داستان بازی Paper Trail ماجراجویی یک جوان به نام Paige را روایت می‌کند که به قصد ادامه‌ی تحصیل، مجبور به ترک خانه و قدم گذاشتن در یک مسیر ناشناخته می‌شود. یک سفر عمیق و رازآلود که زندگی Paige را به شکل سورئالی روایت می‌کند و چالش‌های درونی آن را نیز به تصویر می‌کشد. تمام اتفاقات بازی به واسطه‌ی تصاویر هنری بسیار زیبایی دنبال می‌شود که هر بار به‌صورت یک کاغذ نقاشی یا یک عکس، مقابلتان قرار می‌گیرد؛ تمام این کاغذ‌ها یا تصاویر به صورت پشت و رو هستند. یعنی وقتی با تصویری مواجه می‌شوید، پشت آن نیز قطعا تصویر دیگری نقش بسته است؛ دقیقا گیم‌پلی بازی Paper Trail بعد فهمیدن همین موضوع آغاز می‌شود.

بازی اتمسفر عمیق و گیرایی را به واسطه‌ی گرافیک هنری زیبا و صداگذاری عالی خود خلق می‌کند

بازیکن با تا زدن برگه‌ها از هر طرف، باید نمای بعدی داستان را که به‌طور همزمان از تصویر رو و پشت کاغذ تشکیل می‌شود پیدا کند. درواقع بازیکن باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا نقطه اشتراک میان دو طرف تصویر را شکل دهد و به نوعی روایت داستان را پیش ببرد؛ اما این موضوع، تنها بخشی از گیم‌پلی بازی است که صرفا به روایت داستان مربوط می‌شود. زیرا پازل‌های اصلی، زمانی نمایان می‌شوند که به‌طور کامل هدایت کاراکتر Paige را به دست بگیرید.

مراحل بازی اندروید و آیفون Paper Trail نیز درست مانند بخش روایت داستان، باز هم در میان کاغذ‌ها دنبال می‌شود؛ اما اینبار علاوه‌بر تا زدن کاغذ‌ها، می‌توانید در نقش Paige روی آن‌ها به صورت آزادانه حرکت کنید. درواقع پیدا کردن مسیر به کاغذ بعدی و ادامه‌ی ماجراجویی، هدف اصلی شما محسوب می‌شود. این که چه بخشی از کاغذ را برمی‌گردانید تا ادامه‌ی مسیر ممکن شود، می‌تواند ذهن و تونایی دیداری شما را حسابی به چالش بکشد؛ به خصوص با ورود ابزاری مانند سنگ‌ها، کلید‌ها و موارد دیگر به گیم‌پلی، انجام فعالیت تا کردن نیز به مرور بیشتر و البته سخت‌تر دنبال می‌شوند.

source