امکانات آن برخوردار است. در تعریف این که دستگیره هوشمند چیست؟ باید بگویم، نوعی قفل است که با وارد کردن رمز، نزدیک کردن کارت یا تشخیص چهره و … قابل باز شدن می‌باشد. اما این بار این نوع از قفل‌ها خود نیز دارای دستگیره هستند یعنی برای باز کردن درب باید حتما از دستگیره استفاده کنید. مسلما کاربرد قفل دستگیره دار دیجیتال بسیار منحصر به فرد‌تر است. دستگیره الکترونیکی توسط شرکت هوشمند سازی قابل عرضه، نصب، خدمات پس از فروش و… می‌باشند.
با این که انواع دستگیره هوشمند خود نیز کامل بوده و از امنیت بالایی برخوردار هستند اما برای نصب بر روی برخی از درب‌ها مانند درب ورودی اتاق مناسب نیستند! چرا که شما نیاز دارید تا قفل درب توسط دستگیره و از دو طرف باز و بسته شود. قطعا استفاده از قفل هوشمندی که فقط بر روی آن یک دستگیره تعبیه شده است، در این مورد کاربرد چندانی ندارد.

منظور از دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند (Smart Door Knob یا S.D.K.) وسیله‌ای الکترونیکی برای افزایش ایمنی درب خانه و محل کار است. از این دستگیره برای مدیریت راحت ورود و خروج در کنار امنیت فوق‌العاده آن، استفاده می‌شود.این نوع از دستگیره، که به آن دیجیتال نیز گفته می‌شود، مجهز به قفل اتوماتیک درب است که معمولا با سیستم اثر انگشت، صفحه کلید یا حتی اسکن چهره (تشخیص چهره) باز و بسته می‌شود.

یکی از روش‌های افزایش امنیت ساختمان و ایمن سازی درب ضد سرقت، نصب دستگیره های هوشمند می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از دستگیره دیجیتال از امکاناتی نظیر کنترل ورود و خروج، باز شدن درب توسط اثر انگشت، تشخیص چهره، وارد کردن کد، کنترل از راه دور و … برخوردار شوید در نتیجه احتمال سرقت از خانه یا شرکت خود را به صفر برسانید، بنابراین از ورود افراد غیر مجاز می‌توانید جلوگیری کنید.
می‌توان گفت این قفل‌ها غیر قابل باز شدن بوده و در صورت عدم صدور دسترسی، امکان باز کردن آن وجود نخواهد داشت. با توجه به نیاز بازار و تولید انواع دستگیره هوشمند، شما می‌توانید هر یک از آنها را با توجه به نیاز خود (درب اتاق، واحد ساختمانی، ورودی منزل و …) خریداری نمایید.

امکانات انواع دستگیره هوشمند چیست؟

گرچه یکی از امکانات منحصر به فرد این نوع از دستگیره دیجیتال، داشتن همان دستگیره است که می‌تواند در بسیاری از درب‌ها بسیار کاربردی یا حتی الزامی باشد.
در ادامه به شرح امکانات این قفل ضد سرقت دستگیره دار اما هوشمند می‌پردازیم:

امکان دسترسی جهت باز کردن قفل با استفاده از کد

در واقع شما پس از اعمال قفل و در صورت صحت داشتن رمز، می‌توانید به راحتی با پایین کشیدن اهرم یا همان دستگیره، درب را باز نمایید.

باز کردن قفل دستگیره دار هوشمند با استفاده از اثر انگشت

در واقع کافیست بر روی صفحه لمسی انگشت خود را قرار دهید تا در صورت تشخیص اثر انگشت شما به عنوان اثر انگشت مجاز (با استفاد از سنسور‌ها) اجازه ورود صادر شود.

صادر کردن مجوز ورود در صورت تشخیص چهره

این نوع از دستگیره‌ها با استفاده از چشمی‌هایی که بر روی آنها قرار گرفته است و سنسور‌ها، می‌توانند تشخیص چهره (فاصله دو چشم، حالت صورت و …) را انجام دهند.

باز کردن دستگیره دیجیتالی درب با نزدیک کردن تگ یا کارت به قفل

شما می‌توانید با خرید دستگیره دیجیتال از امکان باز کردن قفل با استفاده از کارت نیز برخوردار شوید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک https://smartome.ir/smart-door-handle برای مشاهده انواع دستگیره هوشمند کلیک کنید.

اتصال به تلفن همراه و کنترل از راه دور

دستگیره درب هوشمند قابلیت شخصی سازی را دارا می‌باشند، یعنی در صورت نیاز می‌توانید برای بازه‌ای دسترسی جدید به قفل را برای کاربر جدید اضافه کنید.

البته که ممکن است دستگیره هوشمند تمامی این ویژگی‌ها را یکجا نداشته باشد، از این جهت پیشنهاد می‌شود در صورت تمایل به داشتن هر یک از امکانات بالا حتما از فروشنده بخواهید که دستگیره الکترونیکی متناسب با نیاز شما را به شما معرفی کند.

انواع دستگیره دیجیتال

ویژگی انواع دستگیره هوشمند

در صورتی که بخواهید برای درب اتاق یا درب ورودی واحد آپارتمانی خود قفلی با امنیت بالا نصب نمایید، می‌توان گفت علاوه بر این که این نوع از دستگیره‌ها دارای امکانات گفته شده هستند، از ویژگی‌های بسیار مناسبی نیز برخوردار می‌باشند.

از خصوصیات دستگیره دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال به وای فای و ارائه گزارش
  • داشتن منبع تغذیه
  • دارای سیستم دزدگیر دیجیتال
  • دارای ویژگی تعیین رمز یکبار مصرف
  • جنس دستگیره دیجیتال از فولاد ضخیم می‌باشد.
  • قابلیت تعریف بیش از 20 کاربر ثابت
  • امکان محدود سازی دسترسی برای برخی از افراد (مشخص کردن بازه زمان ورود …)
  • ثبت سوابق ورود و خروج

می‌توان گفت دستگیره‌های هوشمند چیزی فراتر از چند مورد گفته شده در بالا هستند، در واقع این نوع از قفل‌های هوشمند بی عیب و نقص می‌باشند.

مزیت خرید و نصب دستگیره دیجیتال

بد نیست کمی هم به مزیت‌های این نوع ابزار امنیتی اشاره کنیم:

  • دارای زیبایی
  • باز شدن به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان
  • دارای امنیت فوق العاده
  • پردازش کوتاه جهت تشخیص چهره و اثر انگشت …
  • داشتن کلید مخصوص (در صورت اختلال یا قطع شدن برق کاربرد دارد).
  • دارای تنوع بسیار بالای محصول

کاربرد دستگیره دیجیتال چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، این نوع از دستگیره‌های دیجیتالی فقط در محل کار کاربردی هستند یا این که فقط شرکت‌های بزرگ یا هتل‌ها از آن استفاده می‌کنند، اما در واقع این طور نیست. شما می‌تواند در هر نوع ساختمانی؛ تجاری، اداری، منازل، واحد آپارتمانی، اتاق کار و … از انواع دستگیره هوشمند استفاده نمایید.

دستگیره دیجیتال چیست؟

نکات مهم جهت انتخاب انواع دستگیره هوشمند

یکی از بهترین روش‌ها جهت خرید به صرفه دستگیره دیجیتال، دریافت مشاوره می‌باشد. بسیاری از شرکت‌های معتبری که خود نیز خدمات یا محصولات دستگیره الکترونیکی را ارائه می‌دهند، از ویژگی ارائه مشاوره رایگان برخوردار می‌باشند.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم تا با توجه به آن تجربه خرید ایده‌ال‌تری داشته باشید:

  • قبل از این که اقدام به خرید نمایید، ابتدا نیاز خود را بررسی کنید. اصلا هدف شما از خرید قفل چیست؟ به دنبال چه امکاناتی هستید؟
  • حتما به شرایط توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال نوع درب چیست و ضخامت آن چقدر است؟
  • چه تعداد از افراد نیاز است که از این قفل استفاده کنند؟ (قفل امکان پشتیبانی از چند کاربر را دارد).
  • چه میزان از بودجه خود را می‌خواهید صرف هزینه خرید این قفل نمایید؟
  • کدام نوع از دستگیره دیجیتال دارای ویژگی متناسب با نیاز شما را دارد.
  • شرکتی را که انتخاب می‌کنید ایا از امکاناتی مانند ارائه ضمانت نامه، خدمات پشتیبانی، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب برخوردار است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، خرید دستگیره هوشمند با گارانتی معتبر و برخورداری از خدمات پس از فروش است. چرا که در صورت نیاز به تعمیر قفل بهتر است کار تعمیرات توسط خود شرکت فروشنده همان برند انجام شود.

اسمارتوم؛ مرجع دریافت اطلاعات در مورد انواع دستگیره هوشمند (دیجیتال)

اسمارتوم از بزرگ ترین شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده تجهیزات هوشمندسازی ساختمان با قدمتی ۲۰ ساله است. خرید انواع محصولات خانه هوشمند مانند قفل، چشمی، گاوصندوق و سایر سیستم‌های هوشمند آنلاین منزل را بدون واسط و با ضمانت کمترین قیمت موجود در بازار ایران را با ما تجربه کنید. اسمارتوم با ارائه مشاوره رایگان و همچنین امکان بازگشت وجه یا تعویض کالا قبل از نصب محصول، خریدی آسان را برای شما رقم می‌زند.

با این که در مورد کاربرد، انواع، مزیت، نکات مهم انتخاب و دستگیره هوشمند چیست، به صورت کامل گفته شد، اما شاید نیاز داشته باشید که درباره انواع دستگیره هوشمند اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید به عنوان مثال می‌خواهید بدانید قیمت یا لیست محصولات دستگیره هوشمند شامل چه مواردی می‌شوند یا این که این دستگیره دیجیتال دارای چه برند‌هایی می‌باشد.
از این جهت ما به عنوان یک مرجع معتبر، سایت اسمارتوم را (دارای تقریبا 20 سال سابقه) به شما معرفی می‌کنیم. این مجموعه علاوه بر داشتن تخصص، فروشنده انواع قفل و دستگیره دیجیتال بوده و از این جهت می‌توانند اطلاعات تخصصی‌تری را ارائه دهند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر عبارت “شرکت خدمات هوشمند سازی ساختمان – اسمارتوم” را در گوگل سرچ نمایید.

منتخب کاربران

source