بیوگرافی علیرضا تقوی نیا کارشناس صداوسیما کیست با سوابق او را در مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی علیرضا تقوی نیا

علیرضا تقوی‌ نیا یکی ا فعالان رسانه ای بوده که در صداوسیما به عنوان کارشناس حضور پیدا میکند و در مورد مسائل مختلف توضحیاتی ازائه میدهد تقوی‌ نیا دانشجوی دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تهران است.

بیوگرافی علیرضا تقوی نیا کارشناس صداوسیما کیست + سوابق

علیرضا تقوی‌نیا مدتی به عنوان مشاور جوان محمدی زاده، استاندار بوشهر مشغول به فعالیت بود.

او در سال های نه‌چندان دور مدیریت سایت خبری «فریاد جوان» را بعهده داشت .

سوابق

او با رتبه 33 در کنکور دکترای علوم سیاسی سال 1398 به این موفقیت دست یافت و از آن زمان به عنوان یکی از چهره‌ های تحلیلگر مسائل منطقه‌ ای در برنامه‌ های خبری و سیاسی صدا و سیما شناخته می‌شود.

تقوی‌ نیا به عنوان مفسر و تحلیلگر تحولات و اتفاقات روز منطقه و دنیا فعالیت می‌کند.

وی با تحلیل‌ های دقیق و به‌ روز، چشم‌انداز‌های سیاسی و اقتصادی منطقه را برای مخاطبان خود شرح می‌دهد و به بررسی عمقی مسائل پیچیده بین‌المللی می‌پردازد.

این روزها علیرضا تقوی نیا که با اظهارات خاص و جنجالی توانسته در برخی شبکه های رسانه ای حضور پیدا کند، با اتخاذ مواضع و بیان نکاتی حساس در حوزه امنیت ملی، باعث ایجاد حاشیه سازی شده است.

علیرضا تقوی نیا، کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت‌وگو با قدس در تشریح این مسئله، گفت: با نگاهی به وضعیت جاری به خوبی می‌توان دریافت که امروز در اسرائیل یک بحران سیاسی-  اجتماعی به راه افتاده که ابعاد و عمق آن هر روز در حال گسترش می باشد. بر این اساس حتی مشخص نیست که سرنوشت و سرانجام کابینه فعلی چگونه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دسامبرسال  ۲۰۲۲ میلادی که بنیامین نتانیاهو دوباره به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد، بسیاری از مخالفان وی در درون و برون، بر این نظر بودند که با آمدن وی و انتخاب مُهره‌های راستگرا به عنوان وزرای کابینه، ممکن است موجی از افراط‌گرایی سیاسی، امنیتی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی شکل بگیرد که امروز حاصل آن را می توان در جنگ غزه و شکستی اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی مشاهده کرد. او با اشاره به اعتراضات گسترده درونی در سرزمین های اشغالی بر ضد سیاست های نتانیاهو در طی ماه های گذشته، افزود: از روز هفتم ژانویه ۲۰۲۳ خیابان‌های  شهرهای بزرگ اسرائیل مملو از معترضانی بود که با «طرح اصلاحات قضایی» مورد نظر کابینه نتانیاهو مخالفت می کردند. اتفاقاتی که نشان داد بحران اسرائیل چند ضلعی است.

source