احتمال دارد که اسکوئر انیکس سومین و آخرین قسمت از بازی Final Fantasy 7 Remake را با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 تولید کند. 

داستان سه گانه Final Fantasy 7 Remake با آخرین بازی این مجموعه جمع بندی خواهد شد. این بازی که هنوز نام آن مشخص نشده است، توسط اسکوئر انیکس و برای عرضه تا سال ۲۰۲۷ ساخته می‌شود. دومین بازی این مجموعه، یعنی Final Fantasy 7 Rebirth به تازگی منتشر شده است و تاکنون بالاترین امتیاز را در میان تمام بازی‌های متاکریتیک در سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص داده است. 

این بازی با بازخورد بسیار خوبی مواجه شده است و یکی از نامزدهای قطعی جایزه بهترین بازی سال است. Final Fantasy 7 Rebirth با استفاده از موتور آنریل انجین 4 ساخته شد. حالا به نظر می‌رسد که تیم توسعه دهندگان بازی ممکن است نسخه بعدی این بازی را با آنریل انجین 5 بسازند. 

اما اهمیت این موضوع زمانی آشکار می‌شود که می‌دانیم موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ابزارهای پیشرفته‌تر و قابلیت‌های بیشتری را برای توسعه دهندگان به ارمغان می‌آورد. به طوری که تجربه کاربری بازی می‌تواند به طور چشمگیری بهبود پیدا کند. با این حال، تغییر موتور بازیسازی می‌تواند زمان تکمیل یک پروژه را طولانی‌تر کند. 

حالا به نظر می‌رسد که اسکوئر انیکس توجه زیادی روی آخرین قسمت این مجموعه دارد و کاملاً نسبت به آن احساس تعهد می‌کند. نائوکی هاماگوچی، کارگردان سه گانه Final Fantasy 7 Remake در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که توسعه دهندگان بازی احتمال استفاده از آنریل انجین 5 برای قسمت نهایی این مجموعه را بررسی می‌کنند. 

سه گانه Final Fantasy 7 Remake

او در ادامه اضافه کرد که بیشتر طرفداران خواستار این هستند که بازی در زودترین زمان ممکن و همچنین در شکل و شمایل بی‌نقص و کاملی به دست آن‌ها برسد. بنابراین اسکوئر انیکس باید بین استفاده از موتور گرافیکی جدید آنریل انجین 5 یا اتکا روی ابزارهای قبلی آنریل انجین 4 تصمیم گیری کند. 

بعد از اظهارات هاماگوچی، شماری از طرفداران در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که آن‌ها ترجیح می‌دهند این بازی از همه‌ی جهات در بهترین شکل ممکن به آن‌ها ارائه شود. حتی اگر این مسئله به معنی انتظار بیشتر برای دسترسی به این بازی باشند.

کارگردان این بازی همچنین خاطر نشان کرد که فرایند ساخت Final Fantasy 7 Rebirth در کنار Final Fantasy 7 Remake Intergrade بیش از چهار سال به طول انجامید و اگر قرار باشد آن‌ها به موتور آنریل انجین 5 سوییچ کنند، این مدت زمان طولانی‌تر هم می‌شود. 

او در ادامه توضیح داد که سال اول مسیر ساخت، فقط به مدل سازی و آماده کردن محیط توسعه‌ی بازی برای PS5 اختصاص داده شد و در این حین روی Intergrade نیز کار می‌شد. این کار به مشخص کردن مسیر توسعه بازی نیز کمک می‌کرد. 

هر دو بازی Final Fantasy 7 Remake و Final Fantasy 7 Rebirth بازخورد بسیار خوبی را از سوی طرفداران دریافت کردند. بنابراین انتظارات از قسمت آخر این سه گانه بسیار بالا است. 

باتوجه به این که این بازی، داستان این سه گانه محبوب را جمع بندی می‌کند، مهم است که بازی بالاترین استانداردها را تأمین کند. بنابراین استفاده از آنریل انجین 5 یک انتخاب منطقی به نظر می‌رسد. 

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

source