طرفداری | دو تیم ایران و ونزوئلا در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان به مصاف هم رفتند.

در ابتدای بازی دو تیم بازی فیزیکی را انجام دادند و تیم ونزوئلا حتی تا یک‌قدمی باز کردن دروازه ایران نیز پیش رفت و ضربه آنان تیر دروازه ایران را لرزاند؛ اما این ایران بود که در دقیقه ۷ توسط سالار آقاپور پیش افتاد. ۳ دقیقه بعد مهدی کریمی روی اشتباه بازیکنان ونزوئلا گل دوم را به ثمر رساند دیری نپایید که او برای بار دوم نیز این کار را تکرار کرد تا ایران با ۳ گل از حریف خود پیش بیفتد. روی اشتباه دروازه‌بان ایران، بازیکنان ونزوئلا یکی از گل‌های خورده را جبران کردند؛ اما بهروز عظیمی در لحظات پایانی نیمه اول گل چهارم را به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه ۴-۱ به سود ایران پایان یابد.

در نیمه دوم ایران تیم برتر میدان بود و توانست سه مرتبه در دقایق ۲۳، ۲۷ و ۳۸ توسط سالار آقاپور، امیرحسین داوودی و بهروز عظیمی به گل برسد. تلاش بازیکنان ونزوئلا در طول نیمه دوم ناکام ماند و حتی آنان دقایقی پاورپلی بازی کردند. ایران نیز در دقایق پایانی بازی مدت کمی را پاورپلی بازی کرد. در نهایت این تیم ملی فوتسال ایران بود که با نتیجه ۷-۱ به برتری رسید.

اطلاعات بازی

  • جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان
  • بازی: ایران – ونزوئلا
  • تاریخ و ساعت برگزاری: دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰3؛ ساعت ۱۶:۰۰
  • محل برگزاری: مجموعه ورزشی یونیورسال – بخارا
  • داور: نیکولا جلیک

ترکیب

ایران

 سعید مومنی، محمدحسین درخشانی، سالار آقاپور، مسلم اولاد قباد، حسین طیبی

سرمربی: وحید شمسایی

ونزوئلا

کارلوس واسکز، میلتون فرانسه، ویلمر کابارکاس، ویکتور کارنو، عیسی ویامونته

شرح بازی

نیمه اول

ایران ۱-۰ ونزوئلا / سالار آقاپور – دقیقه ۷: روی یک ضد حمله و یک حرکت تیمی زیبا، سالار آقاپور گل اول ایران را به‌ثمر رساند. (تماشا کنید: گل اول ایران به ونزوئلا توسط سالار آقاپور)

دقیقه ۸: ضربه ایستگاهی بازیکنان ونزوئلا به بیرون رفت.

ایران ۲-۰ ونزوئلا / مهدی کریمی – دقیقه ۱۰: بر اثر اشتباه بازیکنان ونزوئلا توپ دست بازیکنان ایران رسید و مهدی کریمی به زیبایی این موقعیت را تبدیل به گل کرد. (تماشا کنید: گل دوم ایران به ونزوئلا توسط مهدی کریمی)

دقیقه ۱۲: همکاری عالی بازیکنان ایران منجر به شوت حسن زاده شد که دروازه‌بان ونزوئلا توپ را دفع کرد و در ریباند نیز ایران موفق به گل نشد و بار هم دروازه‌بان ونزوئلا ناجی تیمشان بود.

دقیقه ۱۳: ضربه بهروز عظیمی به بالای دروازه رفت.

ایران ۳-۰ ونزوئلا / مهدی کریمی – دقیقه ۱۳: محمد کریمی توانست با توپ‌ربایی، توپ را از بازیکن ونزوئلا بگیرد و با یک ضربه مهار نشدنی گل سوم را به ثمر برساند. (تماشا کنید: گل سوم ایران به ونزوئلا توسط مهدی کریمی)

ایران ۳-۱ ونزوئلا / میلتون – دقیقه ۱۵: بر اثر غفلت مدافعین ایران و روی اشتباه سعید مومنی، ضربه آرام بازیکن ونزوئلا به گل تبدیل شد. (تماشا کنید: گل اول ونزوئلا به ایران توسط میلتون)

دقیقه ۱۷: مسلم اولاد قباد به زیبای بازیکن پیش روی خودش را از مقابل برداشت و با یک پاس حسین طیبی را صاحب توپ کرد؛ اما ضربه حسین طیبی را دروازه‌بان ونزوئلا مهار کرد.

دقیقه ۱۷: ضربه ایستگاهی تیم ونزوئلا توسط دیامونته به اوت رفت‌.

ایران ۴-۱ ونزوئلا / بهروز عظیمی – دقیقه ۱۹: بهروز عظیمی با یک ضربه دقیق توپ را از بین پاهای دروازه‌بان ونزوئلا به گل تبدیل کرد. (تماشا کنید: گل چهارم ایران به ونزوئلا توسط بهروز عظیمی)

نیمه دوم

ایران ۵-۱ ونزوئلا / سالار آقاپور – دقیقه ۲۳: روی پاس عالی بازیکنان ایران، سالار آقاپور با یک ضربه زیبا از گوشه دروازه، توپ را به دور از دستان دروازه‌بان ونزوئلا فرستاد و گل دوم خود در این بازی را به ثمر رساند. (تماشا کنید: گل پنجم ایران به ونزوئلا توسط سالار آقاپور)

دقیقه ۲۶: ضربه مسلم اولاد قباد را دروازه‌بان ونزوئلا مهار کرد.

دقیقه ۲۶: ضربه باقر محمدی، دروازه‌بان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت.

ایران ۶-۱ ونزوئلا / امیرحسین داوودی – دقیقه ۲۷: داوودی با یک حرکت زیبا، بازیکن مثابل خود را از پیش رو برداشت و با یک ضربه مهار نشدنی، طاق دروازه ونزوئلا را هدف قرار داد و گل ششم را به ثمر رساند. (تماشا کنید: گل ششم ایران به ونزوئلا توسط امیرحسین داوودی)

ایران 7-1 ونزوئلا / بهروز عظیمی – دقیقه 38: محمد کریمی با یک پاس توپ را به بهروز عظیمی رساند و عظیمی پس از یک چرخش توپ را به طاق دروازه ونزوئلا کوبید. (تماشا کنید: گل هفتم ایران به ونزوئلا توسط بهروز عظیمی)

 

source