انیمیشن دی و دوستان در اوز (Dee & Friends in Oz) برداشتی جدید از یک داستان قدیمی است که به صورت یک سریال برای کودکان بالای 2 سال ساخته شده و حاوی تصاویر رنگارنگ و پیام‌هایی مثبت است.

جادوگر شهر از یک داستان جذاب قدیمی است که خاطرات خوبی برای ما ساخته است. این بار آنجلا سی. سانتومرو (Angela C. Santomero) تصمیم گرفته تا یک سریال کودکانه براساس این داستان مشهور بسازد. انیمیشن دی و دوستان در اوز (Dee & Friends in Oz) یک سریال جدید کودکانه محصول شبکه نتفلیکس است. داستان آن برگرفته از رمان جادوگر شهر از، به قلم ال. فرانک باوم (L. Frank Baum) و منتشرشده در دهه 1900، نوشته شده و اولین نسخه این داستان است که برای کودکان پیش‌دبستانی تولید شده است. ژانر انیمیشن Dee & Friends in Oz فانتزی، ماجراجویی، موزیکال، کمدی و خانوادگی است. این انیمیشن دوست‌داشتنی با توجه مثبتی از سوی منتقدین و بینندگان روبرو شده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با بررسی انیمیشن دی و دوستان در اوز در کنار شما باشیم. همراه هم تعداد قسمت‌ها و زمان پخش آن را می‌فهمیم، با داستان و گویندگان انیمیشن آشنا می‌شویم، و سپس مروری بر نمرات آن و نظرات منتقدین خواهیم داشت. به همه طرفداران دنیای بزرگ انیمیشن‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین انیمیشن‌های دنیا را از دست ندهند.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و تاریخ اکران انیمیشن دی و دوستان در اوز

ژانر انیمیشن Dee & Friends in Oz تاریخ اکران انیمیشن دی و دوستان در اوز

انیمیشن Dee & Friends in Oz در دو فصل، از طریق شبکه نتفلیکس در تاریخ 5 فوریه 2024 (16 بهمن 1402) منتشر شد. فصل اول که پیش‌درآمدی برای سریال بود شامل یک قسمت است. در فصل دوم ولی به تماشای 16 قسمت دیگر از این انیمیشن می‌نشینیم. مدت زمان هر قسمت نیز حدودا 22 دقیقه است.

خلاصه کارتون دی و دوستان در اوز

داستان انیمیشن دی و دوستان در اوز پیرامون دختربچه 7 ساله‌ای به نام دی در یک سرزمین جادویی روایت می‌شود. دی برای گذران تعطیلات تابستانی به خانه مادربزرگش می‌رود. در آنجا پورتالی پیدا می‌کند که او را به دنیای جادویی اوز می‌برد. دی با ورود به این سرزمین، متوجه خطر می‌شود و برای نجات جادو به یک ماجراجویی می‌رود. در این سفر موزیکال دوستان بسیاری پیدا می‌کند و همراه هم با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های کارتون دی و دوستان در اوز

در سپتامبر 2023 شبکه نتفلیکس خبر ساخت انیمیشن دی و دوستان در اوز را رسانه‌ای کرد و حدود 4 ماه بعد، در ژانویه 2024، اولین تریلر آن منتشر شد. در این سریال کودکانه ژانرهای مختلف موسیقی نظیر هیپ هاپ، فانک، گاسپل، کانتری و راک به کار برده شده است. اشعار نیز شامل تاکیدات و آموزه‌هایی درباره جامعه، اعتماد به نفس و دوستی هستند. در این بخش با صداپیشگان انیمیشن Dee & Friends in Oz آشنا می‌شویم.

لیلا کیپر در نقش دوروتی “دی” دیویس

انیمیشن Dee & Friends in Oz هنرپیشه های کارتون دی و دوستان در اوز

لیلا کیپر (Layla Capers) گوینده، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است. والدین وی هنگامی که لیلا 4 سال داشت متوجه صدای فوق‌العاده او شدند و بدین ترتیب مسیر موفقیت او مشخص گشت. لیلا ایفاگر نقش نالا در تئاتر The Lion King در برادوی بوده است. او یک هنرمند نوجوان در حال ظهور است که امیدواریم به زودی اطلاعات بیشتری درباره زندگی او در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

لاشانز در نقش خانم امرالد

بازیگران انیمیشن دی و دوستان در اوز خلاصه کارتون دی و دوستان در اوز

لاشانز ساپ-گودینگ (LaChanze Sapp-Gooding)، که به اختصار با نام هنری لاشانز شناخته می‌شود، یک خواننده و بازیگر آمریکایی است. وی متولد 16 دسامبر 1961، برابر با 25 آذر 1340 در فلوریدا است. او در کودکی علاقه و استعداد خود در بازیگری و خوانندگی را کشف کرد و بعدها برای تحصیل در رشته تئاتر به دانشگاه هنر فیلادلفیا رفت. لاشانز فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1986 آغاز کرد و در سال 2006 برنده جایزه تونی برای بازی در تئاتر The Color Purple شد. او در سال 2023 نیز دو جایزه تونی دیگر، این بار در مقام تهیه‌کننده، را کسب نمود. لاشانز را اخیرا در فیلم Birth/ Rebirth (2023)، فیلم Genie (2023) و سریال The Blacklist (2021) دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

جیمز مونرو ایگلهارت در نقش استافلی

انیمیشن Dee & Friends in Oz داستان انیمیشن دی و دوستان در اوز

جیمز مونرو ایگلهارت (James Monroe Iglehart) بازیگر و نویسنده کتاب‌‌های کمیک، متولد 4 سپتامبر 1974 (13 شهریور 1353) در کالیفرنیا آمریکا است. او فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 1987 با تئاتر آغاز کرد و با نقش جنی (غول چراغ جادو) در تئاتر علاءالدین شناخته شد، اجرایی که جایزه تونی را برای وی به ارمغان آورد. او ایفاگر نقش مارکوس دو لافایت/ توماس جفرسون در تئاتر Hamilto (2017) نیز بوده است. وی در سال 2023 ایفاگر نقش شاه آرتور در تئاتر Spamalot بوده است. از دیگر کارهای او می‌توانیم نقش کارل در مینی‌سریال Maniac (2018) و صداپیشگی شخصیت لنس در سریال انیمیشنی Rapunzel’s Tangled Adventure (2017-2020) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

راوی کابوت-کانیر در نقش لری

بررسی انیمیشن دی و دوستان در اوز معرفی انیمیشن Dee & Friends in Oz 2024

راوی کابوت-کانیر (Ravi Cabot-Conyers) بازیگر آمریکایی متولد 10 فوریه 2011 (21 بهمن 1389) است. او در خانواده‌ای هنرمندپرور متولد شده و مادرش، کریستینا کابوت بازیگر، و پدربزرگش جو کابوت یک موسیقیدان سبک جاز است. راوی بازیگری را از سن 4 سالگی با حضور در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد. وی با سریال HGTV: House Hunters Family (2017) قدم به دنیای سریال‌ها گذاشت و دو سال بعد با فیلم Ode to Joy وارد سینما شد. او صداپیشه شخصیت آنتونیو مادریگل در انیمیشن Encanto (2021) است. در سریال رو به اکران نتفلیکس به نام Star Wars: Skeleton Crew، راوی بازیگر نقش ویم، بازیگر مقابل جود لاو، است.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران انیمیشن دی و دوستان در اوز را با هم می‌خوانیم:

  • جودا ادواردز (Judah Edwards) در نقش تین/ کوئنتین
  • سوین دسویو (Sevien Desuyo) در نقش مترسک/ اسکایلر
  • سید کامات (Sid Kamat) در نقش شیر/ روهان
  • ایزابلا ولاسکوئز (Isabella Velasquez) در نقش ایستین/ امیلیا
  • لومی پولاک (Lumi Pollack) در نقش وستین/ ونسا
  • تاریونا “تانک” بال (Tarriona “Tank” Ball) در نقش خانم روبی
  • آنتونیو ال. اسمیت (Antoine L. Smith) در نقش پدر دی
  • کیتلین بکر (Kaitlin Becker) در نقش مادر دی
  • مت دنسکی (Matt Densky) در نقش اوزو
  • رودنی سولزبری (Rodney Saulsberry) در نقش اوزی
  • اولیویا سارافینا واشنگتن (Olivia Sarafina Washington) در نقش اوزل

نقد انیمیشن Dee & Friends in Oz

نقد انیمیشن Dee & Friends in Oz نمرات انیمیشن دی و دوستان در اوز

انیمیشن سریالی دی و دوستان در اوز یک کارتون جذاب و دیدنی است که امتیاز 7.7 از 10 را در وبسایت IMDb کسب کرده است. این انیمیشن مناسب کودکان بالای دو سال است و از لحاظ داشتن پیام‌های مثبت، تنوع در شخصیت‌ها، ارزش‌های آموزشی و نمونه‌های مثبت بسیار غنی ارزیابی شده است. این انیمیشن آموزش کار گروهی، اعتماد به نفس و مهربان بودن را در داستان‌های خود دارد. آموزش‌های آن از طریق موسیقی بیان می‌شود تا به خاطر سپردن آنها برای کودکان راحت‌تر باشد. شخصیت اصلی داستان مهربان و مثبت است و دوستانی شجاع و مبتکر دارد. آنها همیشه با هم کار می‌کنند تا اهمیت کار گروهی را نشان دهند.

اگر قصد دارید این کارتون را برای دلبند خود دانلود کنید، به شما اطمینان می‌دهیم که پیامهای ضداخلاقی مانند استفاده از کلمات رکیک، نمایش اعمالی مانند سیگار کشیدن و برهنگی، و همچنین خشونت و ترس در این کارتون جایی ندارد. در ادامه قصد داریم مرور کوتاهی بر برخی نظریات منتقدین درباره انیمیشن Dee & Friends in Oz داشته باشیم.

Common Sense Media/ فرناندا کامارگو:

این مجموعه موزیکال با رنگ‌های شاد و پویا، و روحی بسیار شجاع، جان تازه‌ای به سرزمین اوز می‌بخشد. انیمیشن دی و دوستان در اوز جذاب و پرانرژی است و اشعاری قدرتمند با احساساتی بی‌انتها در سبک‌های پاپ مدرن و R&B دارد. …. احتمالا هنگام تماشای این کارتون پیش خود آرزو می‌کنید که ای کاش این توصیه‌ها را در کودکی می‌شنیدید. در حالی که برخی جنبه‌های انیمیشن ممکن است در نگاه اول آشنا به نظر برسد، ولی این نمایش جهان را با رنگ‌ها، شخصیت‌ها و جزئیات القا می‌کند.

همچنین بخوانید :

 A A’rt Tv

انیمیشن Dee & Friends in Oz یک مجموعه جذاب است که نسخه جدیدی از داستان کلاسیک اوز را ارائه می‌کند. این سریال با شخصیت‌های دوست‌داشتنی، تصاویر جذاب و پیام‌های دلگرم‌کننده اثری است که خانواده و کودکان باید با هم تماشا کنند. پس کفش خود را به پا کرده و به دی، در سفر جادویی‌اش بپیوندید. ناامید نخواهید شد.

A Good Movie to Watch/ امیل هوفلینا:

این سریال پرطرفدارترین مجموعه انیمیشنی کودکان در جهان نیست، اما وقتی به خود اجازه می‌دهد کمی عجیب باشد، آنگاه جنبه هنری آن شروع به درخشیدن می‌کند. برای مثال درختان سخنگو هنوز هم به همان اندازه وهم‌انگیز هستند که باید باشند، و لزوما جوری نیست که از نظر روانی به فرزند شما آسیب بزند. این خیلی خوب است که می‌بینیم نمایشی ریسک می‌کند، حتی اگر بسیار اندک باشد.

سخن پایانی

انیمیشن دی و دوستان در اوز انیمیشن Dee & Friends in Oz

این مقاله پلازا با موضوع معرفی انیمیشن Dee & Friends in Oz 2024 در اینجا به پایان می‌رسد. اکنون که با داستان و بازیگران این انیمیشن آشنا شدیم و نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات انیمیشن دی و دوستان در اوز داشتیم، نوبت به شما خواننده عزیز می‌رسد. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ آیا آن را همراه با دلبند خود تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما مهم‌ترین درس‌هایی که یک کودک از این سریال می‌گیرد، چیست؟ آیا این سریال انیمیشنی نکته‌ای منفی دارد که بخواهید با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید؟ مشتاق خواندن نظرات شما در بخش “دیدگاه شما” در پایین همین صفحه هستیم.

منتخب کاربران

source