کاهش درآمد استودیو Embracer از نظر مدیرعامل آن غیرمنتظره نبوده و به‌دلیل کمبود بازی‌های موفقی است که در این سال مالی عرضه کرده‌اند.

استودیو Embracer اعلام کرده است که فروش بازی‌های کنسولی و کامپیوتری آن در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۵ به میزان ۳۴ درصد کاهش یافته و به ۲۵۳ میلیون دلار رسیده است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کمتر است. این اعلامیه همراه‌با انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه اول در صبح روز پنجشنبه منتشر شد.

به‌گفته لارس وینگفورس، مدیرعامل استودیو امبریسر این کاهش درآمد غیرمنتظره نبوده و براساس شرایط بازار و مجموعه بازی‌های شرکت در این دوره از سال اتفاق افتاده است. او در این‌باره گفت:«به‌دلیل کمبود عرضه‌های جدید و چشم‌گیر و مقایسه با موفقیت عرضه بازی Dead Island 2 در سه‌ماهه مشابه سال گذشته، رشد ارگانیک در بخش بازی‌های کنسولی و کامپیوتری در این دوره منفی ۳۰ درصد بوده است.»

او همچنین افزود که فروش خالص در تمام بخش‌های بازی‌سازی استودیو (کنسول و کامپیوتر، موبایل و بازی‌های رومیزی) نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته و به ۷۵۴/۸ میلیون دلار رسیده است. وینگفورس اضافه کرد که این استودیو توانسته است جریان نقدی خود را بهبود بخشد و بدهی خالص خود را نیز کاهش دهد. وینگفورس می‌گوید اطمینان دارد که اهداف آن‌ها برای باقی سال محقق خواهند شد و روند بازی‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

شخصیت بازی Dead Island 2 نشسته در استخر

او گفت: «ما همچنان انتظار داریم که بازی‌های تکمیل‌شده‌ای با ارزش ۳/۹ میلیارد کرون سوئد (۳۷۱ میلیون دلار) در سال مالی جاری عرضه کنیم.» او تایید کرد که بازی بسیار مورد انتظار Kingdom Come: Deliverance II در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ به‌صورت جهانی منتشر می‌شود.

بازی‌های دیگری که برای انتشار در سال مالی ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده‌اند شامل Killing Floor 3، هایپر لایت برکر، مانستر جم شوداون، تایتان کوئست ۲ و بازی‌های دیگر می‌شود. این استودیو در ماه اردیبهشت اعلام کرده بود که انتظار دارد بیش از ۷۰ پروژه را در این سال مالی منتشر کند.

استودیو Embracer اعلام کرد که برای افزایش سودآوری، تمرکز بیشتری روی بازی‌های متعلق به خود و تحت کنترلش می‌گذارد. این استودیو مدعی است که این بازی‌ها معمولا از نظر اقتصادی عملکرد بهتری دارند.

source